Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

06 September, 2011

duit raya punyo pasal

Assalamualaikum:o)

Pergghhhh!!!! lamo betul den beraya..sampai tak ado maso nak update..
terasa mcm sombong dah kat blog nih..hhahhaaha..
mahap lah yo..
bukan apo...tambahan pulak komputer ni masih cam hapeh..tu yg raso maleh tu nak jenguk...
takpo lah....
Apo cito korang semuo berayo? happy tak? meriah tak?..alhamdulillah
tapi jgn kita lupo pulak pada yg bersedih..umpama negara somalia skrg..
kita dilimpahi pelbagai juadah makanan..tapi di sana mereka berhempas pulas mencari sedikit makanan..
sungguh sedih den bilo waktu berita tv3 beralih slot negara somalia...
Sesama lah kita mendoakan sesama umat islam walaupun kita tidak mampu untuk membantu mereka ...
walaupun kita tidak mampu menjadi wira seperti wartawan bernama tv yg terkorban...
moga ALLAH melindungi mereka..
Hah !!!! ni... sblm raya hari tu kan den ado cito psl bersedio untuk duit raya kan?..
ado yg bagi tak?byk tak?..cukup tak kalau yg dpt tu?...huhuhuhu
tu lah..den dah suruh kumpul awal² hari tu..takpo...yg penting ikhlas
mcm den ..tahun ni den kedekut sikit...sbb lansung tak bagi..wakakakakka
apo pun ..yang menerima dan memberi tu bersyukur lah..sbb kita masih berkemampuan untuk meraikannya..
jangan jadi mcm berita hari ini...'belasah dan maki hamun adik beradik kerana bagi duit raya RM 1 kepada cucu'...
sepatutnya kita bersyukur apa yg dpt tu..kerana ianya pemberian ikhlas..
ini tidak..mengamuk sampai 2 jam depan rumah...
ini lah padah nya bila kita sekeluarga tidak berkumpul di awal pg hari raya sblm ke masjid bersembahyang..
Bermaaf- maafan sesama keluarga..adik berdik ibubapa...sanak saudara..
sbb dah selosai sembahyang akal kita dah tak waras..ekekekek...(agak eh..sbb setan dah merasuk..hehehhe)
apo pun...di bulan baik hari baik..buat lah amal yg baik....
ini adalah kemeriahan kita yg sebenar setelah sebulan berpuasa..MERDEKA kan diri..

10 comments:

kaklong said...

tak tau bersyukur langsung...!

MaMa AiNi said...

salam syawal ke9 buat apek yg beraya sakan thn ni !!..ya kita sepatutnya bersyukur, pemberian yg kita terima biar sedikit tetapi ikhlas dari hati org yg memberi,itu lbh berkat !!..apek sori..yg meninggal tu wartawan bernama TV atau TV 3 ek?.. :)

rara pinkmafia said...

hmm tulah,mcm2 jadi masa raya n bulan puasa lepas.semangat raye smpai baru berblog skrg eh.

kakngah said...

bagi singgit pun buleh bocokau.
kok tak bagi langsung maun ado yg mati tu gak eh...

apek poyo said...

kak long: org zaman skrg kak long..dulu org bg duit bosi pun dah kiro cukupp untung

mama : selamat hari ghayo..ontah lah mama..takpo lah..dio pun dah selamat dikebumi..kita doa kan je lah..

rara : huhuhu..agak eh la rara

kak ngah : huhuhu...perang kot kak ngah

cik panadol said...

den masih tertanyo2....dari mano datang eh tradisi bori duit rayo ni...sapo agak eh yg mulokan.....


apek, nak wit rayo...den sekolah laie!

GincoMerahJambu said...

copat botoll kau comment entry denn..
aikk..lambat entri raye? raye sakan lah ni yeee

shida'R said...

amboi cuti pnjg ingatkn dah xingt paswd blog hehee.. ;p

:.—¤÷('[¤*F.a.n.a*¤]')÷¤—- said...

hoho..tuh dia..boleh ek pakse2 bagi duit raye..demand gitu..ahakz!!

RerameUngu said...

soba yo lah..mcm2 peel orang skang ni..tu pun boleh jadi nak mengamuk..mato duitan ko apo..