Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

20 July, 2011

Apo nak jadi nih....?

Assalamualaikum..:0)
Kembali dengan hati yang gusar..tak tenteram..sakit hati
dan segala macam..nak kata den tak dpt mkn durian..kat kg melimpah ruah..
nak kata berlapar..tak lamo lagi dah masuk bulan ramadan..

pepagi mcm biaso selak segalo mcm surat khabar..dari harian metro sampai la papper melaka hari ini..
bilo capai yo papper sinar harian..terpampang berita yg menyakitkan hati lagi..
Muko dopan..'3 individu saman keraajaan negeri kelantan kerana haramkan pusat hiburan dan judi'..
wahhh..pado hal mlm tadi dah tgk berita tv3...tu yg sakit ht sampai ke pagi tu...
Mano lotaknya hak org islam..sedangkan di negeri itu menjalankan pentadbiran cara islam..
ini lah jadi nya bila dah 1 Malaysia..segala macam bangsa menuntut hak masing masing..
yg haram bole dihalalkan..yang halal pulak diharamkan..
den bukan nak salahkan 1 Malaysia tu ..tapi  ini merupakan kesempatan oleh bangsa lain..
yg jadi balaci..bangsa kita jugak..
Bila bangsa kita nak sedar??..bangkit  la..majukan diri kito...jangan asyik salahkan bangsa lain ajo
bangsa lain maju sebab diorg berusaha keras..
den tak tau lah apo akan jadi kalau saman tersebut berpihak kepada individu tersebut..
byk lah lagi tuntutan yang tgh beratur akan menyusul lopeh ni..
itu belum kes permohonan penukaran jantina yg dibuat oleh mohd ashraf hafiz...
kito tgk...Yang merosakkan agama kita sapo?..bangso kito jugak
lihat sahaja kata-kata peguam yg dilantik...
" saya akan menuntut permohonan anak guam kerana setiap manusia berhak memilih".." dan kalau mereka ini tidak diberi hak memilih mereka akan berada dilorong lorong gelap"
korang pikir pulak kalau kes ini monang..
brp byk penghuni lorong yg tgh beratur nak buat permohonan  pulak nanti?..hahahaha
lorong kat KL je dah tak mampu nak layan..ekekek (nauzubillah)
dan yang menghuni tu paling ramai bangsa apa?...bkn den tak nak jwb..korang poie la tgk sendiri..
cunnnn wooooooooooooo.....huhuuhu..
dah lah..kang byk merapu..kono gam pulak..huhuhu..
den cuma kongsi berita hari ini je..

12 comments:

Ila said...

manusia akhir zaman..semuanya penuh keduniaan..huhuhu

aisyah ahmad said...

macam2 jadi..tanda2 dunia dah nk berakhir makin dekat..

Anisa Hang Tuah said...

hmmm..
siap bertudung tuh,.

kalau kekal lelaki kan lagi elok

Semut Senyum said...

manusia hari ini.. tak tahu apo nak jadi. moga2 kita dijauhkan dari semua ni... aminnn

apek poyo said...

ila : cubo la lawan sikit..tanah air kito..konang jaso org tuo²..huhu

aisyah: tak dinafikan

anis : huhu..kan ke tak senonoh tu..mempermainkan agama..nasib dio tak pakai fesyen shawl..ekekkekek

semut : amin...

AnNa FaRHaNa said...

apo kono ea jang bangso kito ni..apo kono ea jang agama kito diperkotak katikkan..apo kono ea jang bangso dimegahkan daripada agamo...adohaiii...1malaysia..1malaysia...

anis said...

fuyohh...cam pompuan asli tu..law kuar jew sore...sume org lari..hihi

apek poyo said...

anna : onnntahh laaaaaaa....huhuhu

MaMa AiNi said...

apek...mama tak tahu nak kata apa !!..kerana nak bersaing dlm politik kita sanggup menghalalkan apa yg haram..memang politik tlh dikotorkan olh org2 yg memang dah kotor..hu2x...

apek poyo said...

mama : kita mampu bercerita ye mama..
nak masuk line diorg,, bukan aktiviti kito..ekekek

anahiettah afibs said...

buka mata sakit ati... tutup mata bagus mati.. xdapat buat apa klu bangsa & seagama kita x bersatu

aDda said...

apo kono eh! kalaulah 3individu ni menang kes ni mmg negara ni boleh digelar negara islam liberal!