Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

13 December, 2011

wordless wednesday :// Tahap Gaban Memuncak

04 December, 2011

Terima kasih Nuffnang

Assalamualaikum:0I

Salam isnin yang lomau..hahahha
den tau dah..hari ni lah bagi korang semuo hari yg paling maleh kojo kan...?
hahahhaha..sobab eh dah syok cuti..nak mulo kojo maleh pulak..
apo pun...tuntutan hidup perlu dilaksanakan..
samo mcm den jugak...maleh sesajo nak kojo..huhuhu
tapi hari ni ado senyum sikit la...sobab gatal tangan buka akaun nuff
..tup..tup..selamo setahun lobih den daftar blog..baru la dah nak hujung tahun den dapat
hadiah dari nuffnang..
ado la duo ...walaupun tak byk..
apo pun timo kasih kat nuffnang..sobab susah -susah yo bagi hadiah yg ciput ni
tu pun berjoman nak nunggu eh..ekekekek
kok ado lagi ...jangan sogan silu nak bagi...bagi lobih sikit...ngeeee
ehsan selamo setahun 2 bulan..

01 December, 2011

Kita Sama sahaja...

Assalamualaikum:o)

Salam pagi jumaat...
lamo raso eaa tak menaip n3..asyik up date hr rabu yo..
kali ni den cubo ringankan  jari jemari yg dah keras nih...
moh kongsi cerito plg hangat masa kini..
apo lagi kalau bukan kontroversi artis dimalaysia..
tak sudah-sudah cerito buruk sano sini..lopeh satu...satu keluar..

 cerito Apex(khairul fahmi)..bukan den yo...huhu...
yang dikatakan ado hubungan ranjang dengan perempuan seperti diatas..
tu belum sahih lagi...cumo gambar..yg tu dah tontu aib la..
yg buat cerito ni satu hal..apo la busuk bona hati kau nak memburukkan org lain.
yg mengomen pun satu hal..ikut sodap yo menyalahkan org..
bilo dah keluar kenyataan dari mulut tuan punyo badan...haaaa..kan dah menambahkan dosa
tunggu pulak surat saman malu...tambah lagi satu hal
keluar pulak cerito nabila huda yg menyalahkan suami menyebabkan mereka bercoghai..
alahai....apo lah punyo cerito ...
kok nak maju ..nak pemes ko...nak cari calon baru ko...
tak usah la buat pengakuan yg memalukan diri sendiri..kalau dah berlaku tu
itu ceghito dalam alam rumah tanggo sendiri..
biarla berduo jo yg tahu..buat apo nak hebahkan sedunio...apak eh yg baru nak membersihkan diri jugak yg dapat malu(mahap yo my rockers).
yg mengomen ni pun satu hal...komen mcm tak ponah buat salah pulak..
bagi la komen yang membina
huhuhuhu...yg ekau komen tu pun bangso kito sendiri..yg buruk pun bangso kito jugak
yang tersonyum sapo?..jawab laa
apo pun..selagi kito ni bernamo manusia..memang tak lopeh  dari melakukan kesalahan/kesilapan
seeloknya kita bermuhasabah diri kito sendiri..takut berlaku dalam keluarga kita..anak-anak kita..adik beradik kita...

 Apo pun.. ini sekadar perkongsian pendapat..

29 November, 2011

Renugan hari rabu

22 November, 2011

wordless wednesday :// Bantu membantu amalan mulia

en dog: copek laa panjat..kang lari pulak burung tu kang..
melopeh kito..kalau dpt bagi duo tau..!!
en cat : hui..gilo apo..den nengok pokok ni dah mcm KLCC plak tinggi eh.. 
ni kalau jatuh mau bersepai nih..

15 November, 2011

Wordless Wednesday:// topat ko tak nih?

Ni kalau tak kono jugak ..
den beghonti la jadi pemburu..
duk ghumah baco sokabar..

08 November, 2011

Wordless wednesday :// membaca itu sumber ilmu

Assalamualaikum: o)


Bosan botul den...hari-hari baco sokabar asyik pasal politik ajo..hontam sano..hontam sini
montang-montang la dah nak mengundi ni..habih semuo org kono hontam..
tak botul sikit kono hontam...kakitangan awam pun kono hontam..
bini curang pun kono hontam ngan losung batu..hahahahhaha   -
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Fuhh!!! nasib yg tengah baco ni seperti diatas...ngeee..hahahha




01 November, 2011

Worldless Wednesday :// ....yahooo!!!! nismilan monang

suko bona kau ni jang

susah bona mohon cuti tak dapat-dapat...

KEPADA SESIAPA YANG BERKENAAN

ALAMAT(SILO LOTAK NAMO SYARIKAT)______________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
TARIKH :
                              PER : SURAT TUNJUK SEBAB (TIDAK BOLEH TIDAK)
                              _______________________________________

TUAN,
MERUJUK PERKARA DIATAS TUAN DI  DAPATI TELAH MENGHALANG CUTI SALAH SEORANG PEKERJA DI SYARIKAT TUAN BERNAMA__________________________________I.C________________________
DARI MENYERTAI KENGKAWANNYA PERGI MEMANCING.SAYA TAU LA TUAN BOSS DI SYARIKAT INI..TETAPI TUAN HARUS SEDAR KALAU TIDAK ADA PEKERJA,TUAN TAKKAN JADI BOSS.JADI JANGAN LA EK SANGAT.PEKERJA TUAN TU BUKAN SELALU DAPAT MEMANCING PUN.MUSIM SEBARAU NI SETAHUN SEKALI JE.NAK TUNGGU TAHUN DEPAN LAMBAT LAGI TU.INI BOLEH MENGAKIBATKAN BELIAU PERKINSON DAN MENGALAMI GANGGUAN PSIKOLOGI.OLEH ITU PIHAK TUAN DI ARAHKAN MEMBERI LAPAN ALASAN MUNASABAH KENAPA TUAN MELARANG BELIAU DARI BERCUTI DALAM TEMPOH 7 HARI.

KEGAGALAN PIHAK TUAN MEMBERI SEBAB-SEBAB YANG MUNASABAH AKAN MENGAKIBATKAN TUAN DI LUCUTKAN JAWATAN DAN PEKERJA TUAN INI AKAN MENGAMBIL ALIH SYARIKAT DENGAN BANTUAN PEGUAM  KAMI.DI SAMPING ITU PETI AIS DI RUMAH TUAN JUGA AKAN DI RAMPAS TERMASUK APA JUA BARANG YANG ADA DI DALAMNYA SAMADA SAYUR MAU PUN AIR KOTAK.

DI HARAP JANGAN MEMANDANG MUDAH ARAHAN INI KERANA GERAK-GERI TUAN SEDANG DI PERHATIKAN DENGAN KAMERA TERSEMBUNYI KAMI DI PEJABAT TUAN.

SAYA YANG MENJALANKAN TUGAS.

LUBUK.NET
_______

(PEGAWAI HAK ASASI PEMANCING PERSEKUTUAN ZIMBABWE)

*SURAT INI ADALAH CETAKKAN KOMPUTER DAN TIDAK MEMERLUKAN TANDATANGAN.

19 October, 2011

yang mana satu..pilihan kalbu..heheheh

Assalamualaikum :o )

Walaupun hari ini hari ghobu...Wordless Wednesday..
den totap nak menaip jugak..sonyap jugak kan?hahaha
bukan apo..asyik ngikut org yo...sesekali ikut suko hati lah pulak..eekekekk
bzzz!!!..bzzz!!!...alahai bergogar pulak poket den nih..
baru kul 8.30am..dah ado member den msg ngajak minum pulak..
bolum paneh lagi kerusi den kat opis...kok nampak dek bos nih ...
kompom kobeh telingo kono bebel..hahahha..lantak ko lah..
tunggu bos belanjo minum susah..baik suh member belanjo..hahaha
macam biaso lah..den layak mnm kek warung topi jalan yo..
takkpun kodai topi longkang bosa..itu la tompek plg ramai org mnm..
tah apo yg sodap den pun tak tau lah..aroma bau longkang tu yg menyodapkan agak eh..heheheh
lagi pun den ghaso itu ajo peniago melayu kito yg mampu..
takat nak sewo kodai mahal-mahal ni..ghonti an lah..
den ngikut an jo...
-
-
menu pg tak leh berat-berat..nanti wat kojo mato ngantuk..hahahha
paling kuat pun den oder 2 keping roti canai ngan teh 'O'..kurang manis..takut den mudo² laie dah potong kaki..ekekek
kawan den lak agak eh ngidam mkn tolo setongah masak ..3 biji...wahh..kuat kojo..!!!
air kupi...mmg kodai topi longkang tu lah jadi tumpuan ..sbb eyh..situ jo yg ado jual mcm tu
org lak kemain ghamai..tak kira bangsa..."pak cik ilmu apo pakai"/?huhuhu..sajo yo..
tapi den ghaso roti canai eh sama je..takdo ghaso pandan ko..ghaso stoberi ko...
samo yo...
korang semuo mesti tau punyo kalau kodai topi mcm ni rupo eh tak semonggah..
sonang koba "idup sogan mati tak mau"..haahh..tu la plg ramai org..
ni kalau suh PM lantik jd gerai mkn 1 Malaysia ok kot..huhuhu
capo setuju?...
" Bang!! kiraaaa" ..den beduo bkn byk mano pun...tak habih sepuluh henggit..
roti 3 keping..tolo 3 biji...air 2 cawan.." 6 hengget"..
kwn den hulur 50 hengget...den buat-buat la hulur 10 hengget..
agak- agak korang la...mano satu yg dio hambik...?
ok lahh..kalau korang berada tempat dio lah..mano satu duit yg korang akan hambik..?
jawab dulu lah..sok den bg jawapan eh..ekekek

16 October, 2011

Apo pasal nak emo?

Assalamualaikummmmmm:o)

den nak tanyo...korang semuo masih mencari  sebab korang berblog?
atau korang mmg tak tau tujuan langsung ...sajo main sesedap rasa je buat blog..
atau dgn tujuan  nak menjatuhkan org lain ..menyakitkan hati org lain..
tak pun korang yg suko mengomen ni tak tau niat org lain yg berblog...
kengkadang den heran jugak...mano dtg sumber nak buat n3 kalau tak dirujuk..
kalau tidak berlaku..kalau tak dialami...
buat apo nak di nafikan..terimo ajo lah sbg pandangan dan perkongsian...susah ko?
kalau baco blog den..kat header tu ado tulis...
"aku menulis bukan kerna nama..kerna sifat kasih..syg sesama insan..dan menyatakan..kasih syg mu..kita sama ..semua nya sama..apa yg ada hanyalah kehidupan"
den buat n3 bukan ikut suko..tp ikut sumber...yg berlaku dpn mata..kalau sumber dr akhbar itu salah..maka bukan salah den...
den cuma berkongsi pandangan dan pendapat...kita sama menilaikan...
kito semuo ado akal..takkan kita nak mengiakan benda yg kita tak nampak..
kalau ada antara yg tahu sesuatu perkara sebenar..kongsikan..bukan menyalahkan ..
mahap kalau teremo..
terpanggil den buat n3 bangang nih sbb ado yg komen mcm nih:-
Anon : najwa latif x begitu. saya kenal dia, ibu kami bersahabat. tak baik anda sebrkn sesutu yg salah. anda x tahu apa mslh yg dihadapinya T.T
kalau anda tahu, x tergamak anda menulis sebegitu, hmm.                                                                   itu lah..lain kali baco sampai sudah...ini sekadar perkongsian..benar atau salah...ianya dtg dari sumber akhbar...kalau tau sgt,, kito kongsi la bersama...nak kato bangang kang... tapi pandai pulak hantar komen..lagi sekali den raso kasar bahasa..mahap laa ...ingat den mulut fitnah ko?den ado jugak hati dan perasaan..samo seperti org yg mengalami..
puiiii!!!!...berani sgt mengomen..bubuh namo sendiri laaa... apo psl nak menyamar..
takut dgn bayang sendiri...?

12 October, 2011

JOM LAYAN KARANGAN DEN..HAHA


KARANGAN NEGERI SEMBILAN...OMAT BOTO AKA DEN

PAGI TU PAGI SENAYAN..MAK NGAN ABAH DEN TAKDO KEK GHUMAH.GI MOTONG KEK KOBUN GOTAH. TING GA DEN , UWAN DEN NGAN ADIK DEN YANG UMO LAPAN TAUN YO KEK GHUMAH.

TE TIBO DAPO GHUMAH JIGHAN DEN MELOTOP!!!..HABIH BELANGO NGAN KUALI TOHUMBAN KEK PINTU PAGA. UWAN DEN YANG TONGAH NGOJO AN KEKABU TU,,DEK TERGAMANG EH,,BIJI KEKABU TU DI TEGHAJANG EH. LOBIH SEGONGGAM KEKABU DI KUNYAH EH. DEN NGAN UWAN  DEN BEKOJA NAK NOLONG AN JIGHAN DEN. UMANG AII,, API NENEK MOYANG BOSA EH..JANGAN KAN NAK NOLONG, DOKEK PUN PANEH. TAK DI TOLONGKAN ..JIGHAN,,KUK DI TOLONGKAN...AWAK LAK YANG MODA KANG..DEN NGAN ADIK DEN PUN BERTINGGUNG LAH KEK PINTU PAGA NUNGGU AN API PADAM. JIGHAN DEN TAH APO LAK KOBAAN EH. KOK HIDUP,,ADO LAH.TAK LAMO TU JIGHAN DEN PUN BALIK. GHUPO EH DIO GI BONDA NENGOK ANAK EH TANGKAP IKAN. PUEH DEN KOBAAN DAPO EH TEBAKA, TAK DIAPIK EH. SUKO BONA ANAK EH DAPEK IKAN BOSA. POLAK NYAWO DEN...
YO TAK YO,,DEN PUN BALIK GHUMAH. KOJAP TU,, DEN DONGAR JIGHAN DEN MEGHAUNG. BAGHU PEGHASAN LAH TU. AGAK EH, DIO NAK MASAK IKAN ,,GI DAPO NENGOK DAH HANGUIH. KANG KOK DIO DATANG NGADU KEK GHUMAH DEN,, MAUN YO DEN GHEMBAT EH.. PUEH DEN KOBAAN TADI.
TU LAH CITO SEDERHANO NOGOGHI YANG DEN NENGOK. TAPI TU PUN DAH LAMOOO.. MASO DEN KOCIK. TU PUN UWAN DEN YANG CITO..
“KOK MONGAK UWAN DEN, MONGAK LAH DEN”

11 October, 2011

Worldess Wednesday:// safety first.... Apek poyo





Apo pandang- pandang? ala utang ka?

10 October, 2011

Soalnya......HALAL ko?

Assalamualaikum   :o)

Salam ceria semuo..harap sihat belako..
seminggu tak hapdate...raso mcm dah maleh pulak nak berblog..
tapi sekali sekalo raso rindu pulak kat kengkawan semuo..
ado benda jugak den nak kongsi sekali- sekalo kan?..huhu
tanyo khabar?..apo cerito terbaru?...dah kawin ko?...biaso lah..
walaupun seminggu ..mcm-mcm buleh berlaku..
dlm pado dah lamo tak hapdate ni ado perkaro den nak kongsi dgn kengkawan/woghihden..
skrg kalau kito tgk..byk kodai-kodai mkn dan minum yg ala-ala santai tumbuh mcm cendawan..
biasanya jenama luar negara lah..sbb den tgk ado Gov tax...service charge...
kodai-kodai mcm ni ado byk tarikan..selesa...buleh surf tenet,,,buleh lepak lamo²..
mcm-  mcm lagi lah...
contoh kan 1 lah...baru ni teraso pulak tokak nih mkn aiskrim..
memandangkan kat somban ni den tgk pun dah maju..ado pulak ternampak
ICE ROOM..wah!!!!..hijau mcm blog den..huhu...baru buka agak eh..

korang semuo mesti tau kan kodai apo nih...?..jgn ckp korg tak ponah pegi yo...hahahahaha..
nampak bona menipu tu....haaaaa
tgk dio punya semangkuk asikrim..tak geram korang.?..huhuhu
tinggi menggunung..
macam-macam periso ado...den order perisa durian ajo..try aje...
tapi bukan takat aiskrim ajo ado..mkn -mkn pun ado..
tak nampak ko?..klik kasik nampak..huhu
Sambil-sambil tu..mato den ni meliar laa..tgk kiri kanan...bukan usya awek eh...
den tgk ramai org melayu kito duk mkn minum situ...bkn main lagi melantak...
sodap bona agak eh..yg mkn aiskrim sampai tak sodar comot kat pipi..dagu...hidung..ermmm
hebat kodai nih..
lopeh tu baru den perasan..tokey kodai berbangsa cino...owhh "1 malaysia"..
staf pulak dari pelayan sampai tukang masak den tgk macam myanmar..." 1 apo pulak nih"?
usya lagi...kat dinding...meriah dgn gambar aiskrim..ermmm..ado lesen..aik?..apo psl takdo logo halal?
macam mano dgn nasi lomak ada ayam..spegeti..mee kari ayam..dan byk lagi seperti list kat atas...
alamak?...mcm mano kat tempat korang?...samo ko?
kadang den terfikir jugak..kito pilih mkn atas dasar apo?
ado jenama ke? ataupun sodap ke?..nape kita tak bangkitkan bangsa kita...sdgkan kito yakin dgn citarasa melayu kito..lagi pun harga nya berpatutan..ini tidak..kito lebih suko mkn nasi lomak bangso asing yang mano hargo eyh lobih mahal..

bygkan la semangkuk aiskrim tu harga dio dkt sepuluh henggit..siap kono tax lagi tu..huhuhu
sodap eyh kojap yo sampai kat tokak..huhuhu...yo lah..tokak masing-masing..tapi......soalnya
HALAL KE?..
korang nilaikan la sendiri...hehehe.

04 October, 2011

Wordless wednesday:// kura kura naik motor

29 September, 2011

Lupo asal dari mano....

Assalamualaikum: o)

Salam pagi jumaat..
sejuk pun hari ni..kalau smlm berbahang..sampai tak larat nak buat kojo..
itu kat melako ni lah..tak tau la tempat lain macam mano..
takpo...asalkan semuo sihat..
hari ni rajin selak surat khabar ...sbb nak cr berita psl jamun hari raya yg buat baru ni kat opis den..
selak sinar..takdo..selak utusan ..takdo..selak metro..haaaa baru ado..
tapi takdo pulak muko den..cissss..hahaah
tapi maso selak sinar den terbaco satu tajuk nih...
"Najwa Latif buang ayah"..
Apo cerito?...

ni ke nilai seorang yg sudah menempa nama dlm dunia hiburan?
sombong?..berlagak?..lupa diri..?
tu den tak tau lah...tu hal dia
tapi sampai sanggup menyisihkan org yg menghasilkan kita...den rasa tak patut la..
walaupun seteruk mano pun dia(ayah) ...tetap ayah kita juga..tambahan perempuan..
dia(ayah) adalah wali kita..
dlm cerita ini..si ayah hanya mahu berjumpa anak-anak sblm  berangkat ke mekah untuk menunaikan haji..
buruk ko perkara tu?..mano lah tau ..kalau nyawa dia si ayah akan diambil ketika menunaikan haji..
baru nak menangis dan menyesal?..
takpo lah..cerita ini sekadar berkongsi pandangan ..
nilai-nilai murni yg perlu dipupuk dalam diri anak-anak...huhuhu

Betul tak mak da lagend?..wakakakaka

28 September, 2011

Lomak, Raya, Pizza Hut.......aaaaa Apo yg best?

Assalamualaikum: o)

Salam kembali lopeh dah sebulan den berayo..hehehehe...
apokan dayo..cubaan nak menternak lemak tak berjaya..
segalo mcm den melantak..lomang,,,ketupat,,rendang,,cendol,,laksa,
rojak,,masak lomak cili api....beraya rumah blogger lum cito lagi tu..heheehe
tak lupo jugak pizza hut.(yg terbaru.. chunky loaded)
Akhirnya den kembali buat n3..hahahhaha
berat totap maintain mcm sedio kala...
cerito psl PIzza Hut...iklan terbaru menarik perhatian den untuk mencubo..
iklan free
sepuluh tinggkat tu...mcm² ado...tgk la tu..
tapi bilo dah sampai oder..tak samo pun mcm yg kat sebolah tu...nipis yo..hahhahahaaha
ini mcm,, mkn duo org pun tak cukup...sah betul la mengecewakan...
ptt la program menternak lomak den tak menjadi...hehehe..
lagi satu perkara yg berlaku bilo den duk mkn kat pizza ni ialah...sakit tengkuk..
nak tau sobab apo?....
dari mulo den masuk pintu sampai den duduk ...den asyik pandang kiri,,kanan,dopan,belakang..
hilang tumpuan den bilo nak mkn pizza yg sodap bebona tu..huhu
bukan satu tempat den dah poie..2.3 tempat..tetap samo gak...memang mcm tu ko?
Apo?...ni haaaa...staff dia...
den tgk kalau supervisor dio mesti jantan lembik ala- ala natasya ..bukan main lagi lenggang lenggok dia...kalah Dato' M Daud kilau menari...bukan seorang dua..tapi 70% ...dengan bumber dia yg mantop siap..mekap sah ckp laa..mmg tak perasan langsung lelaki...TERBAIkk!!!!!
mungkin korang tak heran kan?...
tapi ado lagi...20% tu pulak adalah si perempuan yg gagah..
jalan ala-ala gangster kampung dusun..lengan baju lipat..rambut pacak..suara buat- buat garau..
kalau ambil oder tu ..kira buleh tak perasan laa...huhuhuhu
kat tempat korang mcm ni jugak ke?...mcm den kata tadi..bukan 1,2 tempat den pegi...ermmm
tepuk dahi den..sebab terjebak menyumbang kepada perkara yg di laknat ALLAH..
bukan sengaja..tujuan cuma nak mkn benda yg kita suka..
tp secara tidak lansung....
kalau korang blm cuba pizza tu..cubo lah..sama ada sedap ke tidak..sbb bg den rasa dia sama je dgn yg lain...kalau tak..korang oder la ikut selera korang..yg ado daging byk ke..syur byk ke..
mungkin itu lagi sodap..huhuhu

27 September, 2011

wordless wednesday :// ku cium montot mu

06 September, 2011

duit raya punyo pasal

Assalamualaikum:o)

Pergghhhh!!!! lamo betul den beraya..sampai tak ado maso nak update..
terasa mcm sombong dah kat blog nih..hhahhaaha..
mahap lah yo..
bukan apo...tambahan pulak komputer ni masih cam hapeh..tu yg raso maleh tu nak jenguk...
takpo lah....
Apo cito korang semuo berayo? happy tak? meriah tak?..alhamdulillah
tapi jgn kita lupo pulak pada yg bersedih..umpama negara somalia skrg..
kita dilimpahi pelbagai juadah makanan..tapi di sana mereka berhempas pulas mencari sedikit makanan..
sungguh sedih den bilo waktu berita tv3 beralih slot negara somalia...
Sesama lah kita mendoakan sesama umat islam walaupun kita tidak mampu untuk membantu mereka ...
walaupun kita tidak mampu menjadi wira seperti wartawan bernama tv yg terkorban...
moga ALLAH melindungi mereka..
Hah !!!! ni... sblm raya hari tu kan den ado cito psl bersedio untuk duit raya kan?..
ado yg bagi tak?byk tak?..cukup tak kalau yg dpt tu?...huhuhuhu
tu lah..den dah suruh kumpul awal² hari tu..takpo...yg penting ikhlas
mcm den ..tahun ni den kedekut sikit...sbb lansung tak bagi..wakakakakka
apo pun ..yang menerima dan memberi tu bersyukur lah..sbb kita masih berkemampuan untuk meraikannya..
jangan jadi mcm berita hari ini...'belasah dan maki hamun adik beradik kerana bagi duit raya RM 1 kepada cucu'...
sepatutnya kita bersyukur apa yg dpt tu..kerana ianya pemberian ikhlas..
ini tidak..mengamuk sampai 2 jam depan rumah...
ini lah padah nya bila kita sekeluarga tidak berkumpul di awal pg hari raya sblm ke masjid bersembahyang..
Bermaaf- maafan sesama keluarga..adik berdik ibubapa...sanak saudara..
sbb dah selosai sembahyang akal kita dah tak waras..ekekekek...(agak eh..sbb setan dah merasuk..hehehhe)
apo pun...di bulan baik hari baik..buat lah amal yg baik....
ini adalah kemeriahan kita yg sebenar setelah sebulan berpuasa..MERDEKA kan diri..

28 August, 2011

suka dan duka..

Assalamualaikum:O)

Raso mcm dah setahun pulak tak update..hehehe
nasib baik lah kek kampung ni dah maju...line clear la pulak tenet nih..
full bar....laju sepantas kilat den nak surf...kampung skrg dah tak mcm kampung dulu-dulu
byk perubahan..Alhamdulillah...
uwan den pun dah buleh guno internet..hahahahaha
dalam kita menanti lagi sehari nak beraya..segalo mcm persiapan yg dah dibuat..
segalo bondo dah disediakan...tak sabar nak mencapai dua kemerdekaan..
satu kemerdekaan negara..dan satu lagi kemerdekaan diri kita ..
dalam keriangan ini jugalah den ambil kesempatan menyediakan lomang seawal pagi..
walau pun cuaca tak berapa cerah...ecehhh..hujan la pulak..
Ado mcm tokey lomang tak?huhuhu
baru nak mulo...
dalam kita gumbira..sambil bakar lomang..main meriam tanah..cencang daging..
ado pulak yg berduka..
mercun berbalas bunyi mlm tadi mmg tanda kemeriahan..tetapi..
tanpa den sedar rupanya ado bebudak kampung yg kemalangan dan meninggal..
baru ptg sblm berbuka den tegur psl bawa laju kwsn kampung..
pagi ni dgr dah ado yg meninggal..
sesamo lah kita hargai nyawa kita...walaupun hari raya akan di sambut esok hari..
jgn jadikan landasan untuk kita lalai tentang keselamatan diri kita dan org lain..
jadikanlah hr gumbira akan menjelang ini untuk kita mohon ampun dan maaf sesama keluarga dan insan tersayang...dan jgn lah jadikan hari itu juga sbg hari memperingati kita..
Salam Hari Rayo..maaf sekali lagi..huhuhu
nak Lomang datang rayo umah den...

21 August, 2011

Maaflah pado semuo..

Assalamualaikum :0)
Adoi laaaaa..apo pasal la mcm ni...
waktu kemuncak ni lah ekau bikin masalah..
huhuhu...
mintak mahap la pada kengkawan den..dah 2 minggu ni komputer den dah bikin masalah..
merajuk agak eh dah nak rayo nih...waktu ni lah den rajin BW..
sekali dio loading page kengkawan tak buleh..mmg masalah..
kalau berlarutan sampai rayo..memang kacau laa..
tu yang den nak mintak mahap awal-awal nih...
Ok..den nak mintak maaf sbb tak bole nak skodeng,,jenguk,,,singgah,,tanyo kabar..
den nak minta mahap jugak sbb takdo n3 baru yg den buleh update..(geram btl la bilo tgh ado idea)
Last sekali den nak mintak mahap kalau ado terkasar bahaso..huhu
kalau tak muncul gak den kat blog korang sampai rayo..tgk header den ajo lah yo..huhu

18 August, 2011

Uniknya kemerdekaan Leman Dawi

Assalamualaikum:o)

Rasa mcm dah lamo yo tak Update...
sebab malas la kot...semangat den hampir luntur..
tapi takpo..sikit - sikit masih ado lagi..
pepagi ni mcm biaso layan papper dulu..makin hampir dgn sambutan hari raya dan
hari kemerdekaan  ni..makin pelbagai berita pulak yg menarik..yg putus tgn lah dek mesin tebu lah..
yg rumah terbakar lah..tu blm cerito kemalangan jalan raya lagi..
 yang main mercun?...ada lagi?..huhuu..tunggu yo lahhh...
lagi nak merdeka nih ado jogak yg nak membunuh..zaman kominis dah habis dah..
sepatutnya hari baik bulan baik nih..kita berbaik sesama umat..tolong menolong..
bantu membantu...
pergunakanlah nikmat yg org tua² kita dahulu pertahankan..'Perjuangkan'..'Keamanan'
berapa ramai antara kita rakyat m'sia tahu 'MERDEKA' kita tahun ini yg keberapa?
berapa yg kita peringatinya?...tahu atau tidak pada tahun berapa?bulan berapa?dimana?
berapa jam?..berapa minit? berapa saat?
den tertarik dengan semangat yang ado pada En.leman dawi tepi jalan tampin yang berniaga cendol..
cendol tuuuuu...huhuuhu
ingatannya tidak pernah lekang...lihat sajalah
semangat kemerdekaan yg di pamerkan agar semuo rakyat tahu.

14 August, 2011

Menantu Lelaki Vs Pak mertua...

Assalamualaikum: o )

Dalam sibuk Bw..tetibo pulak blackout..sah hampeh tul...
cuaco dah la panas terik hari nih..kalau takdo letrik sampai ptg..nampak gayo mcm udang kono bakar la nih..
tapi nasib tak lamo..huhuhu..sambung n3 balik
memandangkan bulan poso bulan baik nih..opis den adakan ceramah setiap hujung minggu
iaitu pado  hari jumaat..jemputan ustaz dari Jabatan Agama islam Melako..
banyak pengetahun dan ilmu yg disampai kan berkenaan bulan puasa..
seronok dapat hadir dalam majlis-majlis ilmu nih..ado satu cerito yg tertarik den nak kongsi bersamo..
kalau bole di jadikan iktibar..hehehe..biasa asyik cerito mak mertua VS menantu kan?kito tukar
ini cerita ustaz ekk...den berkongsi yo..btl ko tidak den tak tau lah..di ulang..
'ini cerito ustaz'..hehehehe
cerito yg mengisahkan sebuah keluarga dan menantu lelaki tiggal sebumbung..
yang mano pak mertuanya bergelar haji tapi maleh sembahyang...dan menantu nya pulak tak bekerja..duk melepak kat umah..
jadi sebagai pak mertua..mesti la hangin kan?..takkan nak tegur direct..dah bosa panjang
dah menikah plak tu ngan anak den..cisss..lopeh tu den pulak kono tanggung makan minum dio..wahhh
bosa kepalo...dalam kepalo pak mertuo ni berlegar segalao mcm idea nak tegur menantu...
agar dio sedar dah berkerja mencari nafkah..huhuhu
aaa hah!!!!!! (kunun idea dtg la tu)..sah poyo

pak mertua : jang!!! sini jap..
menantu : ado apo pak?
pak mertua : jom kito lawan main dam nak?..bosan lah duk monung yo..ekau tgk muko den ..den tgk muko kau..dah la tak encem.
menantu : jom lah pak..boring gak nih..
Dalam permainan ..pak mertuo dio buat² kalah..bagi ajo menantu mkn..tapp!!...makan  1...tapp!!!tapp!!.. makan sekali 2...tap!..tapp!!..Tap!!! makan sekali 3..tergolak bosa menantu...riang hati eh dapat kalah kan pak mertua....sambil tu pak mertua sound tepet

Pak mertua : wah!!! kojo maleh...tapi makan kuat...
hamik ko..sentap menantu kojap..hahahahha..padan muko!!!!
Menantu : apo ni pak..sound tepet je...

menantu blah....tinggalkan pak mertua yg tengah tersenyum banggo..jerat mengena..hahahaha
selang beberapa hari pulak ..sedang pak mertua layan rokok gulung kat tepi tingkap..

menantu : pak..!!!jom layan dam jap sblm den poie cari kojo..
Pak mertua hah!!! elok gak tu..nanti ekau dah takdo rindu pulak den nak main dam.

kali ni menantu pulak layan..buka semua ruang haji..1..2..3..pak mertuo masuk haji...sambil golak  bosa pak mertua masuk haji...

Menantu : wah pak..rajin pak masuk haji..tapi sembahyang maleh...
dengan muko selamba menantu blah sambil senyum kambing...

Pak mertua : dlm hati(cilako tul..dio konokan den balik rupanya)

moral:/ kalau nak perbetulkan  org lain..perbetulkan  diri kito dulu

11 August, 2011

Tragedi basah..


Assalamualaikum: o)
Nampak gayo eh..cuaca baik hari ni..takdo la den basah kuyup mcm smlm..
kalau smlm melako ni hujan lebat..menempuh la jugak den..
sobab apo kuyup?
semalam punyo ceghito.. bawa motor yg ego la katakan..hehehe
timo kasih acik gugell
 sblm balik tu den singgah kodai dulu...boli tepung nak buat kuih kaswi..
maso nak balik tu den duk blkg kereta kancil ..nampak gayo eh mcm pompuan  yg bawak..
dan nampak mcm kecik je yg bawak tu..takpo lah..
kebetulan maso tu nak keluar simpang..jln bosa byk kereta..susah nak keluar..
den tgk kepalo pemandu dah mcm labi-labi menjengah kekanan..
nak pastikan takdo kereta la tu..huhuhuhu..adat pemanduan selamat ketika keluar simpang.
tapi sebelah kiri dio tak pandang...
jadi den tak berani la cilok sebelah kiri..sebab simpang tu kecik sgt..takut den kono himpit..
bilo dio nak keluar tu..makin lamo makin kekiri dio pulas stereng...
perasan ko tak nih?....pastu den kat belakang..cumo mampu menyebut...ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!
gedegang!!!!!!! 
masuk longkang tepi jalan tu..hadoi laaaaa..den tinjau dlm kereta ..
lobih kurang macam ni lah masuk longkang
muko makcik tu dah mcm cicak termenung pulak..
sambil den tunjuk 2 jari kat mato den...dio pun keluar kereta dengan muko gelabah"
den ckp..."mak cik ni bawak kereta pandang mano"?
dio jawab." mak cik yakin tadi boleh keluar simpang..tetibo masuk longkang".
 " tapi takpo.. anak jgn gelabah...makcik settel kan"..
den pulak yg dio kata gelabah..dio yg terbabas..bkn den
takpo ..makcik telepon la sesapo mintak tolong..suami ko..
den nak tolong tak buleh..hujan lagi..den bukan hulk.
nak tolong angkat kereta makcik nih

pastu kang tak masak pulak kuih keswiii den kang..
dengan baju yg kuyup den blah..apo jadi lopeh tu den pun tak tau
agak eh dio berbuko kat topi jalan kot..huhuhu
kalau dio dah tepon suami tu kira ok la tu..

moral:/ pado yg tak cukup inci bawa kereta tu..alas la bantal ko kat seat tu..huhuu

10 August, 2011

spontaneous thursday#


09 August, 2011

WORDLESS WEDNESDAY#5 : mangsa tiket bas habis


08 August, 2011

mak cik..pak cik dah sedio lum..?

Assalamualaikum: o)
den nak maklum nih...sesapo kat sini yg dah bergelar mak cik atau pun pak cik
harap bersedio dr sekarang...hahahaha.
makluman yg menggetarkan tangan korang...
bukan apo..sedari sekarang korang semuo dah buleh la kumpul- kumpul pendapatan sikit..
tinggal 20 hari ajo laie kito nak menabur bakti pado anak-anak buah..huhu
tak banyak..sikit pun jadi lah..ekekekek..
kalau byk tu buleh la usya kat bank tuk tukar duit kocik..sok dah nak dekat rayo dah tak ado..
kalau yang masih simpan ayat" budak kocik tak buleh pegang duit bebanyak"..tu..
buat la tabung buluh..huhuhu..

den takut kono sindir balik kat anak buah..ekekek..'kodokut' bagi duit bosi...hahhaha
taun nih den dah ado limo anak buah...tak ramai kan?tak habih RM 50 henggit..
nak bg lobih tak mampu lah..
korang macam mano pulak? brp ramai anak buah?..
pandai- pandai la jawab yo...huhuhuhu

03 August, 2011

Buleh ko mcm nih?..

Assalamualaikum :o )

al- kisah di suati pagi yg pening...di bulan puasa..pada hari khamis
lokasi penunggu yg setia serta beratap bocor iaitu stesen keretapi asap kepul-kepul.
terlihat seorang mak cik bermuka selamba dgn keadaan yg resah sambil terbongkok bongkok
dengan hati yg bebunga-bunga dan senyuman lebar dibulan puasa..
niat dihati untuk menolong oleh seorang pengawal stesen tersebut ..datang sambil bertanyakan permasalahan
yang dialami oleh mak cik bermuka selamba...

pengawal : salam pagi mak cik..hari ni saya puasa..(tetiba je)..
mak cik ni dari tadi sy tgk mcm resah je..mak cik nak pergi mano?

mak cik : takdo..mak cik tunggu ketapi ..pukul berapa agak eh dio lalu?

pengawal : owh!! kan sonang dr tadi mak cik tanya saya..ok mcm ni lah..lagi 1 jam ketapi poie bahau sampai..lagi 2 jam ketapi poie gemas singgah...lagi setengah jam pulak ketapi poie pilah sampai..

makcik : owh!!

pengawal : owh je? mak cik nak poie mano?

makcik : tak kemano..cumo nak lintas ke seberang sana je..rumah kat belakang tu..(dgn spontaneous thursday)..

Pengawal : soba..soba..den poso

02 August, 2011

wordless wednesday #4: lindungilah ia

01 August, 2011

Nak menipu pun agak-agak la..

Assalamualaikum..:o)
Kembali lagi lopeh dah puas cuti..puas juga sbb dah mulo puasa..
cuti tambahan ni pun hanya kepada beberapa negeri je.
tak untung sgt pun..cuma dpt berbuka bersama keluarga je..
seronok bilo dah ramai-ramai nih..berebut...bersenda..
tapi tu la..ado sesetengah org ni tak tau nikmat puasa..
hari ini den baca satu kisah di pulau pinang..antara negeri yg cuti pada permulaan puasa..
di mano seorang bapa dengan selamba menghisap rokok sambil memandu kereta..
 berjalan² sempena hari cuti kot..
malahan turut berada didalam kereta adalah anak² dan isteri..
alahai..mano la sifat kepimpinan dan tunjuk ajar pado woghih yg tengah membesar tu..
ketika di tahan oleh Jab agama Islam semasa memandu..sambil menghulurkan IC dia mengatakan bahawa dia betul² terlupa hari berkenaan hari pertama puasa
Apabila di tanya lagi oleh Jab agama islam..kenapa cuti hari ini.?.
dengan mengantoikan diri dia menjawab..
sebab hari ini pertama puasa..
tak beragak nak menipu..cuti ingat...puas tak ingat
Astagfirullahhalazim!!!!

29 July, 2011

Ucapan kojap..

Assalamualaikum:0)

Haaaa...golak..golak jugak...riang...riang jugak..
ni dah nak masuk bulan poso..jgn lupo tunai kan ibadat ..
bayar zakat...dimana kita memperoleh rezeki..disitu tempat kito bayar..
byk beramal..bacalah al-quran..
jaga mata..pendengaran...percakapan dan juga fizikal dr segala keburukan..
poso..poso jugak...jgn lopeh sahur terlontang sampai matahari dah terpacak...
subuh tah kemano..
kurangkan lah tido tu..kalau berbuka tu usah la mengikut nafsu...walaupun setan dah kono ikat
tapi selera tak bole kontrol...huhuhu
bukan apo..nanti nak sembahyang tarawikh tak buleh nak rukuk..dan sujud...rugi..
Apo pun...sebelum den terlambat dan memandangkan melako cuti hari petama poso
den ucapkan selamat berpuasa dan beramal..
 
SALAM BULAN RAMADHAN

27 July, 2011

syahdu di hati

Assalamualaikumm :0)
Perlahan- lahan menaip.macam ayam patuk jagung...sbb sakkit kepalo...
kunun nak cr idea lah tu..sah poyo..hahahah
dah nak seminggu pulak tak hilang lagi sakit kepalo nih,,,
durian pun dah nak hbs musim..huhuhu..ubat dah 2 papan den tolan..
domam nak pose ke?..elok jugak tu..takdo la den kono ganti mcm tahun lopeh..
hehehehe..kantoi sehari..
bilo time mcm ni..segalo benda nak buat jadi lomah..termasuk la nak boli lauk..
nampak gayo eh kodai mkn la untung..
cerito pasal kodai mkn..ado perkara terjadi........
al- kisah satu mlm tadi..den singgah la kodai mkn nih..kek melako ni susah nak cr kedai tempatan..
semuo kodai ala-ala tomyam..(kedai siam)..ni lah masalah eh org kito..
kalau tgh seluruh negeri pun samo..tak tom yam..mamak..hahhaha..nasib laa
nak tak nak..oder je lah...
dlm masa menunggu tu..den menung ke luar kedai..nampak sebuah motorsikal roda 3..
OKU..mak aih..mcm org mabuk parking..risau pulak den kalau terbabas ke meja den nanti..
masuk papper lagi..
dalam fikiran den..dio ni mcm den jugak la..tak mampu nak masak..wa'ima maggi sekali pun..huhuhu
sekali dian turun dari motor dah mcm robot .bergoyang-goyang..kalah robot ASIMO(jepun)..
tak pun mcm mentadak mentadu..
realiti ok..kesian den tgk..segala gerak geri dio mcm robot..yg den heran mcm mano dio buleh bawa motor..
EX5 tu..tapi lengkap..ado bunyi siren polis..ado bunyi alarm..speaker bosa ..cam mesjid dulu-dulu..
lampu emergency berkelip-kelip keliling motor...
Keselamatan kot..
dalam hati den ckp .."rajin.....dah mlm baru hbs kojo"..
dio bw turun beg sandang..den ingat dlm tu laptop ke..buku ke....
rupa nya segalo andaian  den pado dio salah..salah semata-mata...
dengan berjalan ala-ala robot..kepala terlentok-lentok..dia singgah dari satu meja ke satu meja..
nampak susah sgt dio berjalan..
memandankan pengunjung tak ramai.. copek la dio sampai ke meja den..
..rupo nya dio jual tisu..
ya ALLAH..punya sodih hati den..dari tadi den perhati gelagat dio..den hulur la sumbangan sikit..
walau tak byk..den ikhlas....den tak tau la dio cacat sobab apo..atau dr kocik dah mmg camtu..
tapi mmg tersentuh hati..walaupun mcm tu ..dio berusaha cr rezeki dan bukan meminta-minta..
tak tau lah waktu lain....tetapi mlm tu btl -btl den sodih sampai terbawak-bawak ke hari nih..
apo lah nasib dio kalau dah tak mammpu berjalan...
lopeh tu start motor dgn segalo bunyi siren keluar..ekekkekke
zasssss...lagi sekali den tersentak  bilo dio nak kuar simpang..
gilo botul...bayangkan la dio keluar simpang mcm joran kena ikan toman..menjujut
kebetulan ada motor lalu pulak tu..hadoii laaa...sampai bilo la dio selamat bw motor tu...
sedangkan org yg btl ni pun bole eksiden..ini kan dio...
apo pun semoga dio dilindungi dan dirahmati ALLAH...

p.s/: syahdu lagi nih

26 July, 2011

Wordless Wednesday #3: Berat sangat

25 July, 2011

Sampai bilo agak eh?

Assalamualaikum..

Ontah sampai bilo agak eh den ni rajin Blogging nih..
den raso ado blog ni pun kerana asyik duk opis yo..tu ya rajin nak BW...
lopeh ni tah on9 lagi ko tak agak eh..ni dah masuk ramadhan..lopeh tu rayo..lopeh tu dah hujung taun..
wahhhh...kemano den lopeh nih?
maso dah suntuk..hanya tinggal 4 bulan je lagi
mungkin masih rajin duk dlm opis.?mungkin akan bertukar menjadi bumblebee?...huhuhu
uik..dah melampau la tu..huhuhu..
Mungkin juga lopeh ni den jadi imam masjid  ..takkan dah jadi imam mesjid nak BW lagi..hehehehe
dan mungkin lopeh ni den tak kenal lagi blogger yg sering berkunjung ke blog den..
kalau den berhenti jadi blogger sok..den nak jadi pereka pakaian dan ambil fatin liyana sbg model..
jadi org masih kenal den...huhhuuhu..tapi nak ke fatin liyana(org kg den) tu jadi model den?
takkpun den jadi pemborong SC cake Mr.Curly..dan diedar pada semua blogger yg menyukai nya..
itu pun kalau den buleh buat semuo tu..
camno nih?...
kalau tak,, Nampak gayo eh..berakhir lah karier den sbg blogger poyo hujung tahun nih?..
kembali dgn kehidupan asal yg buta IT..huhuhu
Apo pun tunggu jo lah hujung tahun nih..kalau ado...bersama la kita berblogging

21 July, 2011

Apo pasal org putih tak suko kuih kito?

Assalamualaikum: o)
Dah sarapan?..sarapan apo?..hah..McD breakfast..KFC..
sodap ko?..huhuhu
ni la kojo org pejabat yg tak cukup masa nak pikir mkn minum kat mano?oder ajo..
bangga org putih..sebab semua jenis makanan diorg masuk negara kita..
yg kito pulak siap bergaduh bertumbuk nak mkn hasil tangan diaorg..
Padahal ayam goreng je..KFC dari Kentucy dah bertapak sejak lamo dulu..
tapi skrg ni dah segala mcm namo yg ado..Ni yg terbabru popeye dari louisiana pulak..
tak tahu pulak den skrg ni popeye dah jual ayam grg sobab selama ni den sangka dio mkn bayam yo..huhuhu
kenney Rogers lak jual ayam panggang ala country konon....lobih kurang ala kampung la..mcm kat melako nih..bilo musim ramadhan jo berlambak yg buat ayam golek madu lah..ayam golek tergolek la..
den ghaso lagi sodap kot org kito buat..huhu
Agak-agaknya la kalaulah hidangan kampung kita (jeruk,maman atau ulam jering) dijual pada org putih laku tak?...
Itu baru amerika..blm negara jiran..kito kat sini sibuk dgn mee bandung,air bandung,,nasi grg pattaya segala mcm lah yg ado kaitan luar..tapi cubo kita poie siam tanya nasi goreng pattaya..ado tak?poie bandung tanya mee bandung..ado tak?huhuhu
Sobut yo sate kajang Hj Samuri..semuo kenal..dr utara ke selatan..dari timur ke barat ada juga namo sate kajang..padohal lembu,kambing,ayam tu bukan dari kajang pun..hehhehe
tapi sate kajang tetap belum keluar negara.!
Jika peniaga dari kentucky dan louisiana mampu menerbangkan ayam mereka ke serata dunia termasuk Malaysia.Mengapa org kito tak buleh?

Apakah masalah bahaso jadi punca makanan kito tak di terimo org putih?
kato lah kito nak hantar kuih muih kito ke eropah atau amerika...kito nak tulis dlm bahasa apo namo kuih kat bungkusan produk?
kalau lah kito guno bahaso ingeris...kalau ('cucur badak)nak tulis 'fried rhino'?(bdak berendam)'soaking hippo'..(tahi itik)'ducks shit'..(teling gajah atau kuih tiram)' elephants ear'..(lompat tikam)'jump and stab'
dah sah-sah kastam diorg garu kepala dan menyangka kita hantar barang larangan..
dah pasti menebal prasangka diorg konon bangsa asia yg beragama islam ini ganas dan pengotor...tu belum lagi 'batang buruk'..huhuhuhu

kalau semua namo kuih seindah'bathing princess'(puteri mandi) takpo lah jugak,,tapi mungkin kito dianggap pelucah...kalau diutara mahsyur dgn kuih cucur balaknya..bayangkan la jika pada kotak itu kita tulis' fried timber'..keturunan gergasi ke apa?mkn pokok..hahhaha
perkara ini di sokong oleh seorang peniga apam balik.. di bandar² yg membangun bahawa masalah bahasa adalah punca makanan kita sukar diterima oleh org putih..
ketika sepasang pelancong singgah digerai apam balik dan bertanya akan nama kuih tersebut...dengan sepoi-sepoi bahasa ingeris peniaga pun menjawab: " GO BACK Apam!"
Sambil berkata "sorry", pasangan tersebut segera blah dengan wajah yg ketakutan..huhuhu
ok lah..den nak blk grg (cekodok)'frogie'..wahahahaa

Minum pagi punyo cerito..

Assalamualaikum:o)
Panas pulak cuaca petang nih..bole jadi cair badan nih kalau tak berteduh..
huhuhu...poyo tak?.
pg tadi kuar mnm lambat sikit..mungkin tak perasan jam atau BW sampai tak ingat dunio..huhuu
tapi takpo lah memandangkan perut lambat mendendangkan lagu aduh saliha...
bilo dah lambat ni kono la bg upah lobih sikit kannn..hehhe
dalam 10 lebih baru den keluar poie minum..
zassss...break emergency motor ducati(tampal je) depan kodai mak limah..
nasib tak berhabuk..kalau tak mak limah ajak tgk AF..kacau..kacau..
perghh..penuh pulak pelaggan..nampak gayo eh kono kongsi meja..1 Malaysia..huhuhu..
cam biaso lah..kalau kuar mnm mesti berdua.....heheehe
ngan member opis den laa..tu yo kwn yg rajin kuar mnm ngan den..
"mak limah ..oderr "!!!
mee kari 8 mangkuk..milo ais 4 cawan..roti telur 10 keping...nasi lemak  7 pinggan..
mak aihh..ekau mentedaghah ke melantak?..nanti dulu...
yg semuo td tu takmau..roti canai ye sekeping..ngan teh tarik..safe bajet..
ciss...mak limah dah kira keuntungan nak poie jaya jusco dah...hampehhh!!!
dlm pada duk sembang..dtg awek 2 org nak duk join mejo den..yo lah..ramai pelanggan yg serong kojo waktu nih..penuh laa..termasuk den ngan kawan den..huhuhu..syyyyy..nanti bos tau
yg sorang ni cun..gaya ala korporat ..smart..tapi kasut sport...lopeh tu duduk terkangkang ..hadoii..fail
yg sorang lagi bole la..bertudung litup..tp bilo bercakap ngan talipon mengalahkan  sebatu jauh eh dio ngan telipon tu..pastu siap aib kan kengkawan pulak tu...
kan kat kodai mkn ni..sah la ckp kuat-kuat..nasib kwn yg dio call tu tak tau..ingat dlm jamban ke..
brader² keliling yg hensem-hensem pandang je..jaga la maruah org lain walaupun dia tak tahu..
den nak tegur mls pulak..kang koba busy body..cissss
mano mak limah ni..masak roti canai guna dapur kayu ko/?
den dgr awek berdua tadi oder..sorg nasi lomak..sorg roti canai..huhu..samo dgn den tp tambah telur..
dah lamo sikit ..awek lawa ni tanya kwn dio.."kau oder telur goyang tak tadi?..hadui..aku nak telur goyang..aku tak boleh kalau tak dapat telur goyang nih"...
stim telinga den dgr..hahhaha..apo pepagi ekau cr bondo lucah ni...
bilo maso mak limah buat bisness lain nih?..mak limah ni buat bisnes belakang tak kawtim ngan den laa..
bilo sampai..rupanya..telur kuning separuh masak...hahahahhaaaa...hampehh
Hadoiilaaaaa..muko cun dah..cair den..sekali ado alergik selain telur goyang..ekekekekek
dah la mak limah..kira
jap lagi kalau bos skodeng susah pulak...lansung tak boleh BW..huhu

20 July, 2011

Apo nak jadi nih....?

Assalamualaikum..:0)
Kembali dengan hati yang gusar..tak tenteram..sakit hati
dan segala macam..nak kata den tak dpt mkn durian..kat kg melimpah ruah..
nak kata berlapar..tak lamo lagi dah masuk bulan ramadan..

pepagi mcm biaso selak segalo mcm surat khabar..dari harian metro sampai la papper melaka hari ini..
bilo capai yo papper sinar harian..terpampang berita yg menyakitkan hati lagi..
Muko dopan..'3 individu saman keraajaan negeri kelantan kerana haramkan pusat hiburan dan judi'..
wahhh..pado hal mlm tadi dah tgk berita tv3...tu yg sakit ht sampai ke pagi tu...
Mano lotaknya hak org islam..sedangkan di negeri itu menjalankan pentadbiran cara islam..
ini lah jadi nya bila dah 1 Malaysia..segala macam bangsa menuntut hak masing masing..
yg haram bole dihalalkan..yang halal pulak diharamkan..
den bukan nak salahkan 1 Malaysia tu ..tapi  ini merupakan kesempatan oleh bangsa lain..
yg jadi balaci..bangsa kita jugak..
Bila bangsa kita nak sedar??..bangkit  la..majukan diri kito...jangan asyik salahkan bangsa lain ajo
bangsa lain maju sebab diorg berusaha keras..
den tak tau lah apo akan jadi kalau saman tersebut berpihak kepada individu tersebut..
byk lah lagi tuntutan yang tgh beratur akan menyusul lopeh ni..
itu belum kes permohonan penukaran jantina yg dibuat oleh mohd ashraf hafiz...
kito tgk...Yang merosakkan agama kita sapo?..bangso kito jugak
lihat sahaja kata-kata peguam yg dilantik...
" saya akan menuntut permohonan anak guam kerana setiap manusia berhak memilih".." dan kalau mereka ini tidak diberi hak memilih mereka akan berada dilorong lorong gelap"
korang pikir pulak kalau kes ini monang..
brp byk penghuni lorong yg tgh beratur nak buat permohonan  pulak nanti?..hahahaha
lorong kat KL je dah tak mampu nak layan..ekekek (nauzubillah)
dan yang menghuni tu paling ramai bangsa apa?...bkn den tak nak jwb..korang poie la tgk sendiri..
cunnnn wooooooooooooo.....huhuuhu..
dah lah..kang byk merapu..kono gam pulak..huhuhu..
den cuma kongsi berita hari ini je..

19 July, 2011

WORDLESS WEDNESDAY #2: tinggi

Assalamualaikum: o)

18 July, 2011

Apo pandangan orang lain..?

Assalamualaikum...:0)
Menusuk kalbu bagai bilo blk kG...nasib cuaco tak panas..
perghhhh...
apo lagi..cerito psl musim durian laaa..nak drive blk pun sakit kepalo..
tu lah den bg tau korang sblm ni..den jomput habih an musim durian nih..
korang menolak..apo kan dayo..den la habih kan sorang..ekekkek..
takpo.. cito tu kito tutup..kang ado yg teraso hati lagi kang..tu sobab den buang n3 psl durian nih..
sensitiviti pado yg mengidam..ekekekek..marah btl ...

Dah berapo ramai blogger yg korang melawat hari nih?..
takpo tak payah jwb..den pun taknak tau..
mesti korang jumpa pelbagai watak kan?..apo nak kisah..kita cuma nak up traffic je kan..
tapi kadang kala kunjungan kita ni membuatkan tuan blog jadi .senyum....gumbira..gelak sampai pecah perut..lawak ..hati berbunga..
dan kadang kala membuat hati jadi sakit...menyampah..geram..poyo...macam siallll!!!!(ayat kl gangster)...
tapi yg sering menjadi isu apabila jumpa blog yg sgt meyampah.."Diorang yg kata ..bkn den"
blogger yg memaparkan kisah diri.. harian,,peribadi..
kalau psl keluarga tak kisah la sangat..tapi cito psl pasangan...den pun tak tau apo psl diorg marah sgt kat blog mcm ni..
OK apo...?diorg cerito sendiri AIB diorg..diorg cirito dlm kain diorg..diorg cito kelemahan diri
best lagi bilo diorg guna ayat yg tergeliat lidah..tah mano punyo bahaso planet pun den tak tau..
kadang² buleh senyum menyampah bilo baca..heheheh
dan yg best tu kebanyakkan nya masih remaja muda belia pulak tu...dah ado my hubby..my mucuk masyam..my laling..my gedik-gedik..
korang perasan tak yg biaso ado blog mcm ni perempuan ajo pulak tu..
kunun cinta sejati...huhuhu
yang laki tu tah ado ko tak blog mcm tu..takpun blog dio cito psl awek lain..yg awak pulak terhegeh² syg bucuk..
hadoiii...berair jugak la mato den kalau baco..hahahaaha.. itu HAK DIA..
oit syg ...belum tontu lagi yg segala mcm kat atas tu milik korang..huhuu
zaman skrg ni dah maju.....ce tgk surat khabar hari ini...CUBO BACO
"antara bentuk jenayah yang sering melibatkan remaja adalah jenayah harta benda dan kekerasan seperti rogol dan samun."

Sebenarnya den tak kisah pun blog yg mcm ni..biarlah dio nak cerito apo pun..tangan diorg,,komputer diorg..lapto diorg....yg bayar bil pun diorg...yg dapat pun diorg..kita nak menyampah pun takat mano yo...
dah berkali blogger yg buat n3 menyampah..tapi totap ado jugak blog gedik-gedik nih..
kalau kita tgk pun ..mereka ni masih kurang matang lagi...dan masih tiada kesedaran...
Memang kita sesama insan ni kena ingat memperingati ...tapi kalau dah tak ingat nak buat mcm mano kan?
pernah korang BW 200 blog...90% menceritakan kisah bucuk bacin suami isteri..pernah?
kalau pernah..ce buat n3 sikit...ado tak yg menyampah..huhuhuuu....
terkadang kala kita tak juga tau yg blog kita ni org meyampah sgt sbb asyik cerita yg sama..
Apo pun ..pokok pangkal diri sendiri,,
kalau tak suka..abaikan je..jgn kita aib kan diri sendiri..

13 July, 2011

SPONTANEOUS:#Tambah pangkat....

Assalamualaikum:0)
nampak gayo eh bertambah la pangkat den lagi nih...
raso lambat pulak hari jumaat..heheehe.
nak balik seremban
belom ado namo..br 2 hari 

11 July, 2011

Sia-sia ajoooo...

Assalamualaikum...:o)
Media semasa sebagai penyampai maklumat..pihak berkuasa sebagai pelindung..
org awam sebagai pembantu,,,kiri kanan sering di perkatakan..
kedai - kedai runcit sbg perantaraan..kedai kopi sbg penyampaian..
kesedaran hanya sementara..ketakutan dikala telah berlaku...
tapi apo guno?..semuanya  sia- sia belaka....

Hari ini..12 July 2011...media masa memaparkan lagi kes yg melibatkan wanita..
kes ragut yg seolah masih takdo kesudahan..
sama ada lalai..atau pun suratan kebetulan...sedangkan kita sering diperingatkan oleh pihak berkuasa..
mangsa utama yg sering menjadi bahan lawak peragut adalah wanita yg lalai..leka dan berseorangan,..
sudah berkali di peringatkan..jangan sesekali meletakkan barangan berharga di dlm bakul hadapan
ketika menunggang motosikal..
tanpa disangka anda akan menjadi tumpuan mata sang skodeng..
bilo dah kena sepak,,,tumbuk,,,terajang dan mungkin dilakukan aksi porno..
barulah nak kata" dah suratan takdir".."benda dah nak kena"..
Pak polisi dah ingatkan..."dah berkali ku kata ...hanya kau yg jadi mangsa"..
Apo kan dayo...dah masuk papper lagi...br teringat tragedi..
simpan dalam hati ..
nak menyosal tak guno lagi....
habis- habis..."LU Pikir La Sendiri"..

07 July, 2011

cubo-cubo nak tukar header...


yang mcm ni ok tak agak eh?

06 July, 2011

Masih tiada kesedaran..

Assalamualaikum..:o)
Salam pagi...anda semuo pernah tau tak bahaya asap...
tak kiro lah asap apo pun..rokok ke..asap kereta ke..
asap bakar sampah ke....
ia buleh mendatangkan  penyakit,,melemaskan dan membawa kepada kematian..
kalau kata asap rokok tak bahaya..memang la...sebab org yg hisap tak lemas..

tapi yg duduk sebelah buleh pengsan tau..tambahan boleh dapat penyakit kenser lebih  teruk dr yg menghisap
tapi kono ingat pulak..yg hisap tu akan terima akibat dlm jangka masa yg akan datang..
bagi penghisap perempuan pulak bole mendatangkan implikasi terhadap sistem peranakan...
kandungan bagi yg sedang hamil..kanser mulut..dan mcm² lagi..
kalau kes kebakaran pula..ramai yg terperangkap lemas kerana asap dan menyebabkan mangsa pengsan..jadi mangsa tidak bole menyelamatkan diri dan hangus.
tak mengapo lah..yg berlaku ini mungkin saja dicari dan mungkin tanpa di duga ..
tapi satu perkara ini masih lagi di kalangan kita tiada kesedaran..
yang boleh menyebabkan kematian tanpa sedar..
telah di bentangkan di dada -dada akhbar..tapi masih lagi sambil lewa..
kematian anak dlm kereta..
mana sifat tanggungjawab memastikan anak² selamat..tak syg kah mereka..
Hari ini..akhbar memaparkan lagi kematian anak seorang guru (ABIM) di seremban..
akibat tinggal dlm kereta selama 6 jam...
hanya kerana untuk memastikan keselamatan anak di luar kereta ..keselamatan didalam kereta terlupa.
untuk pengetahuan semuo..asap kereta boleh membunuh secara senyap..
jika kita duduk di dalam kereta dengan injin yg hidup dan tanpa membuka tingkap,,,maka kita mengalami nasib yg sama..
dan duduk dlm kereta tanpa injin yg hidup serta tingkap yg tutup juga bole membawa kematian.
yang pentingnya adalah sikap kita sendiri..
jangan terlalu lalai..sayangi lah anak kita..

03 July, 2011

Musim luruh...

Assalamualaikum..:0)
kerja..kerja..kerjaaa....
macam biaso lah kalau hr isnin..ramai yg malas..
sebab dah seronok bercuti..raso mcm tak cukup je cuti..
tapi apo kan daya..cari makan..
hari isnin bagi yg bekerja tu sekadar duduk dan menung kisah semalam..
ado yg seronok dan ado yg tak..
yg seronok nya bila balik kampung....kono pulak musim sonata mcm kampung den skrg..
mau tak senyum bilo balik...kasi lantak sampai habis...
ni baru permulaan...
agak²..kalau korang semuo nak meraso..moh ikut den blk kg n9
jangan risau ni masih byk lagi atas pokok...
kalau yg tadi tinggi...kito potik yg rendah ni..
hahahaha..samo - samo lah kito balun...
habih profesyen sang kera
kalau yang rendah pun takdo..ni tukang panjat ado...jangan risau...

nota:  Den nak buat sesi melancong makan durian kat kampung den...sapo setuju?angkat hidung,,,hahaha

28 June, 2011

WORDLESS WEDNESDAy: ku ingin terbang


notis: - Cubo lagi nanti...

27 June, 2011

Bukan harta sendiri....

Assalamualaikum...:)
Hari ni sompek raso eh den BW kojap sambil buh n3 merapu nih..
mood masih sonyum lagi lopeh ramai yg ucap selamat kat den semalam..
apo pun hampir samo hari jadi LM  ngan den..
lain kali den nak ajak mak buat majlis hari jadi samo-samo...hahahhahaha
" SOK SEK HARI JADI MAK DAN APEK"
kok jumpo lah...ajak bebudak yg kuat mkn...tak membazir.
timo kasih bebanyak la yg rajin bona dtg berjimba..walaupun ucapan seringkas belangkas..
dah tambah lagi tuo den..hahahahaaa...amal ibadat blm cukup lagi nih...
hari ni ado program kat Hotel NAZA Melako...
jadi den kono set up keperluan komputer dan PA sistem..
dah lamo den tak buat bondo mcm nih..
semonjak den tawar hati nak buat..ado suara sumbang yg byk mengata..
bukan den yg tawarkan diri..tp bos yg mintak..
nahhhhh...ambik kau...puas den cr segala keperluan yg nak digunakan..
segala penjuru ,,corok stor,,timur,barat, utara, selatan den selongkar..
halamak aiii...apo jenis manusio lah diorg ni..
dah selesai satu- satu program tu,,simpan la satu tempat..kan sonang nak cari..
kalau den jago dulu...den maki yo kalau sepah merata- rata...
mentang- mentang harta kerajaan ..ikut suko yo nak punggah mcm mano...dah hilang tak ngaku pulak tu..
jenis den ni kalau dah guno susun dan simpan elok-elok..lain kali sng..

Den heran tul jenis org mcm ni..takdo perasaan ko?..kan barang org tu..jaga la elok-elok..
ado plak jenis yg dah pinjam tak reti nak pulangkan..kito pulak yg kono menyombah dio minta pulangkan barang kito..patut ko?....macam cilako perangai...
kang den jerit depan org ramai.." hadoi... den raso ado boli pen murah smlm.." (dgn nada yg tinggi)..
kok malu pulak.....jgn la sampai nak  macam tu kan..
kalau nak mati sok susah...selagi org tu tak pulangkan barang dan dimaafkan..kiro hutang la tu..
beringat lah..jgn sampai org lain membenci dan menyampah tg muko kito..
muko yo lawa tapi hati kaudi...
dengan muko yg senyum den mencari hari nih...soba yo lah..
nasib baik buat kat hotel hari nih..sojuk sikit..hahahhaha
lopeh ni sesapo nak karaoke free jumpo den...PA sistem den jago..melalak la sampai muntah...heheheh
terutama kepada geng MR.CURLY..hahahaha..acah ajo

26 June, 2011

hari senyum untuk den..heheheh

Assalamualaikum :)
salam hari isnin....hehehehe
memandangkan den pengguna maxis tegar dan hr ni hr lahir den..
mako den ado panggilan percuma sampai mlm kang..
jadi den nak call sampai muntah..
sesapo yg raso nak suh del call tu..tinggal an lah no tepon korang..hahhaha
mcm artis la pulak..poyo tullll..

22 June, 2011

bahaya nikmat cendol..

assalamualaikum:)
salam pagi yg masih mondung..
kembali membebel pulak...asyik lomau yo..
paling tidak pun BW kengkawan seangkatan ...jom.minam...siggah pagi..ziarah..
kalau den mcm biaso lah..."den singgah bawa cendol"..huhuhu..
ontah mano cendol ehh...kalau tak" den singgah dgn kopi secawan"..
bukan apo..ayat tu nak bg semangat kengkawan BW..ni singgah lomau yo..
Bilo cito yo pasal cendol...mesti ramai yg terujo..
mulo la raso tokak dah kering...wuiii..."lamo tak mkn cedol".."ala...kasi den leleh air liur jo"..
itu jam semuo teringat kat CENDOL LEMAN DAWI..
bukan calang- calang org yg teringatkan cendol leman dawi nih..
duk pantai timur utara selatan pun bole teringat..inikan pula budak² blogger..
den agak yo lah...heheeheh
dah tu kalau dah duk minum tak ingat org kiri kanan..kwn lalu pun tak sodar..
ekau tgk..sampai amerika sodap eh cendol
sobab dek leka minum cendol...konon eh sodap bona laa
mano yg bekerja ..ada time mnm petang..pergi  mnm cendol..sampai tak ingat dah nak blk opis..
mano tak eh..pergi  ramai²..bilo dah minum lupo jam kat tangan..
balik opis dah tontu kono bambu.."ingat abah kau punyo opis nih"....hahahha
dek sobabkan cendol ni jugak lah..peragut yg kepenatan kantoi maso tgh minum cendol atas motor...hah? camno tu..
elok lah tu..lain kali minum la air paip yo..dah meragut nak minum air sodap yo..
tak konang dek untung btl laa...hahahhaha
dan di sobab an den jual cendol jugak lah Majlis bandaraya tak bagi den lesen niago cendol..
takut agak eh staff dio kalau minum kat kodai den tak balik  opis..hahahahha
hampehhh.....

21 June, 2011

dikala mentari terbenam.....

wwwoooooooooo....