Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

01 March, 2011

apo nak jadi org kito.....

salam membaca..
sampai bilo agak eh org kito ni nak maju..masih dlm takuk lamo..
berusaha tak mau..harap belas ehsan dan juga simpati..ado yg lobih mudah dengan mencari jalan singkat untuk untung dan senang .. menipu,,mencuri dan sampai sanggup membunuh...demi mengejar kekayaan.
cerito pasal ini den teringat mlm tadi...
lopeh g beli lauk untuk masak esok..den cari la kodai mkn..mkn roti canai..heheh
biaso lah mlm² kalau kodai area kg atau tmn perumahan ni mesti ramai pengunjung eh...tambahan lopeh sembahyang isya..
org kata lobih kurang cam kodai kopi la..ekekek...sebab masa² ni lah untuk lepak²..borak²
kalau tgk waktu mcm ni ramai org lamo yg baru blk dari surau..
berketayap,,kain pelekat dan berbaju melayu..takpo lah..maso ni diorang nak jumpa kwn² cerito kosong..
bagi den itu perkara biasa lah kan..yang den polik nih ingat br blk dr smyg insaf segala perbuatan..
rupanya tak...nahhhh!!!kuar kertas putih 4..5 keping..
bkn nak buat kapal terbang kertas...bkn nak ambil order..sekali no ekor daaaa...ya allah!!
bkn nak sorok²..tapi dgn bangganya open mcm tu je..polik tul...
kalau bebudak mudo tu tak heran laa kan..sebab baru nak hidup..ni dah nak senja..
kalau nak buat amal ibadat tu betul² laaa...
kalau kita tgk skrg ni pun...yg berkunjung kedai nombor ni ramai org kita yg nak kaya cepat..
kebanyakannya org yg dah senja..jrg ada budak muda..
sumber pakcik google
yg den pelik lg diorg ni tak tau ke haram..camna nak ajar anak muda bangsa kita
sedangkan yg tuo pun samo yo..
yg ni mungkin br blk smyg jumaat atau br lps nikah..ekekeek
apo pun den blk dengan rasa kesal bangsa sendiri yg tak pernah sedar dan insaf walaupun telah di tegah dalam agama kito..
harap dijauhkan lah kerja memboli no ekor ni dari keluarga,,sahabat dan teman² den semuo..
takdo yg senang untuk jadi senang selain dari usaha 
dan tak ado yang senang untuk jadi susah melainkan diri kita sendiri

17 comments:

~ PIJA ~ said...

ape buleh buek...org melayu mudah lupo...!!

kak long said...

melayu..yg tak melayu...terus layu...!

Ila said...

tulah,tak kayo2 gak..doso jer dapek

ibuintan said...

ni kodai kek mano ni.. kalau kek pilah kodai yang sontiaso buko, ni lah kodai ea...

kodai yang paling maju pun ni yo lah, dulu ado sobuah yo sekarang dah berbuah-buah... yang memaju an nyo pun..orang melayu

apek poyo said...

huhuu...mano nak ingat,,,asyik ingat no jo...wahahahaha..
kalau nak no..jenguk blog den..tu ado keto xcden..waaakkak

Piah Becok said...

isk isk isk... ape nak jadi la.. kat area senawang dengan semban pun gitu gak.. bila la nak insaf..

Mohd Khirul Amri Bin Hasan said...

hidup klau x ingat mati...cam ni lah~ haih =.="

apek poyo said...

diorg ni kono takbir balik sebolah telingo dio..br dio ingat

Cekodok said...

gua tengok artu ada buat serbuan.. bagus jugak.. haha

♥e'in♥ said...

peh.. terang2 beli no ekor.. haha..

acan ketot said...

hu3...
sdey bile tgok pkcik kedut2 kat kdai 2..

diana said...

biasanye kat pekan2 kecik ni orang islam ramai menempel kat situ..

hana said...

pilih jln singkat nk kaye tanpa b'landaskan Islam..
sampai bile pn melayu yg sume Islam nh x kn bjaye...
xdapt berkat..
=D

apek poyo said...

bkn kodai kocik ye skrg diorg boli..kodai depan balai polis pun selamba..ekekek
melayu mudah lupa

AiEn said...

mereka ni perlu diberi motivasi cikit...asyik owg muda je yang pergi...apa slahnye rukun tetangga cadangkan kursus motivasi tuk mereka yang dah senja ni...tp yg muda tu..jgn agp baik tak men no ekor....tua muda..sama je....

Yaya said...

adeh pakai baju melayu tu xboley blahhhhh!!!

sya hassan said...

makcik2 pon ad gk?? haih,, berat bena dh tuh..