Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

22 June, 2011

bahaya nikmat cendol..

assalamualaikum:)
salam pagi yg masih mondung..
kembali membebel pulak...asyik lomau yo..
paling tidak pun BW kengkawan seangkatan ...jom.minam...siggah pagi..ziarah..
kalau den mcm biaso lah..."den singgah bawa cendol"..huhuhu..
ontah mano cendol ehh...kalau tak" den singgah dgn kopi secawan"..
bukan apo..ayat tu nak bg semangat kengkawan BW..ni singgah lomau yo..
Bilo cito yo pasal cendol...mesti ramai yg terujo..
mulo la raso tokak dah kering...wuiii..."lamo tak mkn cedol".."ala...kasi den leleh air liur jo"..
itu jam semuo teringat kat CENDOL LEMAN DAWI..
bukan calang- calang org yg teringatkan cendol leman dawi nih..
duk pantai timur utara selatan pun bole teringat..inikan pula budak² blogger..
den agak yo lah...heheeheh
dah tu kalau dah duk minum tak ingat org kiri kanan..kwn lalu pun tak sodar..
ekau tgk..sampai amerika sodap eh cendol
sobab dek leka minum cendol...konon eh sodap bona laa
mano yg bekerja ..ada time mnm petang..pergi  mnm cendol..sampai tak ingat dah nak blk opis..
mano tak eh..pergi  ramai²..bilo dah minum lupo jam kat tangan..
balik opis dah tontu kono bambu.."ingat abah kau punyo opis nih"....hahahha
dek sobabkan cendol ni jugak lah..peragut yg kepenatan kantoi maso tgh minum cendol atas motor...hah? camno tu..
elok lah tu..lain kali minum la air paip yo..dah meragut nak minum air sodap yo..
tak konang dek untung btl laa...hahahhaha
dan di sobab an den jual cendol jugak lah Majlis bandaraya tak bagi den lesen niago cendol..
takut agak eh staff dio kalau minum kat kodai den tak balik  opis..hahahahha
hampehhh.....

21 comments:

zarra nazura said...

wahhh cam besh jer..heheheh

kaklong said...

org koba cendol memang terbaik,bukan leman dawi yo pames..cendol pilah pun..klu sesekali balik tak nyingah tak sah!

Ila said...

tak pernh lagi makan cendol leman dawi ni...kata orang n9 tapi tak pernah makan cendol leman dawi..huhuhuh

cik myrha said...

uihhhhh..macam best jeh..area mane ni?nk jugak rase..kui3 :)

cik_paan said...

cendol lomandawi....

mak aii, teringat sodap tu

apek poyo said...

zarra: sapo koba cendol tak best..huhu

kak long: huhu..mano² samo kak long...

cik myrha: g youtube taip LEMAN DAWI..hehhehe

cik paan: hahahaha..yo ko?

Anisa Hang Tuah said...

cendol sedap!

Nurul Jannah said...

wohoho..sedaap..nal try!

Khairil said...

suka cendol...taruk santan dengan gula merah...

Liyana Zahim said...

Obsese bonbona ngan cendol... Hahaha.. Cendol sdp tp jgn mkn slalu.. Kolestrol tndi tau? Hahah~

apek poyo said...

anisa: huhuhu..mmg sodap.

nurul: moh try..

khairil: mmg mcm tu la.

liyana: dah sodap mano nak ingat..ekekek

Si Gadis Pipi said...

sedapnyeeeee..........teringin tbe2

RerameUngu said...

kahkahkah...den tak ponah laei poei makan cendol kek leman dawi tu..apo kato esok2 ekau bawak den skali yo..

Bit.Shaa said...

den ponah dah salu gak, paling nikmat bila panas terik tuuu.
tapi boleh makan semangkuk yo, pastu dah rase kombung perut dah..
tapi apak den suko la tambah2 tu...haha.. :)

mr.curly said...

bro, delivery cendol xdo ko??..hikhik

nurfarhani said...

wahh best nya kalau ade yang nak belanja minum cendol dalam masa yang terdekat ni kan HAHA

apek poyo said...

si gadis: teringin ko...mengidam..hahhah

rerama: menyosal ekau kalau tak ponah poie..terhhibur..

bit.sha : dio sebonar eh syok layan lema dawi tu..ekekek

mr.curly: ado..kok sampai kek abg puyol dah basi yo..takpun yg tukang hantar tu bedal dulu..sbb haus.

nurfarhani: calling² kengkawan..huhu

RerameUngu said...

tu la...tak berkosompatan nak poei...

azie said...

cendol oh cendol

kakngah said...

baru sekali meraso makan cendol leman dawi. padohal, asal an balik kampung lalu yo situ....

apek poyo said...

rerama: sempatkan laa..heheh

azie: uik...meh bg free

kakngah: tu lah..kalau lalu lopeh kul 2 ..jawab eh tak meraso laaa