Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

10 October, 2011

Soalnya......HALAL ko?

Assalamualaikum   :o)

Salam ceria semuo..harap sihat belako..
seminggu tak hapdate...raso mcm dah maleh pulak nak berblog..
tapi sekali sekalo raso rindu pulak kat kengkawan semuo..
ado benda jugak den nak kongsi sekali- sekalo kan?..huhu
tanyo khabar?..apo cerito terbaru?...dah kawin ko?...biaso lah..
walaupun seminggu ..mcm-mcm buleh berlaku..
dlm pado dah lamo tak hapdate ni ado perkaro den nak kongsi dgn kengkawan/woghihden..
skrg kalau kito tgk..byk kodai-kodai mkn dan minum yg ala-ala santai tumbuh mcm cendawan..
biasanya jenama luar negara lah..sbb den tgk ado Gov tax...service charge...
kodai-kodai mcm ni ado byk tarikan..selesa...buleh surf tenet,,,buleh lepak lamo²..
mcm-  mcm lagi lah...
contoh kan 1 lah...baru ni teraso pulak tokak nih mkn aiskrim..
memandangkan kat somban ni den tgk pun dah maju..ado pulak ternampak
ICE ROOM..wah!!!!..hijau mcm blog den..huhu...baru buka agak eh..

korang semuo mesti tau kan kodai apo nih...?..jgn ckp korg tak ponah pegi yo...hahahahaha..
nampak bona menipu tu....haaaaa
tgk dio punya semangkuk asikrim..tak geram korang.?..huhuhu
tinggi menggunung..
macam-macam periso ado...den order perisa durian ajo..try aje...
tapi bukan takat aiskrim ajo ado..mkn -mkn pun ado..
tak nampak ko?..klik kasik nampak..huhu
Sambil-sambil tu..mato den ni meliar laa..tgk kiri kanan...bukan usya awek eh...
den tgk ramai org melayu kito duk mkn minum situ...bkn main lagi melantak...
sodap bona agak eh..yg mkn aiskrim sampai tak sodar comot kat pipi..dagu...hidung..ermmm
hebat kodai nih..
lopeh tu baru den perasan..tokey kodai berbangsa cino...owhh "1 malaysia"..
staf pulak dari pelayan sampai tukang masak den tgk macam myanmar..." 1 apo pulak nih"?
usya lagi...kat dinding...meriah dgn gambar aiskrim..ermmm..ado lesen..aik?..apo psl takdo logo halal?
macam mano dgn nasi lomak ada ayam..spegeti..mee kari ayam..dan byk lagi seperti list kat atas...
alamak?...mcm mano kat tempat korang?...samo ko?
kadang den terfikir jugak..kito pilih mkn atas dasar apo?
ado jenama ke? ataupun sodap ke?..nape kita tak bangkitkan bangsa kita...sdgkan kito yakin dgn citarasa melayu kito..lagi pun harga nya berpatutan..ini tidak..kito lebih suko mkn nasi lomak bangso asing yang mano hargo eyh lobih mahal..

bygkan la semangkuk aiskrim tu harga dio dkt sepuluh henggit..siap kono tax lagi tu..huhuhu
sodap eyh kojap yo sampai kat tokak..huhuhu...yo lah..tokak masing-masing..tapi......soalnya
HALAL KE?..
korang nilaikan la sendiri...hehehe.

21 comments:

kaklong said...

dah kau yg poie makan,tau ko halal ko tak?
aiyooo!!!

MaiRa QuEeN said...

kalu ragu2 nape makan??

kakngah said...

den makan eskrem mat kool yo..
ahaks!

el said...

kakngah mkn eskem mat kool
den lak mkn eksem msia hahahaha

ekau g iceroom tu jompa mak lagenda x...ha sat2 ni baru dia buat n3 psl iceroom katanya x lm lg dia jd duta situ hahahahaha

B.u.n.g.a.O.r.k.i.d.z said...

eh eh eh bile plak dio poie ice room nie?? xngajak pon. hahahah..

sdap mam kt situ ice cream dia pn mmg sodappp...

Tapi kalo ragu2 baik jgn pegi..

lagenda said...

amboiiii el..mengata mak nampak?? AMinnnn..amin..mudah2 masin arr mulut ko el.

Errr..iceroom?? Errr..sian mak. Mak x pernah pun poie kek situ..kodai apa tu hah? sian kek mak..mak ni kan hulu

Kahkahkah...

apek poyo said...

kak long : dah oder br perasan..tp den oder eskrim..bole terima lagi la..yg diorg nih oder mkn..

mira : sepatutnya dari awal..huhu

kak ngah : hahaaha..tontu lak arah eh

el : wakakaaka..terbaik..ontah ..omak singgah waktu bilo agak eh..

bunga : sblm blk melako..huhu..sodap la agak eh

mak : hahahha..mak purak- purak tak tahu..mcm den pulak...sosah yo mak..dah terlopeh blkg cito..ekekekke

afzalsukasuki said...

kompom ke halal bro?ado ghaso lelemak kobau pendek tak?kuikuikui

mr.curly said...

wlaupun wa lom ponah poie..xpe, nti wa tlg siasatkn yo..hikhik

anamizu said...

den lg la mkn eskrem malaysia je..
kihkihkih :P



luv,
cik ana

apek poyo said...

afzal : tu yg den ghisau kan tu...eeewwww

mr.curly : wah..baik ghaso eskrim mak limah buat bro..baru doposen..ekekekk

anamizu : ekekek..best kan..br doposen..dulu seposen..bajet2012 naik harga..ekekek

merahitujambu said...

xpela sedap punya pasalkan

Op Anaz said...

tu syubhah, jangan makan kalo was2 bro

apek poyo said...

merah : sodap la sgt..den rasa org kito jual kat kodai cikai tu pun lagi sodap..huhu

op anaz : tau takpo...tak habih pun

MaMa AiNi said...

mama terliur tgk entry lagenda ada tepek pic.aisroom ni..kat entry apek pun ada tepek pic.aisroom ni..mama ingat apek & lagenda duta aisroom ke apa?...cakaplah betul2...ais ni blh makan ke tidak ? uwaaa...tension mama ni..

Chuu Muqhlis said...

dah ekao yg mkn lg mau tnye halal ke dop -___-

apek poyo said...

mama : ontah la..kat tempat lain mcm mano..den cito yg kat somban ni yo..huhu

chuu : den tanya pandangan..mesti korang ponah dgr iceroom ni kan

Ibu Darwisy said...

siyes, x penah makan lagi kat ice room nih..

apek poyo said...

ibu darwisy : huhuuhu..usya dulu br makan..ekekek

NAZRUL AZAT said...

nak koba, ni dokek ghumah den yo
:-)

NAZRUL AZAT said...

nak koba, ni dokek ghumah den yo
:-)