Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

18 August, 2011

Uniknya kemerdekaan Leman Dawi

Assalamualaikum:o)

Rasa mcm dah lamo yo tak Update...
sebab malas la kot...semangat den hampir luntur..
tapi takpo..sikit - sikit masih ado lagi..
pepagi ni mcm biaso layan papper dulu..makin hampir dgn sambutan hari raya dan
hari kemerdekaan  ni..makin pelbagai berita pulak yg menarik..yg putus tgn lah dek mesin tebu lah..
yg rumah terbakar lah..tu blm cerito kemalangan jalan raya lagi..
 yang main mercun?...ada lagi?..huhuu..tunggu yo lahhh...
lagi nak merdeka nih ado jogak yg nak membunuh..zaman kominis dah habis dah..
sepatutnya hari baik bulan baik nih..kita berbaik sesama umat..tolong menolong..
bantu membantu...
pergunakanlah nikmat yg org tua² kita dahulu pertahankan..'Perjuangkan'..'Keamanan'
berapa ramai antara kita rakyat m'sia tahu 'MERDEKA' kita tahun ini yg keberapa?
berapa yg kita peringatinya?...tahu atau tidak pada tahun berapa?bulan berapa?dimana?
berapa jam?..berapa minit? berapa saat?
den tertarik dengan semangat yang ado pada En.leman dawi tepi jalan tampin yang berniaga cendol..
cendol tuuuuu...huhuuhu
ingatannya tidak pernah lekang...lihat sajalah
semangat kemerdekaan yg di pamerkan agar semuo rakyat tahu.

9 comments:

Aisyah Ahmad said...

bendera dah pacak belum?kat motor?kat kereta??hehehehe

apek poyo said...

aisyah : udah ...den sahut kemerdekaan

Bit Zamri said...

Mak aihhh, xperasan pulop kodai leman dawi ni.. dah lame xlalu...

apek poyo said...

bit : huhuhu...baru buat tu...

Chuu Muqhlis said...

mak aih.. tu jual cendol ke jual bendera tu apek >.<

Syiela O-lala said...

Wahh semangat betul. Boleh jadi contoh ni :)

Cik Ice said...

Wow..semangat yg patut dicontohi ..:) Terbaek sangat..!!

ezzaty said...

hee..leman dawi terbaik!! :D

cik panadol said...

rayo ni bukak tak agak eh cendol leman dawi ni? nak gak den meraso....