Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

01 August, 2011

Nak menipu pun agak-agak la..

Assalamualaikum..:o)
Kembali lagi lopeh dah puas cuti..puas juga sbb dah mulo puasa..
cuti tambahan ni pun hanya kepada beberapa negeri je.
tak untung sgt pun..cuma dpt berbuka bersama keluarga je..
seronok bilo dah ramai-ramai nih..berebut...bersenda..
tapi tu la..ado sesetengah org ni tak tau nikmat puasa..
hari ini den baca satu kisah di pulau pinang..antara negeri yg cuti pada permulaan puasa..
di mano seorang bapa dengan selamba menghisap rokok sambil memandu kereta..
 berjalan² sempena hari cuti kot..
malahan turut berada didalam kereta adalah anak² dan isteri..
alahai..mano la sifat kepimpinan dan tunjuk ajar pado woghih yg tengah membesar tu..
ketika di tahan oleh Jab agama Islam semasa memandu..sambil menghulurkan IC dia mengatakan bahawa dia betul² terlupa hari berkenaan hari pertama puasa
Apabila di tanya lagi oleh Jab agama islam..kenapa cuti hari ini.?.
dengan mengantoikan diri dia menjawab..
sebab hari ini pertama puasa..
tak beragak nak menipu..cuti ingat...puas tak ingat
Astagfirullahhalazim!!!!

26 comments:

nadiaazira said...

memang tak agak-agak...jangan salahkan anak dia kalau buat macam tu jugak satu hari nanti...nadia pun puasa pertama dah kena tipu/pukau nadia pun tak tahulah...orang mintak duit, bagi je...rm150 terbang...

apek poyo said...

huhu..harap diberi kebaikan pada anak mereka..
aik...kena pukau pulak..
hadoi...takpo..jgn kena bunuh sudah..duit tu bole kumpul..jago diri bebaik..seelok jgn berseorangan

Cik Ice said...

Haha..ni nama nya menipu guna kepala lutut.. *Gelak beso jap..

Bit Zamri said...

bingai punyo org tuo! hak tuihh..

cantekk said...

malu la nk mngaku bapak..

slmt bpuasa =)

zures said...

Hadoi...macam-macamlah...

e k i n . said...

Hahah, kelakar entri ni. Jum ke entri saya pulak. ENTRI KHAS UNTUK ANDA.

Follower bertuah!

Chuu Muqhlis said...

amek kertas, tulis hari ini pose!
nah, tempek kat dahi supaya tak lupe haha XD

apek poyo said...

cik ice : lupo lak cik ice..sahur tadi mkn semut..akakakaak

bit zamri : doakan ajo lah dio bit..huhu

cantek: nasib anak dio kocik lagi..

zues: dunio..ingat pej agama tak kerja ke?

ekin : terima kasih ekin

chuu : wakakkaakaka..dah mcm hantu cino pulak

GaDis BuTtErFLy said...

manusia cm tue la.. sabar jer la.. :)

kak lang said...

huhuhu, jahil sungguh...

zuneta said...

ala...nmpak bebenor nipunya...org jenis tak berpuasa ni selalu zu nmpk mkn lam kereta...dia ingat cermin dia gelap kut..org tak nampak...

K I E R A said...

teruk betul. haha

RerameUngu said...

tu la..apo nak jadi la..nunjukkan bona perangai dopan anak2..sok kok anak2 tak poso mau dilibeh eh anak..tapi tak sodar pulak awak yang tunjuk contoh tak elok kan..

Khairil said...

semua orang boleh le dia spin atau putar cerita... satu sahaja dia tak boleh bohong...Allah Maha Mengetahui...

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

na tipu tak kena gaya .

adeh lah . cm nie pom ade

:)

shida'R said...

2la org melayu..hahaihh.lg2 da tua..

zazaw said...

oh apek
kehkehkeh
ape? nak belanja zazaw buka pose
hahahahah

Isteri Encek Bard said...

adeh ada gak manusai cam tu

Miz Novexx said...

perasan pompuan, dia ingat dia ada "ABC" kot

Diary oF Mine said...

hehehe... mcm2... ada gak org cmni kan :DD

Rain said...

anak2 leh hilang rasa hormat kat ayah mcm ni... mcm mn lah nk jadi pemimpin keluarga..

isk3..

pembelajaran asas bermula dari rumah..

Green Apple said...

pek... ekau kojo kek jabatan ugamo ko... tukang tangkap oghang tak poso... takut den camni.. kono naik keto mayat... hehe

hye, olicksya here :) said...

erk.. bole lak mcm tuh.. hahaaha
selamat berpuase apek poyo

CiK QiQi said...

dasar mengong nye bapak..hampeh

Terbelog said...

nanti anak dia buat
kat cucu dia pulak
waris ke waris