Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

29 September, 2011

Lupo asal dari mano....

Assalamualaikum: o)

Salam pagi jumaat..
sejuk pun hari ni..kalau smlm berbahang..sampai tak larat nak buat kojo..
itu kat melako ni lah..tak tau la tempat lain macam mano..
takpo...asalkan semuo sihat..
hari ni rajin selak surat khabar ...sbb nak cr berita psl jamun hari raya yg buat baru ni kat opis den..
selak sinar..takdo..selak utusan ..takdo..selak metro..haaaa baru ado..
tapi takdo pulak muko den..cissss..hahaah
tapi maso selak sinar den terbaco satu tajuk nih...
"Najwa Latif buang ayah"..
Apo cerito?...

ni ke nilai seorang yg sudah menempa nama dlm dunia hiburan?
sombong?..berlagak?..lupa diri..?
tu den tak tau lah...tu hal dia
tapi sampai sanggup menyisihkan org yg menghasilkan kita...den rasa tak patut la..
walaupun seteruk mano pun dia(ayah) ...tetap ayah kita juga..tambahan perempuan..
dia(ayah) adalah wali kita..
dlm cerita ini..si ayah hanya mahu berjumpa anak-anak sblm  berangkat ke mekah untuk menunaikan haji..
buruk ko perkara tu?..mano lah tau ..kalau nyawa dia si ayah akan diambil ketika menunaikan haji..
baru nak menangis dan menyesal?..
takpo lah..cerita ini sekadar berkongsi pandangan ..
nilai-nilai murni yg perlu dipupuk dalam diri anak-anak...huhuhu

Betul tak mak da lagend?..wakakakaka

37 comments:

adwafarahin said...

keje klu xde restu mak ayah nie x lama

Anisa Hang Tuah said...

artis muda

kaklong said...

gosip yo kot??

Rojak Punya said...

tak kenal pun dia ni so mungkin dia timbulkan kontroversi sebab nak terkenal cepat?

B.u.n.g.a.O.r.k.i.d.z said...

hurmmm xbaik xbaik...
nnti nyesal xsudah...
alaaaa lgu dia yg pemes pn cintamukabuku jerkk..
pape pn biolah dia kn...

syiela said...

lupa diri kejap...

rara pinkmafia said...

eh yeke.betul ke cite ni?bukan ayah dye yg naikkan dye ke.dye ni bukan dtg dr cikai2 punye family taw.

apek poyo said...

adwa : huhuhu..btl la tu.

anis: tu la psl kot

kak long: gosip?..nanti kaklong baca la sendiri yo..hehehe

rojak : naik dari muka buku

bunga : kita kongsi pendapat je dgn tajuk tu

syiela : ado masalah lain kot...

rara : ontah laa..takkan sbb mak abah dio bercerai je kot..kan?

cik panadol said...

ni sumo kontrobasi kot....

erleena said...

eiyhhh btoy ka nieh ish3
susa bile jf femes amous nie, jd bse agy bgus , taw nilai rndh dri tu ape :)

apek poyo said...

cik pana : ontah la..den baca sinar tadi..dio tak nafikan

erleena : tau takpo...nijam semuo nak berlumba jd pemes...best ko?

Dhia BellamiZam said...

biaQ betoi??

Niza Romli said...

ih den tak cayo...gosip nih! :D

~Nana 귀여운~ said...

macam x cayo je die buang ayah dio..mana bukti ?

lagenda said...

eh..eh..eh..ado plak oranag yg soru2 namo deh kek sini eh??

Hehehe..Iyolah tu pek. Nilai2 murni dan mana yg baik tu perlu diajar dari kocik laie.

apek poyo said...

dhia : ontah la..maklumat dr sinar harian

niza : yo lah kot..tanpa gosip sapo lah artis..ekekekek

nana : poie la tanya dia..huhuhu..den pun ikut sumber media..

lgenda : huhuhu..kalau nak melentur rotan biar dah tuo..ekekek

Izzah Idz said...

biar betul??
huhu

apek poyo said...

izzah : btl kot....huhuhuhu

SukanSky said...

agak2 btol ke kaba angin ni...hurm...

Dhiaqiud said...

yeke kesah ni? cam x caye jer..dunia artis ni memang macam2..

apek poyo said...

sukan : namo pun kabar angin,,,huhuh

dhiaqiud : tau takpo...

zareliqa afiqa said...

yeke ni? ish3~

Asyraf Azizan said...

darah muda.bese ar tu. nk try smua benda. bile parent xkasi, mula la nk memberontak

tapi betul ke gosip ni ?

apek poyo said...

zareliqa : bukan cerita ikut suko den yo..huhu

asyraf : mmg budak zaman skrg suko memberontak...
den ambil sumber dari akhbar..kalau dio salah den pun salah laaa

noornazuha said...

emm..no komen betul artis nih..jarang ada contoh baik

afzalsukasuki said...

dia buang ayah dia punya plastik eskim kot?hmm

el said...

apalah dak kecik ni
jgn lah wat pagai x elok
sian abahnya tuh

emy zulaiha said...

eh yeke najwa latif mcm tue? mcm xcaye je?? hukhuk

apek poyo said...

noornazuha : huhuhu..itu lah yg jd ikutan

afzal : huhuhu...tau ajo ekau nih

el : tu lah..abah eh nak poie hj lak tu

emy : tepon la tanyo dio..ekekek

me | is | aku said...

x tau betul ke tak an? ok, malas nak amik tau. ahaha

bella luna said...

cerita entah betul entah tak,wallahuallam,.lau betul pun,tak perlu la dibuka cerita,.tutuplah keaiban org agar keaiban kite juga terjaga disana nnti,.

apek poyo said...

me : sekadar pandangan sikap org melayu kita

bella : akhbar biasalah..semua aib kena cerita..kito kat sini sekadar beri pandangan dgn sikap yg di tonjool kan..

AIEN NOT ALIEN said...

kita tak berada dalam situasi si anak dan si bapa.....

apek poyo said...

aien : tu btl juga..tp apo yg ado dlm dada akhbar tu menyatakan pendirian dia sendiri..apo ntah...

cik wawa trang tang tang said...

Biasa la manusia..da top kn....faham2 je la..

Noramira Kassim said...

xcaye lar..nie gosip semata2

apek poyo said...

cik wawa : ontah laa..

noramira : mungkin kot..sekadar perkongsian dari akhbar