Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

09 March, 2011

Rajin kerana dipaksa

rasa nak tergeliat pinggang ada gak nih..
hehehehhehe...
hari lambat sikit dapat ngadap komputer..
mcm biasa lah den ni..org lain tak buleh nampak den sonang..ado yooo!!!
den tak kisah kalau perlukan pertolongan..
kalau nak ikutkan kerja nih dibuat oleh org lain..tp sobab pangkat punyo psl..
sanggup mengeploitasikan org lain..tp takpo lah...den tunggu korang yg gilo kuaso ni jatuh nanti..
den ado yo pangkat..tinggal lagi bkn totap yo..ekekekk
berbalik pado cerito asal..
hari ni diorg minta tlg cuci tangki fiber untuk Karnival IAT(industri Asas Tani) yang akan 
diadakan di kota fesyen MITC melaka pada 11/3 -13/3/2011 dari jam 9pg hingga 10mlm..
karnival berkonsepkan speisis terancam..
tangki yg den cuci tu untuk sang penyu hidup nih..
si karah dan si lipas...
 jadi buat sementara waktu dio berdua duk la dlm tangki kocik ni dulu..sblm masuk tangki bosa..
penyu² ni di import dari pengkalan balak melaka..
jadi minggu ni g jln² MITC lah dia berdua..ekekkek
ini nama dia penyu karah..
dan yg ni plak penyu lipas..ala comei²
dapat gak den belai manjo penyu nih..
tapi kesian bila tgk dia di kurung dlm tangki ..sedangkan sepatutnya bebas di lautan yg luas...
apo kan dayo..kalau tak camana nak perkenalkan pada org ramai tentang pupusnya spiesis penyu nih..
paling tidak mereka ni kenal jenis penyu yg ada di malaysia nih...
apo pun den dah tlg bersihkan 3 tangki untuk penyu² ni termasuk anak²nya..
nak tgk anak penyu tunggu n3 akan dtg atau dtg sendiri ke melako MITC..depan mydin
bole juga tgk rangka paus yg besar punyoooooooo

adehhh!!! sengal lg belakang den nih...
tampal koyok jap


8 comments:

aisya sakaria said...

waaa dekat mitc ke? macam best je boleh pergi ni.

diana said...

nanti tunjuk gambo tengah dukung penyu ye..

Ila said...

takpo,byk pahalo tu...

apek poyo said...

aisya: haaa..dtg jgn tak dtg...byk aktiviti
diana : hr ni den dukung la agaknya..huhu
ila: byk yo?

tia said...

lipas ? nme dye lipas ? ke jenis ? erk ?

AiEn said...

dah puas saya bela penyu ni...

apek poyo said...

tia:jenis dia laa

DaK CoMoT said...

alo comey2....hahaha