Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

25 April, 2011

Ado sesapo yang nak kurus cepat..???

Assalamualaikum...
poning lagi..lamo gak den dah bertapo nih..
biaso lah..mcm² ragam dan masalah...sampai sakit kepalo den..
takpo lah...hadapi dengan selamba je lah..sampai bilo asyik nak mengadu ngan org je..
doa minta pada ALLAH jelah...
serupo lah mcm org yg dah keterlaluan membesar..huhuhu..mahap la yo kalau teraso..
lopeh tu..menjerit kat blog...tolongggg.....!!..den nak kurus..hehehehe
camno nih..
baru nak diet...tetibo plak mak masak lauk sodap²..
dahhh..kantoi diet..ekekek
ado plak yg terpedaya dengan pelbagai promosi ubat pelansingan ..
pusat rawatan..dijamain kurus..apo lagi?..mkn ubat esok kurus..aaa...
makan²..esok mampussss..hahahha..mcm² adaaaa..
ni den nak bagi tau..kalau nak diet setakat mkn ubat yo...takkan surut punyo...
penyakit ado lah dapat nanti bilo dah tuo...sebab pelbagai campuran dlm ubat tu..
itu sebab org zaman skrg umur pendek....huhu
sekurangnya ambil lah senaman sekejap..paling tidak pun 1 jam..
ni lagi 1...kalau btl nak diet..cubo² la jgn sentuh nasi..alhamdulillah..3 bln dpt bentuk ideal..
ni bukan main²..ini betul...betulll..........
ni lagi satu...nak diet dlm masa plg singkat.?.tapi dlm masa 1 jam je dah dpt masalah..
proses mencuci nanah setelah 30 suntikan di lakukan
ingat dengan hanya beberapa suntikan boleh cpt kurus ke?...aloo kwn...ini bkn belon tau..
ini manusia..
sekarang apo mcm? dapat parut kekal kan?
dr lawa terus jadi mat parut...hahahha...
ingat lah pepatah"bkn senang nak jadi senang" dan " bukan senang nak jadi susah"..betl ke?
betul la kot...
contoh diet plg ketara ialah bila kita sakit dan tak bole nak mkn..3 hari cukup
satu benda pun tak masuk..kecuali air..
bole turun sampai 2 kilo tau...(sobab den dah kena ...heheheh)..
Apo pun fikir lah dulu sblm menggunakan ubat- ubatan..sbb lagi satu byk dah skrg barang tiruan...
lagi bahaya..kandungan yg tidak diketahui..dengar kata bahan yg bole jadi man*** pun ada..
takkan korang taknak tambah generasi...ngeeeeeee
paling tidak pun bilo org tanyo..anak sapo tu?...keturunan mat parut...ekekkek
ok lah..byk bona pulak den merapu...
kang ado yg dapat parut kang...hahhaha..den pun ngah diet sambil mkn cendol..

woooooo.......!!!!!   salam beramal

26 comments:

..miss hana.. said...

perghhh...
x nak kurus....
takut2...
=)
nak cendol!
kahkah

apek poyo said...

miss hana: alaa..guna la cara yg baik kalau nak kurus..heheh
cendol siap!!!!!!

kak long said...

kaklong dah memnag sedio kuruih!
hahahah!!!
cendol mano tu?

ikan said...

mak aihhh .. ngeri gler .. boleyh plak dy maen trek2 bnde kuar dr prot tue haaa..

kpd tuan pemilik blog: normall arr tue, selagi blom ttop mata, masalah2..insyallah .. serahkn kepada allah .. semoga allah mengurniakan ketenangan .. amin

Ila said...

bila citer bab kurus ni,terasa akak ni..ish ish
Tak nak word verification di kotak komen

raito fayed said...

whoaaa ,takott .
bio ah gemuk pun .tak sanggup den XD

Wahida Nasution Thakhrim said...

AcHiKz belajar farmasi pun tak galakkan orang ambil ubat pelangsing badan.. siapa kata nak lawa tak sakit?? bukti dah ada depan mata.. siap berlubang perut tu.. lepas ni beringat la kalau ada niat nak ambil ubat pelangsingan badan atau nak pi pusat pelangsingan badan.. kalau duit habis, badan tak langsing tak pe lagi, kalau dah lubang2 perut macam ni sakit aje yang dapat..

p/s : petang ni nak pi cari cendol la.. nampak sedap.. nak cari cendok pulut.. hu3

qellissa said...

kesian nya..abis perut berlubang2..igtkan mmg ada petua nak kuruskan badan td..rupanya pasal kes suntik perut nak kurus..biasalah org skrg ni semua nak yg express je

apek poyo said...

kaklong:bertuah lah kaklong..
ikan: dia tarik nanah...daa..
ila: buat apo nak teraso kak
raito: huhu..kawal pemakanan
wahida: hahaha..btl tu ..meh sini den belanjo cendol free
qellissa: den ingat dio nak buat poket mcm deremon td..huhu

B.u.n.g.a.O.r.k.i.d.z said...

ehhh shame pulak kite..
proses diet..
tp ngn mkn cendol je blh ke?

zaffira said...

huii..eden teruja tenok cendol tu...leman dawi punyo ko?

apek poyo said...

bunga: apa yg samo?huhuhu..tu saje je
zaffira: bkn leman dawi..den jual sendiri.ekekek

Mila Ahmad said...

sy mau kuwus!
sy mau kuwus!
jgn mkn nasi mlm hehe...

LindaRahim said...

saya ada UBAT KURUS...hihi...dtg r belog saya...

apek poyo said...

mila:.jgn mkn nasi 1 bulan,,hehehhe
linda: jgn buat psl..ekeekk

iKhRam said...

sebenarnya.. tak de perkara yg mudah dalam mencapai sesuatu matlamat.. jd cara yg paling selamat selalunya sukar.. tp pasti selamat.

emieysandra said...

sy mau gemuk lorh..leh suntik gak ke?huhu

:)

AiEn said...

Saya nak kurus tapi taknak amalkan apa2....boleh kurus tak??

apek poyo said...

ikhram: haaa..btl tu..kalau semua mudah..ramai yg dah kayo kat dunio nih.
emieysandra: leh...kompom gemuk punya..ekekek
Aien: pastikan jgn mkn apa²..air pun

Rama2Ungu said...

bto.l...kalo nak diet cuba jgan makan nasik..mmg dijamin...den ado yo diet22 ni..mkn yo nasik, tapi tongahari yo...tu pun sparuh..mlm mkn ruti ko, mnum susu yo dah la..

Syuxer said...

bro..hahaha aku suka bahasa ko..:)..x rela aku nak berdiet potong,cucuk,sedut kat situ..perghh bernanah lagi kena sapu..biarlah diet ngan berfutsal..ye kan bro..:)

AiEn said...

napa tak boleh minum apa2 air sekali pun???WHY??

apek poyo said...

rama²: kalau amalkan mesti jadi punyo..
syuxer: haaa...den pun mmmg layan futsal

eRza farEeha said...

adeh..geli plak tgk gmbo tu..uhuh

Tieyha said...

ello bang..hehe betol la tuh...
actually bukan senang nak jadi senang, dan bukan susah nak jadi susah....hehe =)

sueLeira said...

tips nak gemok plak xde ke yeop ? (: