Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

02 May, 2011

Islam menentang pengkebumian dalam laut..

Islam menentang pengkebumian di dalam laut selepas pegawai Amerika Syarikat (AS) mengeluarkan kenyataan pemimpin Al-Qaeda, Osama Laden dikebumikan di dalam air, kata jurucakap Universiti Al-Azhar kepada AFP.
Katanya, setiap mayat jika menjadi mangsa bunuh atau mati secara semulajadi mesti dihormati. Mayat penganut agama atau tidak, Islam atau Kristian, mesti dihormati.
"Islam hanya membenarkan pengkebumian di dalam tanah kecuali kes yang tidak boleh dielakkan seperti mati lemas," tambahnya.
Dah namo pun 'PENGKEBUMIAN' ..kono lah balik pada asal kejadian iaitu 'BUMI'..
jadi tak sesuai lah kalau di kembalikan ke tempat lain...

berbalik semula kepada cerita pemimipin Al-qaeda, OSAMA LADEN yang telah  terkorban..
sama seperti dulu yg telah diperkatakan oleh Amerika bahawa tentera mereka telah membunuh OSAMA LADEN..
tidak beberapa lama kemudian OSAMA LADEN muncul semula di kaca TV..
Apakah Propaganda yg mahu dilakukan Amerika?
OSAMA di buru oleh Amerika Syarikat selepas serangan 11 september 2001 di Pusat Dangangan Dunia  New York.
Ntah ya atau tidak pihak Al- qaeda yang bertanggungjawab keatas serangan tersebut..
yang menjadi mangsa adalah orang awam yg tidak berdosa...

10 comments:

Rama2Ungu said...

hmm..mcm2 propa america ni kan...depa tu tkut ngan bayang2 sndri je..tu pasal dok mnuding jari kat org lain..

apek poyo said...

rama²: den ingat dio sanggup bunuh rakyat sendiri demi untuk menjatuhkan islam...

rara pinkmafia said...

susah kan nk komen pasal benda ni.kematian pon diragui..

Mrs.Yie said...

betul ke osama dah mati..ragu2 laa..tah2 esok lusa osama muncul lagi dengan video terbarunya..

apek poyo said...

rara: amerika ni mcm² dio buleh buat..ekekek
mrs.yie: tu la psl..sok dio muncul blk..huhuu

NURUL NATASYA AMIR said...

osama bin laden islamic yg dianggap pengganas.ish3 den pon xtau nk ckp cmne =)

apek poyo said...

nurul: skrg sapo yg pengganas?sapo bunuh sapo?
ni semuo propaganda amerika

Warna Warni Kehidupan said...

aku tak rasa osama ni dah mati..kalau dah mati mesti amerika nak tayang satu dunia, tak de nye dia nak tanam cepat2..dasar pembelit..

Liyana Zahim said...

Osama tu wujud ke ek? Hahaha.. Tkut fremason je.. Yahudi kan ske nipu.. Lau tol die mati knp amerika tak tnjuk pic pnuh? Takat muko, den pon buley edit.. Hahahaha~

apek poyo said...

warna: btl tu..den pun sokong...dio mesti banggo kalau dah bunuh.
liyana: dgr kata mcm tu jugak...dio ni ajen CIA amerika