Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

28 March, 2011

5 tanda kamu akan berhenti kerja...!!!

assalamualaikum..
pasti ramai kan yg sudah berkerja dan mempunyai kerjaya sendiri..
tapi berapa ramaikah yg sesuai dengan pekerjaan mereka?
pasti ada yg merasa diri mereka tidak dihargai..atau tidak disukai.
ataupun diri sendiri yg mengundang masalah di tempat kerja...
okeyhh!!! mari kita lihat tanda² yg kamu akan berhenti dari kerja tersebut...
1. Sering berfantasi buruk
    Bukan hanya sindrom 'I hante monday' yang bole memburukkan keadaan, sebaliknya sekiranya kamu sering membayangkan perkara-perkara yang negatif juga bole merosakkan prestasi kamu di pejabat.
2. Merasa tidak disukai
    Kamu sering merasakan diri kamu tidak disukai dan sering di persalahkan apabila terdapat sebarang kesilapan yg kamu lakukan.bahkan, kamu juga turut merasakan kamu tidak pandai mengambil hati ketua seperti mana yang dibuat oleh rakan² sepejabat.
3. Kepercayaan diri mula pudar
    Perlahan tapi memang pasti! kamu mudah merasa kecil hati dan tidak berperasaan apabila setiap idea yg kamu berikan selalu ditolak. Jadi, sudah sampai masanya kamu bertukar kerja selagi kemampuan diri kamu masih berbaki.
4. Tak punya masa terluang
    Kamu mula merasakan diri kamu tidak mempunyai masa terluang untuk diri, keluarga,dan rehat. dengan beban kerja yg semakin byk membuatkan kamu sering tertekan dan bosan. Paling memilukan apabila pengorbanan yg dibuat tidak mendapat perhatian dari ketua..Sadissss!!!
5. Merasa tidak popular
    Rakan sekerja dan ketua sering kali mengetepikan kamu! jangan berhenti mengharap, sebaliknya berbincang dan utarakan pendapat itu.

Last sekali jadi bahan ...gelak,ejek,mengutuk...
baik lu benti je laa!!!!

7 comments:

cik ayin said...

tak popular takpe..janji keje bagus..kan :)

Rai said...

saya tak ada simptom seperti di atas..tapi saya tetap nak berenti..sebab saya menyampah dengan bos yang pilih kasih. mencik..

~ ナフィルザ ~ said...

saya selalu dikutuk belakang masa kerja,stress gila, kerja pun stress ++

akhirnya saya pun benti, bangga tetibe hahaha (^__________^)

apek poyo said...

cik ayin: tu la psl..ramai sgt yg pakai air cond..bos
rai: elok latu rai..tu mesti ada kipas lawa la tu..ekeke
jepun:huhu..dr tunggu situ terus jd gila buat pe kan...huhu

Miz Novexx said...

saya blom keje lagik.... heheh ;)

AiEn said...

sebenarnye kat mana2 pun sikap seperti ni ade...tukar @ berhenti pun kita akan jumpa sikap macam ni...
silap2 kita pun akan jadi "kipas bos"...
ops...tapi bukan cara saya nak mengipas bos ye..saya seorang pekerja cemerlang...apa2 pun kita ni berkerja dengan mengamalkan "berkhidmat untuk negara"...hahahah

chii said...

kalo dulu chii benti sebab byk pk negatif pasal keje yg chii wat..pastu sengaja cari salah boss..ahaha..tu yg benti keje last2 :p..benci boss suka2 ati dok maki..kalo laki xper..ni pompuan..