Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

11 August, 2011

Tragedi basah..


Assalamualaikum: o)
Nampak gayo eh..cuaca baik hari ni..takdo la den basah kuyup mcm smlm..
kalau smlm melako ni hujan lebat..menempuh la jugak den..
sobab apo kuyup?
semalam punyo ceghito.. bawa motor yg ego la katakan..hehehe
timo kasih acik gugell
 sblm balik tu den singgah kodai dulu...boli tepung nak buat kuih kaswi..
maso nak balik tu den duk blkg kereta kancil ..nampak gayo eh mcm pompuan  yg bawak..
dan nampak mcm kecik je yg bawak tu..takpo lah..
kebetulan maso tu nak keluar simpang..jln bosa byk kereta..susah nak keluar..
den tgk kepalo pemandu dah mcm labi-labi menjengah kekanan..
nak pastikan takdo kereta la tu..huhuhuhu..adat pemanduan selamat ketika keluar simpang.
tapi sebelah kiri dio tak pandang...
jadi den tak berani la cilok sebelah kiri..sebab simpang tu kecik sgt..takut den kono himpit..
bilo dio nak keluar tu..makin lamo makin kekiri dio pulas stereng...
perasan ko tak nih?....pastu den kat belakang..cumo mampu menyebut...ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!
gedegang!!!!!!! 
masuk longkang tepi jalan tu..hadoi laaaaa..den tinjau dlm kereta ..
lobih kurang macam ni lah masuk longkang
muko makcik tu dah mcm cicak termenung pulak..
sambil den tunjuk 2 jari kat mato den...dio pun keluar kereta dengan muko gelabah"
den ckp..."mak cik ni bawak kereta pandang mano"?
dio jawab." mak cik yakin tadi boleh keluar simpang..tetibo masuk longkang".
 " tapi takpo.. anak jgn gelabah...makcik settel kan"..
den pulak yg dio kata gelabah..dio yg terbabas..bkn den
takpo ..makcik telepon la sesapo mintak tolong..suami ko..
den nak tolong tak buleh..hujan lagi..den bukan hulk.
nak tolong angkat kereta makcik nih

pastu kang tak masak pulak kuih keswiii den kang..
dengan baju yg kuyup den blah..apo jadi lopeh tu den pun tak tau
agak eh dio berbuko kat topi jalan kot..huhuhu
kalau dio dah tepon suami tu kira ok la tu..

moral:/ pado yg tak cukup inci bawa kereta tu..alas la bantal ko kat seat tu..huhuu








26 comments:

Chuu Muqhlis said...

silap hari bulan ko buat kuih kaswi kat tepi longkang nun hahaha

sian makcik tu yek..

AIEN NOT ALIEN said...

simpang mana kejadian berlaku ni? huhu..

tambahan..jangan pakai bantal tidur, nanti bisul..hehe..

LADYHEART said...

haha...suko2 jo ckp mkcik 2 xckop tggi kan..

apek poyo said...

chuu : bersapau sampai megrib la jawabnya..

aien : kat bt berendam...hahahha..bisul pun bisul la..janji selamat semasa memandu

ladyheart: mmg betul laa..huhuhu..cumel yo

MaMa AiNi said...

he2x..mama nak tumpang gelak kat sini bolh?..siap tak kaswi tu semalam?..

bloghok said...

WACHAAAAAAAAAAAA

♥Aien Najwa♥ said...

pemanduan berkhemah kene tgok kiri & kanan dengan betul..jangan tengok sebelah sahaje..bile rase diri xyakin utk keluar simpang, janganlah mulekan..nanti kang jadi macam makcik 2..cerite dier xkelaka..tp penyampaian apek, membuatkan ia kelakar..huhuhu..

el said...

hahahaha sian makcik tu..lawak pun ada
abis tu kuih kaswi tu jdk tak buat..febret tuh

apek poyo said...

mama : golak la mama..siap,, tapi kelapo lupo boli..adehhh

bloghok : adehhhhh!!!

aien : huiii..ni serius laa..hehehe

el : mak cik kaber kot..siap..tapi lupo beli kepalo..kemam-kemam tolan ajo lah

Aku Afzal said...

haha.ekau jangan nak temberang.tu topung ekau pi boli, nak buat lempeng kan?dan2 nak buek keswi.haha.ekau patutnya nolong makcik tu haa..mana tau dio ado anak dagho.haha

CouLeur de Chiqu3 said...

sungguh yakin macik ituuuuu...

pergh pesanan akhir tu mmg sellu je pompuan comel2 buat kot..hahaha

Asiah Termizi said...

buat la lebih sikit kuih kaswi tu.. hantar ke ghombau ni ha..

nuruashia ♥ said...

alahai pesanan yg last tu mcm terase jep :P

apek poyo said...

aku afzal: mano ado org buat lempeng guno topong sagu..hadoilaa...sobab sebolah dio anak laki tu den blah..ekekek

couleur : mmg yakin gila tu..

asiah: ok..nanti den blk somban lalu ghombau den hantar yo..

nuruashia : yo ko?mahap la..heheh

zuneta said...

lepas mkn kaswi mana tau leh jadi hulk...leh tlg mak cik tu...oo..nampak anak dara baru nak tolong eik?? tetiba leh jadi superman lak masa tu kan??

shida'R said...

sian makcik nuh..macam2 hal hhuhuu..boleh plak dia kato ko yg ngelabah haha...blh tahan la mkcik nih ^_^

CikFF said...

yeahh! letok la bantal cam saye... kekeke~

apek poyo said...

zuneta : hahahaha..pandai laaa

shida : mmg boleh tahan mak cik tu..buat lawak

cikFF : la.. ye ke?huhuhu

Rojak Punya said...

kesian lak kat makcik tu

apek poyo said...

rojak : nak buek camno...dio tak nampak..huhuhu

mr.curly said...

bro, makcik tu jumpo den smlm..dio tnyo camno nk cari lu..dun risau, dio cumo nk bg kueh kaswi yg dh siap dimasak punyo..tetibe je makcik tu dh jatuh ati dgn lu arr bro..hikhik

apek poyo said...

mr.curly : alamak aiii...nasib den tak bg no tepon den kek makcik tu..huhu

stuck said...

hahahha...kelako duh!

leeya abdul said...

wakaka. gulin pering orang Perak kata baca kesah kau jang oi. Tak tahan k.leeya ni ha menahan golak yg xboleh nk keluarkan suaro. dibuek e kono maghah dek bos kek dopan ni hah.. sib baik ekau pandai bajet jang. selamat ekau.

Cik Domo said...

aiyukkk....
masuk longkang sudahh!! huhu...

siap x kuih kaswinya?? ;)

apek poyo said...

stuck : aik?huhuhu

leeya : yo ko kak?sikit sudah..poso nih

cik domo : huhuuhu..nak wat camno ..tak nampak..kuihnya siap..tapi kelapa nya lupa..ermmm