Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

20 March, 2011

7 Sahabat mesti dicari..

Memiliki sahabat yg 'sekepala'pasti menyeronokkan.
namun ia bkn bererti kamu tidak bole berkawan dengan org lain..
Gunakan peluang yang ada untuk mencari lebih ramia kenalan dari masa ke semasa.
Jangan biarkan kesunyian dan kekosongan terus membebani emosi kamu..
Dampingilah  jenis sahabat yang bole membantu menceriakan hari² kamu...
Chek it out guys!!
1) Sahabat senasib
       Memiliki nasib yg sama dgn kamu..contohnya: memiliki perasaan sama dengan kamu seperti jatuh cinta dengan kekasih org..sahabat begini tidak akan menikam kamu dari belakang.malah dia juga tidak mungkin akan mengumpat atau mengata perihal kamu di belakang..
2) Tutor
      Dia boleh mengajar kamu sesuatu., malah sahabat juga bole mengajar sesiapa sahaja dengan sabar.
kamu berpeluang mempelajari dan menambah ilmu pengetahuan dari sahabat begini..kamu boleh turut sama menguasai kepakaran yang dimilikinya itu keranan is sahabat sudi berkongsi apa sahaja ilmu pengetahuan yg ada pada nya.
3) Kaki jalan
     Ajukan sahaja pertanyaan destinasi² menarik yg ada disetiap pelosok tempat, pasti sisahabat ini ada jawapannya. sememangnya kamu  tahu di adalah 'kaki jalan'.malah sahabat ini juga sudi membawa kamu kemana² destinasi menarik yg dikunjunginya itu bersama². Jadi kehidupan kamu akan berubah menjadi lebih ceria dan menyeronokkan kerana waktu yg terluang akan diisi dengan aktiviti berjalan-jalan.
4) Si Penasihat 
     Mungkin si sahabat bkn dari jenis individu yg suka bersosial tetapi sememangnya dia terkenal di kalangan rakan² yg lain bahawa dia adalah tempat paling tepat untuk sesiapa sahaja meluahkan perasaan. Sahabat yg sedia mendengar apa jua masalah yg kamu hadapi malah tidak pernah lokek dengan nasihat dan pandangan.
5) Kaki kejutan
    Selalu memiliki idea gila-gila yg menyeronokkan. Sahabat juga sentiasa berusahamenggembirakan kamu dengan ide² beraninya.Adakalanya ideanya itu agak memeranjatkan kamu.kamu tidak pernah bosan bila berdamping dengan sahabat sebgini.malahan boleh dijadikan rakan kongsi sejati sekirannya kamu ingan melakukan sesuatu yg nakal buat menghiburkan diri..
6) Sahabat, Tapi mesra
    kamu dan sahabat tak ubah seperti pasangan kekasih. sahabat rela dirinya dijadikan tempat meluahkan perasaan tapi sedikit pun tidak pernah menutur agar kamu sentiasa sedia buat dirinya.Adakalanya kamu merasakan kehadiran sahabat lebih bermakna dari kehadiran seorang kekasih.mungkin bersama kekasih kamu asyik berperang, tetapi apabila berdamping dengan si sahabat ini kamu akan merasa lebih aman.
7) Sahabat Sosial
    Memiliki hobi dan aktiviti yg sama. Malah sahabat ini juga bergabung dalam satu kelompok yg sama dengan kamu. Contohnya: sahabat dan kamu gemar menyertai aktiviti sosial yg positif seperti gotong royong untuk rumah anak² yatim dan sebagai nya..kegiata kamu itu akan berlansung dalam susasana yg lebih menyeronokkan kerana kamu miliki teman berbual..

9 comments:

::Budak Degil:: said...

susah nak cari kan.. :)

Yaya said...

Maybe saya la orang tu kot, heee

diana said...

sahabat akak adalah suami akak..:p

Piah Becok said...

ooooo... susah. carik client je boleh?

apek poyo said...

tak kiro lah sapo pun yg penting sahabat..bkn kawan

aiex sepet said...

sahabat...penting gilos tuh!

Abu Luqman said...

sahabat yang nak d cari ..ialah sahabat dunia dan akhirat

N i n i e said...

i better choose my family rather than my fwen... family come first... :)

apek poyo said...

semoga kita bkn jumpa sahabat yg mulut mcm longkang pecah..ehheeh