Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

08 May, 2011

Beringat lah wahai islam...

assalamualaikum..
kembali menerjah setelah lamo tak tak membebel...
biasolah..kalau dah line tenet mcm lori semput..camno nak update.
ok lah..merapu panjang pun tak guno..kalau kito masih lalai dengan hal kito sendiri..
2, 3 hari ni den tgk berita tv3 asyik bercerito psl pencetus hal agama negara kito.
dah ado pihak yg ingin menyuarakan hasrat untuk menjadikan m'sia ni agama kristian sebagai agamo rasmi..
jadi lihat lah...apo kelalaian yg telah kita lakukan skrg?
bgn umat islam..jgn lalai dgn kerja mu yg tak pernah sudah..bgn la dari bergaduh sesama islam..
bagun lah dr menjerat diri sendiri..
makin hari makin byk yg menyuarakan hasrat dan keadilan hak bangsa..
kepada muda mudi...tonggak negara dan bangsa akan dtg..
jangan lalai dengan perihal sendiri...tgk lah bangsa mu...masih kah ada yg perihatin tentang agama islam?
media melapor kan setiap hari..kejahilan umat melayu islam dalam kehidupan harian..
bangsa lain menunggu mengambil kesempatan..
sikit demi sedikit jarum dijahit untuk menyuarakan hak dan hasrat mereka..
Apo anak bangsa kita sdg buat skrg?..
walaupun berita ini masih dlm siasatan pihak berkuasa...tp lihat sahaja realiti statistik remaja bangsa melayu yg terjebak dgn gejala maksiat..tukar agama..
sanggupkah jadi melayu di singapura?....di pulau pinang?...itu yg nampak dan buat tak nampak..
sudah terhantuk baru nak ternadah...sudah terlambat..jeritlah sekuat mano pun..
azan pun tidak buleh berkumandang...azan pun boleh dikatakan mengganggu ketenteraman awam...sanggupkah?

5 comments:

faten suhaida said...

sayang sekali tak ramai ank muda islam yg fikir tentg masa depan ngara kita..apa akn jdi nanti kalau semua ank muda rosak akhlak..

apek poyo said...

faten; jadi hamba yo lah nanti

NURUL NAJWA said...

oh tidak!! apek bangon!! HAHA

apek poyo said...

nurul: suruh den bangun buek apo?

.faty.(: said...

bet0ll tuu.kdg2 mereka ni menyentuh isu sensitif..ade jugak yang mempers0alkan.knape islam sebagai agama rasmi.n ade yg nak mnukarkan agama rasmi,islam kepada kristian.skrangg ni hny b.pegangg pda prlembagaan malaysia sajaaa.sedeyyh