Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

16 June, 2012

Hadiah Hari BAPA

Assalamualaikum..

Wah lamo gahso eh tak hapdate..hari  ni ado maso sikit...leh la berjimba jap kat sini
luahan hati pun ye jugak kot..hehhehehe
 memandangkan hari ni HARI BAPA...ramai rasanya mak-mak, anak- anak hadiahkan something kat bapa dan suami diorg kot...
tapi den lain pulak ..dapat jugak hadiah..iaitu surat cinta...dari abg poliss..waaaaaaaaaaaaaaaa...TENSIOAN!!! ...memang KEJUTAN!!!

mcm ni cerita nya.......
lopeh yo sembahyang asar tadi den keluar la nak g pekan bahau ..saje ronda-ronda..cari mkn-mkn yg sesuai tekak...ngehh..ngehh...
dalam perjalanan nak keluar pekan kono lah melalui jln kampung dan kebun sawit..dengan hati sonang dan jiwa yg tenteram den bawa kereta sambil tak pakai tali pinggang keledar..yolah kan..jln kampung lagi pun hari sabtu..hari cuti..hari bapa..
tiba satu selekoh ni ..terus ada sekatan jln oleh polis ....wahhhhhhh!!! memang tak sempat laaa..
abg polis sound.."bang berhenti tepi"..haduhhhh...keluar kereta terus lepak blkg kereta polis..bincang pasal saman..abg polis tanya" camno ni bang"?...puas den minta belas ikhsan...tak jln jugak....tapi dio bole tanya byk kali benda yg sama...kalau dah nak kono saman ...saman je lah kan..dah mmg den salah..byk tanya pulak...kona saman jugak den ....
dalam pada den tunggu dia tulis SURAT CINTA tu...den nampak la sebuah motor yamaha Nouvo tanpa cermin sisi. penunggang berbangsa india..kena tahan suruh berhenti tepi...ingat dia nak keluar lesen dan IC untuk saman.. sebab dia seluk seluk poket...sekali dia blah dan pegi semula kat sekatan serta hulur tangan kat bawah pada pegawai polis yang ada calit 3 kat bahu...dan kemudian penunggang terus berlalu...wahhhh!!!!
RASUAH ni...senangnya bayar saman...huhuhu...untuk pengetahuan bukan motor tu je...ada la beberapa buah kenderaan lain jugak..den tgk pegawai -pegawai tu seronok sambil gelak sesama sendiri.nasib laa den tak bawa kamera...kalau tak...den terus hantar kat balai je gambar tu...sendiri jawab laaa...teruk sungguh polis skrg ni....jangan kerana nila setiti habis susu sebelanga...

tapi takpo lah...den dah dapat HADIAH ...dugaan hidup kot....apo pun korang semua kalau memandu tu hati-hati la..pakai la tali pinggang..tak ekseden mungkin kono saman...hehheheheh

5 comments:

mama aini said...

assalam apek..ehem `hepi blogging`..sibuknya dia skrg ni.. he2x..nak update entry pun tak sempat..tulah kan..kerana seorg yg buat org pandang serong kat polis..hu2x..itulah kehidupan..sabar jelah dgn saman hari bapa tu ek !!.. :(

sueLeira said...

hadiah yang paling buat bapa terharu,,muehehe

shida'R said...

wahhh lama betoi xmai umah apek poyo nihhh....

Mama Durrany said...

menarik betul hadiah tu..

E'in said...

bestnye hadiah hari bapa die.. hehe