Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

11 July, 2011

Sia-sia ajoooo...

Assalamualaikum...:o)
Media semasa sebagai penyampai maklumat..pihak berkuasa sebagai pelindung..
org awam sebagai pembantu,,,kiri kanan sering di perkatakan..
kedai - kedai runcit sbg perantaraan..kedai kopi sbg penyampaian..
kesedaran hanya sementara..ketakutan dikala telah berlaku...
tapi apo guno?..semuanya  sia- sia belaka....

Hari ini..12 July 2011...media masa memaparkan lagi kes yg melibatkan wanita..
kes ragut yg seolah masih takdo kesudahan..
sama ada lalai..atau pun suratan kebetulan...sedangkan kita sering diperingatkan oleh pihak berkuasa..
mangsa utama yg sering menjadi bahan lawak peragut adalah wanita yg lalai..leka dan berseorangan,..
sudah berkali di peringatkan..jangan sesekali meletakkan barangan berharga di dlm bakul hadapan
ketika menunggang motosikal..
tanpa disangka anda akan menjadi tumpuan mata sang skodeng..
bilo dah kena sepak,,,tumbuk,,,terajang dan mungkin dilakukan aksi porno..
barulah nak kata" dah suratan takdir".."benda dah nak kena"..
Pak polisi dah ingatkan..."dah berkali ku kata ...hanya kau yg jadi mangsa"..
Apo kan dayo...dah masuk papper lagi...br teringat tragedi..
simpan dalam hati ..
nak menyosal tak guno lagi....
habis- habis..."LU Pikir La Sendiri"..

12 comments:

Anisa Hang Tuah said...

takut

Wahida Nasution Thakhrim said...

ada yang tak ambil iktibar.. ingat benda yang sama tak jadi kat diorang.. macam juga hal lari ikut pak indon lombok.. dah banyak yang minta dibawa balik tapi makin ramai lak yang nak pi sana..

MaMa AiNi said...

tulah apek,kita ni selalu je lupa !!...sepupu mama juga meninggal thn lalu kerana diragut..masih bersedih ngan kejadian ini !!..puas dinasihatkan..tapi kita masih lalai nak menjaga keselamatan brg2 berharga...siapa yg nak disalahkan ?..tentulah kita sendiri !!!..

apek poyo said...

Anis: yg penting berhati- hati..

wahida: mmg sajo cr penyakit agak eh..

mama: ontah la mama..kadng kita ni terlupo...bak kato org"ikut hati mati"..

Ila said...

kasi bako je peragut tu...huhuh

apek poyo said...

ila: nak bako mcm mano..dah lari...hahaha

Rain said...

rain mmg naik moto. kdg2 handbeg tu jd perhatian org.. nk kongsi kat sini bg yg naik moto tu, silang handbeg kat bdn..

sebolehnya simpan bwh seat klau muat. bg yg xmuat, guna cara kat ats.

nak salahkan pompuan pun, kdg2 peragut ni mmg akan jd kan pompuan sbg sasaran. bg dia, perempuan ni lemah.. mudah diragut.

mohon pelindung dari Allah, amalkan ayat kursi pelindung segala macam ancaman, bukan makhluk halus je, maklhluk yg nmpk ni pun lagi bahaya

lilypelangi said...

macam2 hal betul . hmm

apek poyo said...

Rain: nasihat yg terbaik untuk keselamatan tu..

lily: ermm..ingatkan cerita tu hbs..bersambung lagi kes lain pulak hr nih...

Terbelog said...

penyakit x diundang :0
folow kamu bro

syafiqakarim said...

hahah perahu yang tak bole di undur.

apek poyo said...

terbelog: tu lah psl..done

syafiqa: skrg perahu bole undur dah..hhehehehhe