Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

25 March, 2011

7 ciri lelaki yang harus dijauhi

Assalamualaikum..salam JUMAAT..
cuaca makin panas...tanda² dah dekat kot..eekekekk
dekat apo agak eh?
Zaman sekarang pelbagai cabaran dan dugaan..
tidak kira samaada lelaki atau wanita..baik atau buruk..
mahu ataupun  tidak..
kali ini den nak binkas sedikit ciri² lelaki yg buat wanita a.k.a perempuan tidak suka..
menyampah!! hampeh!!
dari apo pandangan den lah...ni yg biasa si wanita tidak suka..
jom kito layannn..zasss!!!!!

1. TIDAK BERDUIT
     Lelaki begini seringkali dijauhi perempuan, ini kerana bagi mereka lelaki tidak berduit ni tidak mampu memenuhi kehendak metarial mereka. Selain tu , perempuan zaman sekarang lebih mementingkan harta untuk kesenangan bersama.Mungkin pendapat ini ada buruk dan baiknya.
2. SENANG DIRAMALKAN
    Lelaki yg terlalu mengikut peraturan tidak akan dipilih menjadi kekaksih. Ini kerana perempuan cepat bosan dengan perangai lelaki yang sama dan tidak mahu menerima pandangan atau perubahan.Kebanyakan wanita lebih suka kejutan mahu pun pembaharuan dlm sesuatu perhubungan.
3. SOMBONG DAN ANGKUH
    Wanita juga sama seperti lelaki yg tidak suka dengan pasangan yg bongkak,sombong,ego, berlagak..selain itu , perangai lelaki yg sukar mengakui kesalahan diri sendiri dan suka menunding jari kepad aorg lain juga sgt dibenci oleh perempuan.
4. TIDAK SOPAN
    Pastikan ia tidak tergolong dalam kategori lelaki yang tidak tahu  adat, tidak bersopan mahupun tidak tahu menghormati org lain..Jangan jadikan alasan kedudukan dan status untuk kamu berkelakuan demikian.
5. LELAKI MURAHAN
   Jangan jadi lelaki yg murah denga cinta. Walaupun kamu selalau menjadi perhatian perempuan dan selalu bertukar- tukar pasangan..sebenarnya tindakan ini akan memberi gelaran buruk kepada diri sendiri.
6. SUKA MEMBANTAH
   Elakkan daripada sikap suka membantah serta tidak suka dengan pandangan org lain. Jangan berlagak terlalu bagus kerana ada orang lain lagi bagus daripada diri kamu.Perempuan memang tidak sukakan lelaki yang selalu berlagak pandai.
7. SUKA MENYIBUK
   Jangan menyibuk fasal org lain terutama melibatkan perempuan yg baru kenali. Walaupun tindakan kamu memberi nasihat pada gadis yg baru kamu kenali daripad amelakukan perkara yg tidak elok adalah satu perkara yg baik, namun itu adalah tindakan yg tidak betul pada masanya. Si dia mempunyai hak peribadi untuk melakukan apa sahaja seperti merokok mahupun keluar dgn lelaki lain..

p/s: bagi wanita..kalau ado apo tambahan lagi..bole la kongsi..
manolah tau kan..bole menyedapkan hati dan perasaan yg terpendam..heheh

7 comments:

kak long said...

kadang2 ado yo lelaki yg roma mengumpat...kalah org pompuan....hahaha!!!

Cik Yana said...

Lelaki yang merokok. Muahaha~

Entry terkini: Entry Kasih Sayang Kepada Nuffnang

apek poyo said...

kak long:hahaha..tu abg sotong kot
cik yana: owhh..mmg la tu..busukkan..den pun tak merokok..

Nufaha said...

pandainye ckp..mcm byk experience jek :P

apek poyo said...

nufaha: apo yg den nampak la..yg lain kalau ado bole tambah..ekekek

chii said...

tidak berduit - x semua pentingkan harta..kalo harta byk skali pun tp hati sakit x guna gak kan
kena bersederhana. Tapi gurl skrg ni rasanya ramai yg mampu dptkan sendiri apa yg
dorang inginkan tanpa lelaki :)

2. chii setuju ngn point yg ni.kalo asik sama je,mmg bosan seh.kena la kreatif sket :D

3.orang mcm ni patut di campak laut je.kena ingt kata mana bumi di pijak

4. baik laki ataupun perempuan,sape je yg nk pasangan dorang kurang sopan kan. susah nk kntrol woo

5.setuju gak ngan yg ni

6. mak aih..ni golongan org2 yg nak menang je ni

7. ade gak eh ...jarang ar jumpa laki mcm ni

byk lagi ..suka perlekeh..pastu chii ada gak share..leh tgk kt
sini http://chikum4risa.com/?p=609

sorry..pnjg gle komen :p

apek poyo said...

chii: terimas..seronok la sikit kalau panjang komen..ekekek