Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

31 December, 2010

Selamat Tahun Baru2011

SELAMAT TAHUN BARU2011..

29 December, 2010

tahniah Skuad MALAYSIA

selama 90 minit berhempas pulas di tengah padang ...
dengan pancaran laser hijau dimuka..
dan asakan bertali arus oleh pasukan indonesia...
Akhirnya....
Malaysia menjulang Piala AFF suzuki2010 pertama kalinya setelah 14 tahun ianya dilansungkan.
dan menjadi pasukan ke-4 bergelar juara selapas thailand, singapura dan vietnam..
TAHNIAH !!!!Skuad HARIMAU 


28 December, 2010

penembak laser kantoi..

dalam mggu ni asyik cito psl bola yo..
yo lah..pasal m'sia jarang monang dalam perlawan yang sudah²..
jadi..semangat monang baru²  ni membangkitkan lagi minat dan semangat penonton dan penyokong bola sepak m'sia..
bilo dah monang ni..mcm² isu timbul dari penyokong indonesia..
kata kalah sebab main bomoh la..main laser laaa..main- main la
ye la kan...sblm ni m'sia asyik kalah dan kena belasah..
dio tak pnh lak kiro maso m'sia kalah 5-1..apo tak kata indonesia sendiri main laser..main bomoh..
tgk laser kat leher tu
siap guna sotong lagi tu..ahhaha
tapi m'sia terang -terang bagi tahu yg m'sia minta bantuan untuk mng..
bkn peminat kot..
kalau minat pun mukin masa zaman allahyarham Mokhtar dahari..hahahahaa
jadi terpaksa minta bantuan ..takut penyokong indonesia merusuh...
tapi lain keje dia...wahahahah..jom tgk

amik ko !!! hahhahaha
Apek kata:/ alamak..kantoi den(tgk header)

27 December, 2010

Mari buat anak..ermmm

mesti korang suka kan?...hahaha...abaikan tajuk tu..
ingat sonang ko nak buat anak?...nak buat benih  ikan pun susah...
org zaman skrg ni pun dah bernikah 7tahun,8 tahun baru dpt anak...
nampak punyo susah eh..mcm² ubat dah tolan,,mcm² mbah dukun,pawang,tok batin...apo laie?
semuo dah jumpo...tp masih susah gak..
itu yg sah tu..buat kenduri 7 hari 7 mlm..belanja berjuta...berarak keliling kampung..
jomput mentori...tapi!!! rezeki untuk cahaya mata susah...
org keling dah tanyo..apo nak jawab?kalau menteri yg tanya...?hahahaha
sampai satu tahap..mereka sanggup nak ambil anak angkat....kesian...!!
artis kito pun ado gakkan...hahhahahaha..maleh sobut...kono gam kang..
tapi dalam kito sodar dan kesian pado kalangan mereka yang tak bernasib baik nih..
wujud plak tempat yg plg sedih...
tempat yang khas pado mereka yg bolum bernikah...
tempat mereka tinggalkan hasil yg mudah mereka dpt.
.wah !!! mcm hasil pertanian plak...
wujudnya tempat begini umpama cendawan..seolah² galakkan kepada mereka yg blm bernikah untuk menyelesaikan masalah..
mmg wujudnya tempat begitu dpt menyelamatkan nasib hasil(bayi) yg dihantar..tapi ...pengajarannya tak sampai kemana...sbb kesudahannya mudah..cuma perlu berselindung dan identiti di rahsiakan..
Setelah sekolah Harapan bagi pelajar mengandung luar nikah di wujudkan di melaka..
surat khabar hari ini ...
Hospital Pakar di Ipoh Perak,,mewujudkan 
Pusat Perlindungan bayi yg memberi harapan kepada ibu yg tidak bersedia menjaga bayi...
nampak gaya ...setiap hari baca surat khabar mesti ada kes tangkap khalwat ..di  hotel² bajet..rumah sewa..termasuk rumah sendiri yg ketiadaan ibu bapa kerana bekerja..
sbb eh... dah tak perlu risau kalau terhasil benih yg tak bersalah..sonang yo..
maso mengandung hantar sekolah melako...dah beranak hantar kek sepital perak plak...
hahahaha...sonang tul dunio skrg..
kito yg masih merasa kesian ni..ingat lah...berdoa semugo di jauhkan dari segalo balo bencana..
dunio semakin tuo...

Apek kata:/ remaja semakin seronok..blogger? ontah laa..ekekekekk

22 December, 2010

rombongan cik kiah plg mahal...

bilo dongar rombongan cik kiah mesti teringat cerito drama kek tv kan...?
hehehhehe..cerita mengisahkan org kg yg menyertai rombongan yg di ketuai oleh cik kiah..
tapi itu cerita...rombongan pun tak mahal..
ni kisah BENAR...
PM, Rombonganya belanja RM8.72 juta ..
hah!!! tekojut cik kiah...hahahhaha
RM 8.72juta itu belanja lawatan ke luar negara yg bermula dari 3 April tahun lalu hingga 19 November tahun ini.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, sepanjang tempoh lebih 19 bulan atau 588 hari itu, Perdana Menteri dan rombongannya telah ke luar negara sebanyak 42 kali.

 korang pikir sendiri la kalau korang g melancong luar negara..
balik je.."eh mano duit den byk² dlm bank"?tambahan org pompuan..huhu..mahap yo!!!

Apek kata:/ kalau g jln je tak hbs duit kot..ekekekk..kalau shopping?hah?

tertangkapnya setan...

hahahaa..mesti semo ingat sonang eh tangkap setan kan...?
ini setan bkn sebarang setan..ini setan berpangkat sultan...ekekekek
punyo lamo dio bermaharajalela..bkn dlm bdn..tp dlm 'facebook'...
Setan lah katakan..mmg gila kuasa...
kalau semuo ponah jumpo namo nih..mesti knl sapa kah dia..yg suka membuat onar dan menyumbang kepada kemarahan org lain..."Sultan Yang Setan"..mmg tak asing lagi dlm laman facebook..
dia tidak terlibat dengan mana² parti politik..tetapi akaun itu diwujudkan kerana ingin memperjuangkan idealismenya ....bkn sahaja menggunakan nama yg tidak sepatutnya..
malah turut menyiarkan komen-komen yg menghina institusi diraja..
ia wujud setelah kemangkatan Sultan Johor Sultan Iskandar Almahrum Sultan Ismail pada Januari lalu.
selama lebih sebulan buruan oleh pihak berkuasa atas 5 laporan yang telah dibuat sejak Ogos lalu.
suspek bersembunyi dengan menggunakan identiti 'wireless router' milik individu lain...
dan menggunakan alamat e-mail 'Pendekar bentan@gmail.com'..

Apek kata:/ bontan lah lopeh ni dlm lokap..ekkekekk

20 December, 2010

Apo nak jadi budak sekarang...?

adehhh!!
org lain sibuk cito psl kemalangan ngeri di simpang pulai- cameron higlands..
membabitkan bas persiaran 2 tingkat..
cerito psl kemalangan mmg tak sudah selagi ada kenderaan yg bergerak..ado lah kemalangan
tak buleh nak di elak..
dimano ado kenderaan disitu  ado highway..hahaha
tapi pernah tak korang terfikir bila pulak nak berhenti nya pembunuhan yg selamba kat m'sia nih..?
takkan setiap hari..HARI RAYA KORBAN..ehh..ni manusia laa..bkn ternakan..
plg teruk ia telah menular plak kepada manusia yg bernama remaja..
mana dtg nya sifat kemanusia dan belas kasihan?
tak takut ke?..
paling terkini pembunuhan siti mazni abd rahman..
umur baru 14 tahun.. berlaku di Kg Parit JU darat,Batu Pahat, JOhoR
punya la cantik budak eh..tp baru nak hidup dan br nak tempuh alam remaja...dah kena bunuh..
yg membunuh pula sama juga remaja bawah umur...pehhh!!!!
diorg ni belajar dari mana ek?..berani tarik nyawa org..
dan yg paling kejam ia menutup muka, memukul, menikam serta mengelar mangsa sebelum diseret sejauh 50 meter ke dalam kebun itu...kemudian tutup ngan pelepah sawit..
woiii!!! bkn bangkai haiwan laaa..
kalau den la..remaja yg membunuh tu turut sama kenakan hukuman bunuh..hidup pun blm tentu akan insaf..
tarik blk la syarat hukuman bunuh bg pesalah juvana...

Apek kata:/ tgk org sembelih aym pun den takut..sbb kesian

Contest Blog Terkemas

hah amik mo..hari tak tau nak buh n3 pe..sekali den kena TAG..
degan bangganya den pun TAG la bebudak nih
Apa pun rujuk je sini

19 December, 2010

NOKIA asalnya bengkel getah Finland

NOKIA Corporation antara syarikat pengeluar telefon bimbit terbesar dunia yang beribu pejabat di Espo Finland.
Syarikat juga turut mempunyai tapak penyelidikan dan pembangunan, pengeluaran, dan perwakilan jualan di seluruh dunia...Malah memainkan peranan besar dalam ekonomi finland dan penduduknya banyak kali menempatkan syarikat ini sebagai jenama dan majikan terbaik.
NOKIA pada asalnya dekenali sebagai Bengkel Getah Finland( Finnish Rubber Work). Dimana pada mulanya ditubuh sebagai sebuah kilang pulpa oleh Knut Fredrik Idestam,seorang Sweden- Finland, di tebing Jeram Nokia pada tahun 1865.
Firma ini kemudian menubuhkan beberapa lagi kilang di kawasan berhampiran pada permulaan abad ke 20 dan memulakan penggunaan nama NOKIA sebagai jenama.
Pada tahun 1967, Perbadanan NOKIA telah diwujudkan atas gabungan 3 buah syarikat iaitu kilang kayu dan bengkel kabel Finland(Finnish Cable Works)..

16 December, 2010

haaaa..jom jumpo dukun..kena rasuk?..belum jumpa jodoh?

15 December, 2010

Balasannya....

Orang kata...'buat baik di balas baik'...iyo ko?
mcm biaso lah..kalau dah blk kojo mesti nak rileks² kek umah..
dalam tgh duk layan TV..."Assalamualaikum"!!!
alamak!! sapo plak nih?potang² den nak layan cita 'SERIBU KALI CINTA' nih..
wahh!!! jiwo drama gak den nih..ekekekekk
sekali keluar,, ado mak cik ngan spec itam tgh tercegat kek luar..
"nak!! buleh tumpang buang air tak?"..alamak!! sapo plak ni? rumah den bersepah nih..haduii.
risau juga..org tak kenal..tetibo nak bg masuk umah...
walau pun blm kemas umah..tp byk harto tu...ekekekekkek
buat eh dio berlakon..hah!! mlm dio rompak den..habih...melopong
tp den tgk muko mak cik tu dah tak tahan bona +++ lak buat muko kesian...den bg tumpang laa buang air...
selosai..dio pun ckp..maaf la mak cik ganggu anak..sbb eh topi jln ni takdo tandas awam..keto mak cik rusak tu haa seberang jln..keta wira
nampak gayo eh..rumah den jd tandas awam kejap..hahhaha
ni gambar curik hahah..
kesian plak mak cik nih..apo psl memandu sorang...dio ckp dari Batu Pahat...nak blk kg jaga abah eh sakit...sampai depan umah den ,,keto tetibo berhenti tgh jln..lps tu ada org tolak tepi dan terus pergi.
"mak cik takut nak"...ermmm..den cadangkan dio call la sesapo sedaro..tp sorg pun tak dpt..
takpo lah..dengan ringan hati den cubo tolong..walaupun hari dah hujan
sian den tgk makcik tu da nangis²..dio tepon suami eh kek Johor...bagi tau keto rosak.
"mak cik takut"...aduiii..muko den ni mcm penjenayah ko?
tambah sayu den..hari pun dah nak golap...kompom melopeh cerito 'SERIBU KALI CINTA'..waaaaaaaaaa
"Tolong ye nak".....saya cuba ye mak cik..!!
den tgk ..air kering..minyak enjin kering...wahhh!!! mak cik ni jln jauh tak chek dulu ko?
tapi takpo..den isi air siap..pastu cdgkan dio g kat stesen minyak yg terdekat..isi myk enjin..
" Tolong mak cik buleh nak?..mak cik takut"...haduii..sayu lagi...siap nangis tu...
kesian den tgk..dio mintak hantar plak kat stesen minyak tu..minta tlg selesai semua ..dio janji hantar balik bilo dah selesai..
apo kan dayo..hati den nih kesian..
segala benda den selosai kan..tapi semuo dio la yg bayar..ekeekek..den mano ado duit..
sambil tu dio buleh nangis lagi teresak- esak..takut agak eh..hari dah mlm..
dah selosai semuo...br lah ado sedaro eh sampai...ermmm..dah selosai..
"nasib la anak ado tolong...kalau tak..mak cik takut"..
dah..jom mak cik hantar balik..TERIMA KASIH byk la..sampai dopan umah.....
dengan menghulur tangan...(Buat baik di balas baik)..meleleh plak air mato den..wahahahhaah
waaaaaa,,,melopeh cito "SERIBU KALI CINTA".....



14 December, 2010

PEACE CONTEST

tekan SINI

nahh!!! amik ko...sekali duo den "PEACE"..
tak ponah- ponah den join contest..
ni la 1st time...hahahahha

Apo pun nasib la sapo kono tag nih:
syangsayangibu

ohhhh...ni first time den hadir

rupanya....
sambung cito koba den nak g SUK td...sobab eh..kono pakso dalam terpakso..
Bos cakap dio g meeting...alahh..alasan yg dah biaso den dongar...
tapi takpo..janji bukan mesyuarat...den plg bonci mesyuarat..hahahhahahaha(den tidor jo)
tak ponah den hadir bondo² mcm ni do..
sekali sampai sumo pakai baju melayu hitam...wah!!! apo hal eh ni..
 Tgk laa..sampai kamera man ppun pakai baju melayu hitam...
dah la den g opis pakai bj t-shirt berkolar je...nasib baik ado baju kot hitam den bawa..
hah selamat dah..
rupanya hari nih hari Yang Di Pertua Negeri Melaka yg ke-72..
jadi eh...Datin seri Rosmah terima pingat darjah kebesaran dari Yang Di Pertua..
 Ni maso Datin Sri Rosmah terima pingat..
Patut la..kono la ikut protokol..
hampehnye CC...bg la tau ..ni tetiba suh pergi hadir..dah nasib bodan...
yang bengang eh..tunggu punyo lah lamo...
bayangkan la den sampai kul 9pagi..majlis bermulo jam 10.30 pagi...hadoiii
bersapau tunggu..
lps tu majlis ni semata-mata nak bg pingat kat Datin je..pastu bersurai..waaaaaaaa
haa...berobut org nak salam Datin sri...
den sompek amik gambar ni jo lah...salam?
haram...ekekkek
ini lah kehidupan org ternamo..walaupun sekojap..tapi majlis kono la bosa²..
sobab eh den pun tak tau...
apo salah eh tipon jo...peh tu bg la pingat tu...huhuhuu


Apek kata: den ni org kg jo....Pilah

tak habis lagi.....

macam biaso..pepagi den dengan aktiviti den
baca paper lah...
selak- selak masih ado lagi cerito buang bayi...haduyaii
berlaku kek dlm hospital plak tu...
iaitu hospital kelang...tapi alhamdulillah masih hidup
apo lah sifat korang nih...tak syg nyawa lansung....
tgk apo yg berlaku kek sibu...anak masih disisi ibu yg sudah mati 3 hari dalam keadaan tak bermaya...
ibunya telah mati akibat di bunuh..
tapi masih setia disisi menunggu..walaupun masih tidak mengerti...
nilai lah sendiri..jika mereka dibesarkan dengan baik
ini lah balasan nya pada kita...
doakan lah kebaikan kepada budak tu..amin

Apo pun...kita fikir la bersamo
den nak poie SUK nih..datin rosmah nak terimo pingat..
pingat apo...den pun tak tau..den blk kang den bg tau..
ok lah..

13 December, 2010

2 hari yang sodih...

dah dua hari ni...sodih yo ...
bkn kehilangan sesapo..bkn kono tinggal kekasih..bkn mati bini..
tapi sobab baca surat khabar...kalau kek opis nih..ado 5 jenis surat khabar..
bertambah lg sodih eh..
apo tak eh...selak²..balik- balik cito bunuh, x c den..tu jolah..
tapi paling sodih 2 hari ni..cirito buang bayi..apo lah salah bayi ni...
13 Disember: Seorang tukang sapu yang ingin mengambil beg plastik hitam dalam tong sampah yang ditempatkan di sebuah stesen minyak di Batu 2, Jalan Klang Lama, Kuala Lumpur, terkejut sebaik mendapati plastik itu mengandungi mayat bayi perempuan cukup sifat.
hari ni pula 14 Dis : lagi seorang bayi di jumpai di johor.

tu belum bln yg sebelum nih...
17 November: Seorang lelaki yang menjala ikan di sungai berhampiran flat PKNS AU3, Keramat, Kuala Lumpur menemui mayat bayi lelaki di tebing sungai dengan tangan kanannya tersangkut pada sebatang kayu. 
15 November: Menyayat hati apabila seorang bayi lelaki yang baru dilahirkan ditinggalkan dalam kotak minuman di sebuah pangsapuri di Jalan Sungai Pinang, Georgetown, Pulau Pinang. 
6 November: Seorang wanita yang mengharung banjir untuk ke tempat kerjanya di Jalan Putra, Alor Setar, Kedah tergamam apabila terjumpa bungkusan plastik berisi mayat bayi yang masih bertali pusat dan uri. 

Dalam masa 2 bln ni je ada 5 pembuangan bayi...
lebih pada haiwan..

haiwan pun masih syg anak.,,,lagi pulak..ramai anak eh.
Apo lah salah baby nih..? baru nak tgk dunio..tp kembali semula pada pencipta..
diorg nih takdo perasaan ko...
tengok lah betapa comel eh kalau baby nih masih hidup..tak bole kah diorg senyumm...
paling tidak pun...jgn lah buang baby ni tempat yg teruk..letak lah tempat yg baik²..
sekurangnya kalau dia hidup dan membesar..mereka akan doakan ibu mereka kerna tidak buang merata tempat dan mengampun kan dosa ibu mereka..
kepada gadis² yg diluar sana...fikir lah sebelum buat..
jgn sia-siakan harta yg tuhan bagi..
keseronokan hanya sementara,,,dunia hanya sementara..
tiada yg indah selain harta yg berharga(anak)..

12 December, 2010

terkena den ....

Setiap potang ado lah pak cik mat ni menjual kuih cucur udang di tepi jalan selekoh rumah nya untuk cari rezeki..sobab eh blajar tak tinggi..org kampung la katokan.
tapi kodai eh kiro pames gak laa..ramai yg boli..
satu potang datang la sorang pelanggan totap pak cik mat ni membeli cucur udangnya..
memandang kan dah biaso boli....walaupun sodap,, hari ni dio nak komen juga...dah terbuku dalam hati dah lamo..
dan dio pun bertanya"pak mat,,saya ni nak memberi komen membina sikit kat pak mat..
kenapo la tiap kali saya boli kuih cucur udang pak mat tak ponah ado udang dalam eh..?bengang jugak nih...nama je cucur udang...tapi takdo udang..huh!!!"
dengan rasa hairan..pak mat pun sound balik...
"buat apo encik nak marah² saya....encik dah boli cucur badak kek sebolah jalan sana?
orang lain boli kuih tu tak hairan pun takdo badak dalam cucur dia..
kalau encik nak marah²..marah la dia sekali...baru la adil.."
dengan muko yg tak hensem...pelanggan tu pun blah ..kuih dapek..malu pun dapek

Apek kata: org tak sekulah tinggi lg pandai..

syurga layang-layang.....

salam isnin...hari yang paling malas nak keje lepas dah bercuti...ekekek
kenyataan tu...anggguk je laa...ekkek
ok laaahh...den ni nak edit n3 yg best ² tak berapo nak pandai..
apo pun kongsi jolah apo yang ado..
memandang kan cuti skulah masih ado laie...apo kato den kongsi lokasi menarik sikit..
kita singgah kek syurga layang-layang..kek mano?
hah..nii..kek pantai kelebang MELAKA..
kalau hujung mggu bkn main ramai org do...bawa anak²,omak²,bapak²,gelpren boypren..
suma sobab nak nikmati keindahan kek sinun..hahahh
tgk aje lah ramai ketak..siap bersila lg tuu..
pilih je mano nak..bosa kocik..mcm² bentuk ado...paling menarik den..ni haaa paling bosar...sotong paul..wahahhahahah

nah...skrg tgk pulak kek topi pantai..punyo lah ramai ...org ..tak cukup sebolah darat main layang²..kek topi pantai pun layan..ekekkek...janji dapek main layang²..
tgk ajo kek langit tu..ponuh ngan layang²..ntah ber bolit ko..apo ko...apo kira..janji buleh main layang²..hahahha..
bkn takat tu jo yang ado kek pantai kelebang nih..
kalau raso nak naik kudo pun ado..
haaaa...kalau raso nak cubo..pilih jo mano yg berkonan...golap..sawo matang..putih..
tak mahal..sekali kudaan RM5 jo...
takkan tak berani kot...budak kocik ni pun riang jap bila dah dikuda kan...wakakakka
bukan setakat tu je...
bilo dah nak potang pulak korang buleh lah nikmati keindahan alam semesta..
apo lg kalau bukan tgk matahari terbenam...mmg sakit mato memandang..ekekekekk
sapo suh tg matahari...

hah..maso ni pun masih ado layang² lg...
bilo mlm menjelang pulak...ado lg yg menarik..
haaaa...ni //uptown 1 malaysia...
buleh la jln² cuci mato jap
Up town ni baru je di buka..so tak berapa ramai lg la...tapi ado juga tarikan untuk hari mlm ehh...
ok lah...suma yg berlaku tadi berdekatan dengan bondo nih...satu- satunya yang ado kek melako dan yg terbosa sekali...besar punyaaaaaa!!!

09 December, 2010

melopong...

haaa...melopong la hari nih...
sobab tinggal sorang dalam opis..amik ko...apo den nak buat nih?
nak kuar..nanti ado plak org call...kalau dah tak jwb dah tontu bos bising...
koba org takdo dlm opis..
nak update N3 maleh plak...hah!!!! tunggu jo lah sampai potang...
potang ni dah nak niaga plak..
harap² cuaca baik...pehni buleh la kasi pocah blog..update jualan baju baby plak...
agak eh ado tak yg boli nanti...hehheheheh

hari yang sejuk....

ingat hari ni bole buat keje luar...
sekali sebelum masuk keje dah hujan lebat...cuaca bln ni mmg tak mengizin kan je..
dari pg sampai ptg suram...sejuk plak tu...kono plak duk dlm opis yg beraircon.
pehhhh!!!ngetapp gigi...
kalau uleh den nak lentok siap selimut lagi...
ado yang buleh tak sodar kalau tido nih...alih kek dapur pun tak ingat..ekekek
memang tak sodar diri...
apo pun hari ni sempat gak den poie ambil sampel air sungai kek merlimau ,,,
dah selesai baru lah hujan lebat...
alhamdulillah..
pengembaraan mengambil sampel air...ekekekek...ramai tul

07 December, 2010

meluat tul barader nih....

Sedang duduk di sebuah padang, usop terlihat kelibat seorng budak lelaki sedang berdiri keseorangan di hujung padang...
lalu dgn rasa ingin tahu dan ambil berat terhadap budak itu,,kira baik hati la nih...
usop pun pergi dekat untuk menanyakan masalah budak tersebut...
Usop : apo masalah ko nih dik...duk sorg je sini?
Amin : jangan kacau lah bang..
Usop : abang faham,,adik malu nak berkongsi masalah adik,,tapi tak kisah..abg ni pendengar setia..mano tau abg buleh tolong plak..
Amin : jangan kacau lah bang,,pergi la sana..kenapa ngan abang nih?
Usop : abang risau la adik ni..duk sorang...abg cuma nak membantu adik je..abang tak kisah
Amin : Abang!!! ni kan padang bola,,dan saya ni kan penjaga gol...agak² lah kalau nak tolong pun

dalam keadaan malu...usop pandang kiri kanan...sambil blah...(aku ni mimpi ke?)

Bagan lalang...SEPANg

ermmm...cuti maal hijrah 1432..
apo lagi ...cabut balik somban la...sobab nak ambil stok niaga..
kul 9 pagi  dah kuar rumah..terus gerak ke bagan lalang..SEPANG.
pehhh...terasa jauh plak nak g sana..psl dah lama tak pegi..
dan keadaan sana pun dah byk berubah...
dah ada chelet ketengah laut...dengar sewa pun bole tahan..
tanya orng kat  situ...dia kata baru 3...4 bln ni br siap..
cantik pemandangan sana..sesuai untuk bawa keluarga bercuti...
bagi yg ada kelapangan tu..g la bawa aweks ke...keluarga ke..jln² ke sana...
 bole berkhemah..mcm pak cik nih...ekekeek
main layang-layang...best ooo

05 December, 2010

Tanam Azam..



Alhamdulillah...sodar² dah masuk tahun baru..
bagi umat manusia yang beragama islam..
jangan lupo potang nih sblm maghrib kita sama² baca doa akhir tahun..
dan lopeh maghrib pulak kito baco doa awal tahun..
bagi yg berkeluarga..kita kumpul bersama..
dan yang berjauhan..ingat mengingati bersama ...
jadi bole kita samo² tanam azam yg baru..walaupun yg lamo masih tak tercapai..
jadi kan bulan islam ini tangga untuk kita majukan diri kita...
aminnnnnnn........

tragedi hampir berulang...

salam kembali...
mampu edit n3 waktu bekerja sahaja...ekekeek..itu je masa yg ada..
wah...cuti hujung mggu mcm biasa la...setiap ptg memulakan perniagaan up town.
masih lg baru...dan masih lg tidak ramai peniaga yg memulakan perniagaan.
jadi minggu ni cuaca kurang baik...dengan angin dan hujan..pehh..dugaan..
dengan keadaan lokasi perniagaan yg berdekatan dengan pantai..
menambahkan lg kerisauan kami...huhu
kebetulan hari sabtu mlm mggu cuaca sama juga..
masa ptg cuaca agak baik...bila jam 10 mlm...angin sepoi² bahasa sampai bersama hujan..
hah..mengelupur masing²...pehhhh!!! tak sempat....
sekali angin barat sampai...hambik ko...habih segala khemah terbang dan patah...
bahan jualan tak bole guna lagi..jwb eh lelong laaa..
kerugian juga ...nasib trgedi jasin tidak berulang lg....
maka dengan itu...semua bungkus dan balik...

Apek kata:/ rezeki ada dimana...hanya berdoa sahaja

untuk aweks....awekssss

KEBANYAKAN LIPSTIK MEMPUNYAI KANDUNGAN SISIK IKAN..

Apek kata:/ patut la banyak bibir yg bersisik..ekeekekek

02 December, 2010

den dah tuo...

sesiapa pun tau kalau duk KL ni kos sara hidup tinggi...
jadi bagi menjimatkan kos mcm² cara perlu dilakukan..
termasuk lah kwn saya nih..
dah ada anak...jadi kena urskan penjagaan..mcm mana?
dah dua² keje..
nak kurangkan kos ...maka ngan selambanya suami isteri ni jemput la nenek diorg yg ada kat kg tu dtg ke KL.
dan disuruh jaga anak mereka ni...kesian..larat ke lg nenek diorg nih..
pulang dari kerja.......
suami isteri : nenek!!! kami dah balik..mana anak kami?
Nenek : meh duk sini dulu, kita tunggu la dia nangis ye..
Suami isteri: kenapa plak nak tunggu nangis ...sian budak tu..
Nenek : yo lah...sobab den lupo mano den lotak kan budak tu td...
suami isteri : nenekkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!

Ape kato:/ ado plak salah kan tunggul kayu yg mmg tak pernah bergerak..

line tak clear...

pehhh..penat...
semalam ada friendly main futsal...dah di ketahui blm baik demam..
nak digagahkan juga sbb badan dah lemah sgt..lama sgt demam bdn jd lemau..mcm biskut.
bole la layan 1 jam pun jadi la..tu pun dah mcm ayam kena kejar ngan musang..huhuh
mencungap..biar kuar peluh cikit..janji sihat
member asyik tegur ..pesal muka lu cengkung nih..main pun mcm hampeh...
dah den koba domam lom kobah ..ekau ajak gak den main..sobab korang kwn yg den ado kek sini..den gagah kan jugak la dtg main...thanks bro....
takpo lah..janji habis gak 1 jam..
apo lg angkat kaki cabut...tak mau blk lambat..hik..hik
sambil jln balik...nak jadikan cerita..
kawasan futsal tu adalah kawasan kilang..jadi ramai la warga asing yg lepak kat sana..
kalau mlm²...nih..tepi jln tu penuh duk bersantai mcm duk tepi laut...wah...rileks gila
den pun sambil naik motor tu..preng..preng la sikit kat diorg...hahahha..melopat ngelak den nye motor...
haahahah puas hati den dpt kacau....sampai hujung kumpulan warga asing nih...ada sorg tgh menalipon...
Mat bangla :  hallo..hallo...(sambil cr line kat tepi jln)
Apek : oit...baiyaa...jgn jerit² la tepi jln...
Mat bangla : Apa la abg..sini talipon line tada..tak clear..ckp tada dgr...
Apek : aik punya canggih telepon pun tak clear gak?
korang tau la warga asing nih...HP tak kesian...den pun tak mampu beli......takpa la diorg rajin
Mat bangla : butul abg..banyak kali sudah sy ckp..tp tada dgr..
Apek : (sambil fikir)..owhhh..ptt la..lu duduk tepi jln...baiyya pegi sana tgh jln...kompom ada line..mmg clear punya..
Mat bangla : ya ka abg..?
Apek : betul...
dengan pantas dia g tgh jln...
Mat bangla : sambil jerit..abgggg!!!(angkat tgn tunjuk ibu jari )
Apek: ok....(sambil senyum kambing...padan muko kau bangla kono tipu)

Apek kato:/ jgn tipu org kalau tak btl...ekekekek

30 November, 2010

Adoiiiyaiiii....

badan dah lomah..muka dah cengkung...kang org ingat den ngisap dadah plak
ni lah akibat domam panas..dah dekat seminggu lebih dah
ingat tolan panadol je sihat la..ermmm
bertambah panas satu...bila dah overheat..mulut mula la pecah²..
amik ko..sampai sekarang blm bole mkn lagi..
bkn kata mkn..nak tolan air liur pun susah..
g opis je org kata den nih dah mcm kurus je..
alaaaa.den baru nak bina badan cam bro Ben...dah kono domam plak..
nampak gayo eh...lopeh ni kono mkn byk blk laa..
skrg selero ngah tinggi..kono plak bebudak blog ni asyik tunjuk gambar pasal makan jo..tak patut..tp apokan daya...soba jo lah
adoiyaiii...lapar nyaaa
sampai bubur pun den tak bole nak mkn lagi...
TOLONGGGG!!! bagi petua ubat mulut pecah ni..sakit ooooo
buleh kuar air mata jantan tau...ekekkeekk

sehati sejiwa...

mail dan minah sudah lama berumah tangga..
semua perbelanjaan kereta , rumah dan lain² semuanya perkongsian bersama.
malangnya mail tidak pernah berkata begitu..sebaliknya mengatakan semua harta benda
adalah hasil duitnya, sehingga timbul perasaan tidak puas hati pada minah.
Suatu hari isterinya menegur mail....
Minah : "Abang apa la..bila org tanya kereta siapa?...abg asyik kata kereta abg yang punya..hampir semua harta dalam rumah ni..abg kata abg yang punya.."
Mail : " habis ...abg nak kata apa"/?
Minah : " abg kata la harta KITA..katalah KITA yang punya"...
Mail : ermmmmm...ok laa
selang seminggu..........
Minah : "dari tadi minah dok tgk abg tercari- cari sesuatu...abg cari apa,,..."?
Mail : " abg cari seluar dalam KITA...minah nampak tak..."?
Minah : &$#$%&

Apek kato:/ cinta sejati bawa bersamo..ekekek

29 November, 2010

11 jenis manusia didoa malaikat..

1. org yg tidur dalam keadaan bersuci.
malaikat akan bersama dalam pakaiannya sehingga ia bagun dan kemudian akan mendoakan kamu .
2. Orang duduk sedang menunggu solat.
3.Orang yg duduk di saf depan solat berjemaah.(bagi lelaki)
4. Orang yang menyambung saf dalam solat berjemaah.
5. Kalangan malaikat mengucapkan 'amin' ketika seorang imam selesai membaca al fatihah.
6. Orang yang duduk di tempat solatnya setelah melakukan solat.
7. Orang yang melakukan solat subuh dan asar secara berjemaah.
8. Orng yang mendoakan saudaranya tanpa pengetahuan org yang didoakan.
9. Orang yang membelanjakan harta (infak).
10. Orang yang sedang makan sahur.
11. Orang yang sedang melawat orang sakit.

cerita google or goggle...

Suatu hari yang nyaman , zack, maria dan natalie duduk bersantai dan lepak² di pakli kopitiam
 sambil mnm kopi mahal..ekekekek
Zack: Wei!!! korang..aritu aku g berkelah ngan kengkawan aku.tengah duk menyelam dengan bebudak nih ,,spek aku hanyut la plak.
Natalie : la...kenapa menyelam pakai spek?
Zack : Arghhhhh...rugi dol..mahal tu...
Maria : nape kau  tak pakai google?
Natalie : &^%%$%@
Zack : hahahaha...kalau aku pakai google habis la rosak PC aku..apa lah!!!
Natallie : hahahaha...apo lombab ko nih...bkn google la..goggle..tu yang tutup mata tu
Maria : opssss..salah sebut eh...?(malu)

27 November, 2010

depan mata..

lamo gak den tak edit entry baru sendiri...
masuk ni dah 3 hari den lepak kek up town..
biasolah..Up Town dah mulo ..maka hujung minggu terpaksa la lepak kat sini je...walaupun domam tak baik lg..apo kan dayo cr sesuap nasi ..ekekekek
tapi hari ni raso den lah paling awal sampai kek tempat lokasi..
padahal mmg tiap kali den yg sampai awal..ekekek..
nak jadi cerita hari ni..dah siap kemas apa yg patut,,den pun gerak la g sembahyang..memandangkan waktu magrib dah masuk...
jauh eh masjid tu dekat 300meter...jln kaki la denn..
org kato lebih bnk pahalo eh..
sampai ye tepi jln utama yang memisah kan masjid..prenggg...preeenngg...
wahhh..kerek mamat nih...celah2...dummmm!!!!!
Ambik ko....kono pun...singgah belakang produa kancil...
nasib den belum lintas..kalau tak,, den yg di langgar eh..
haaa..angkat la sendiri..tadi kerek...buka helmet ..tgk mamat india..lg la den buat tak tau..den lintas..terus masuk amik air smyg..
Allahuakbar!!!
balik sembahyang dalam keadaaan tenang..
ehhh!! dah isya plak...
maka den pun gerak kan kaki lagi sekali dengan jarak 300meter tu..
pahala tu...huhuhu
sampai tepi jln yg sama gak..bummmmmmmm!!!!!
opocot opah den!!!
sekali kelisa plak tibai belakang kenari...
tapi ok la..kedua2 pemandu masih bole bw kereta
pehh!!....belum den lintas lagi tu..
samo gak...den teruskan melintas tuk sembahyang isya..
takdo apo yg den buleh tolong..Hp pun tak bawa..jadi bawa niat je nak sembahyang...

Apek:/ betapa berkuasanya allah tu..nak sgt tgk dpn mata

24 November, 2010

jom ramai- ramai kunjungi pameran antarabangsa MAHA 2010

MAHA2010
Malaysian Agriculture, Horticulture and Agrotourism Show
Siri pameran dwitahunan MAHA Antarabangsa 2010 merupakan pameran pertanian yang terulung di Malaysia. Ditaja oleh Kementerian Pertanian and Industri Asas Tani dan dianjurkan oleh Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan, FAMA. Ia merupakan pameran yang terbesar dan paling komprehensif di rantau ini dan mungkin di Asia. MAHA Antarabangsa 2010 akan diadakan daripada 26 November 2010 dan berlanjutan selama 10 hari sehingga 5 Disember 2010. Ia dijangka akan berasakan kepada kejayaan MAHA 2008 yang merupakan pameran terbesar dan telah tercatat di dalam Malaysia Book of Records. Adalah menjadi satu kepastian untuk semua industri yang berkaitan akan mengambil bahagian. Pameran tahunan ini menjanjikan teknologi terkini dengan demonstrasi yang lebih menarik dan tepat dengan juga aktiviti perdagangan yang akan menarik para pengunjung perdagangan tempatan dan luar negeri. Ia merupakan pameran para pengeluar, petani, nelayan dan penternak terbaik di Malaysia. MAHA Antarabangsa 2010 adalah satu landasan memperkenalkan syarikat pengeluaran produk agro dan makanan yang terbaik di Malaysia. Lebih daripada 950 jabatan and agensi pertanian, syarikat-syarikat swasta dan industri kecil sederhana akan mengambil bahagian. MAHA Antarabangsa 2010 akan mempamerkan produk pertanian daripada 28 negara.

http://www.mahaexpo2010.com/bm

15 November, 2010

Renungan untuk kaum hawa....

Apabila kamu berkawan dengan lelaki,
ingatlah ada dua pilihan terbentang 
PERTAMA...
kamu jadi seperti KELAPA...
mudah diperoleh..
diparut...diperah..
dan diambil santannya...
lepas itu hampasnya dibuang...
KEDUA...
Kamu menjadi sebutir MUTIARA..
berada di dasar lautan...
tersimpan rapi..
dilindungi kulit...
bukan senang nak lihat..
apa lagi mendapatkannya..
hanya orang yang bertuah ...
berusaha menyelami dasar lautan...
dapat memperolehnya..
harganya mahal sekali..
dan ia akan tersimpan selamanya..
jadi..
kamu pilihlah sama ada hendak menjadi KELAPA ataupun MUTIARA..
di sebalik SANTAN..
menjadi penyedap makanan..
diperah segala kenikmatan..
dengan mudah jatuh menjadi titisan..
akhirnya habis kari dimakan..
pulut panggang sisi habis ditelan..
dan SANTAN hilang tak jadi ingatan.. 
yang terasa lazat hanya kari dan pulut panggang..
orang tak kenang jasa SANTAN..
MUTIARA...
tertanam di dasar paling dalam...
sukar andai mengharap jadi perhatian..
kerana MUTIARA dilindungi oleh cengkerang yang menghadangnya dari ancaman musuh..
namun kiranya ditemui insan..
akan menjadi PERMATA HIASAN..
terletak tinggi di cincin idaman..
atau di leher nan jinjang..
atau di lengan menawan..
makin lama MUTIARA  tertanam..
makin tinggi nilainya..
oleh itu...
pilihlah sendiri...
menjadi SANTAN..
mudah jadi perhatian..
tapi hanya sebentar jadi santapan...
kemudian hilang segala nikmat dan pujian..
menjadi MUTIARA..
sukar ditemukan..
namun bila dihias indah gadis rupawan..
hilang ia..
tangisan mengiringi zaman..

14 November, 2010

Fakta menarik antara lelaki & perempuan.....

haaaa..ni mesti best kalau korang nak banding kan antara boypren, girlpren dan suami isteri..
mungkin ado sebahagian korang dah tau..tapi takpo..
selak selak yo sementara ada idea bosan nih...huhuhu

1. Kebanyakan wanita tidur lebih lama 1 jam daripada lelaki pada waktu mlm..
Apek:/ mcm mano tu?....huhuhu
2.Penukaran jantina lebih banyak dilakukan oleh lelaki..
Apek:/yo ko?..mcm sama je..
3.Rata- rata berat otak lelaki lebih kurang 1.4kg, dan wanita kurang dari itu..
Apek:/patut la panjang akal eh...
4. Bagi wanita, masalah timbunan lemak lebih banyak berlaku pada bahagian punggung..
manakala lelaki lebih banyak timbunan lemak di bahagian perut...
Apek:/ tak di nafikan..hahahha
5. Wanita mempunyai 75% lebih banyak kelenjar peluh(yang menghasilkan Bau badan) daripada lelaki.
Apek:/ patut org pompuan suko boli myk wangi byk²..hahahaha
6. Kemampuan pancaindera lelaki untuk mengecap rasa masam, manis dan masin lebih rendah dari pada wanita..
Apek:/ patut la org pompuan bole buka kodai runcit..ekekek(segala penyakit)
7. Mata lelaki rata- rata lebih besar daripada mata wanita dan mata wanita lebih banyak bahagian berwarna putih..
Apek:/ apo tak bosa eh..pemandangan cantik skrg nih..ekekek
8. Lebih banyak wanita menggunakan kaca mata dan kanta sentuh antara usia 16 - 44 tahun
Apek:/ ptt la mata diorg lawa..cis kono tipu la nih...huhu
9. Secara umumnya hidung lelaki lebih besar daripada wanita, sedangkan wanita kebanyakanya mempunyai bibir lebih besar berbanding lelaki.
Apek:/ skrg tak lagi dah...sbb semua NABIL raja lawak dah ambil..ekekekek
10. Lebih banyak wanita dapat menyanyi tanpa suara sumbang berbanding lelaki..
Apek:/ dah nampak ...penyertaan pertandingan nyanyi ramai wanita..
11. Wanita lebih byk menggunakan kata ganti diri"saya" berbanding lelaki..
Apek:/ sopan santun.
12.Wnita kurang mampu menahan sejuk kerana permukaan kulit yang lebih besar dan lebih suka pada ruang yang lebih hangat...
Apek:/ patut la diorg ni suka manje- manje...ekekekek

kopi mahal untuk kengkawan...


Harga minuman sisa musang cecah RM4,940 sekilogram
APA kaitan musang dengan kopi termahal dunia? Percaya atau tidak, haiwan inilah yang bertanggungjawab menjadikan harga Kopi Musang atau lebih dikenali Kopi Luwak mencecah RM2,298 (AS$600) hanya bagi 500 gram.
Malah, sebuah majalah kewangan antarabangsa, Forbes, menyatakan kopi ini dijual sehingga RM4,940 (AS$1,300) sekilogram yang layak menjadikannya kopi termahal di dunia.
//
Biji kopi ini adalah campuran yang dituai daripada sisa kumuhan musang di Indonesia dan mamalia ini diketahui tabiatnya hidup dengan menyelongkar biji kopi segar. Haiwan menyerupai kucing ini pemakan buah-buahan, serangga dan haiwan kecil lain untuk hidup. Ia juga makan biji kopi, malah musang menggemari biji kopi yang masak dan berwarna merah segar.
Keistimewaan kopi, ini seperti kata penggemarnya, menghasilkan rasa kelat seperti campuran tanah dengan koko. Malah, hanya kira-kira 453 kilogram Kopi Luwak asli dihasilkan setiap tahun berikutan prosesnya yang rumit serta nilainya yang sangat tinggi.
Keluarga Diraja dan golongan ternama dilaporkan menggemarinya, malah penggemar kopi sejati boleh mendapatkannya dengan harga RM114 (AS$30) secawan di hotel bertaraf lima bintang di Hong Kong.

Namun hati-hati, kerana ada yang sekadar menumpang nama Kopi Luwak tetapi ia sebenarnya biji kopi tiruan. dan menurut pakar, kira-kira 40 peratus kopi yang terjual adalah tiruan.
Hakikatnya, musang yang ditemui di Afrika dan Asia bertanggungjawab ‘menghasilkan’ kopi termahal ini dengan memakan biji kopi dan ketika proses penghadaman enzim haiwan ini bercampur dengan biji kopi sebelum ia dikeluarkan melalui proses kumuhan. Inilah rahsia yang menjadikan setiap bijinya mengeluarkan rasa kelat yang unik.
Di Asia Tenggara, musang ini lebih banyak menjadikan celah dedaun kebun kopi sebagai rumahnya. Namun, ada juga yang dipelihara khas untuk menjalankan tugasan penting sebagai pemilih kopi istimewa berkenaan. Ini disebabkan haiwan ini sememangnya agak cerewet kerana memilih hanya biji kopi yang terbaik dan masak. Enzim di dalam perut ketika proses penghadaman kemudian mengurai sebahagian daripada biji kopi berkenaan sebelum ia dikumuhkan.
Ketika inilah, gerombolan pekerja akan mengutip sisa kumuhan yang bersepah di kebun kopi sebelum mencuci dan memanggang biji kopi berkenaan yang menghasilkan minuman unik yang enak sehingga ke titisan yang terakhir. Begitupun, di celah keistimewaan dan keunikannya itu ada juga yang meragui kesahihan khasiat Kopi Luwak dan menganggap ia suatu yang pelik dan sekadar gimik untuk tujuan pemasaran.
Namun bagi penggemarnya, Kopi Musang cukup dikenali kerana cukup matang, enak rasanya dan kurang pahit. Memandangkan rasa pahit kopi yang banyak membuat ramai orang tidak menggemari kopi, Kopi Luwak pula mengumpan semakin ramai orang untuk menikmatinya.
Agak sukar untuk mencari sumber Kopi Musang yang tulen memandangkan caranya yang luar biasa untuk dihasilkan. Sebelum penternakan kopi musang popular, kebanyakan penternak akan keluar mencari kumuhan musang liar. Kini, penghasilan kopi ini lebih produktif sejak musang dibenarkan hidup bebas dalam kawasan tertentu menjadikan kumuhan musang lebih mudah dicari.
Akibat populariti kopi yang luar biasa ini, bagaimana Kopi Luwak dibuat secara tidak langsung memberi manfaat kepada jumlah populasi musang kerana menggalakkan lebih banyak habitat untuk musang ini diwujudkan di sekitar kebun kopi berkenaan.