Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

08 June, 2011

bikin den pening daaaa..

assalamualaikum...
kali ni den nak mengomen je psl org lain...hehehehe
lopeh cito kenduri..cito potong rambut..
ni ado cito lain pulak pasal mlm tadi..
memandangkan dapur den tikar gotah eh dah kuyak..hajat nak tukar berlaku la mlm tadi..
lopeh yo megerib den pun start la my kuda kepang..
body kancil,,,enjin skyline..hahhahahha
di sobabkan laju sangat ,,,my kuda kepang dah cacat telingan sebelah..hahahha
tapi tu la yg telah byk bantu den kemano ajo...
sambung balik...
agak dah suam kuku yo enjin,, den pun gerak poie pasaraya borong yang ado kat melako ni..
org koba murah..den tengok samo yo hargo dio..
tinggal lagi kito buleh boli borong yo..
Apo nak semuo ado..
yg biaso pegi tempat macamni org yg nak buat kenduri kahwin..
cari bunga²..bekas telur,,,bunga telur..dan seadanya..
lagi satu org yg berniaga..apa segala keperluan ado kat sini..
nak piuk,,belango,,kawah,,dapur..semuoo ado....kang kalau sebut tak cukup pulak
yang ponting duit mau bawak byk²...hahaha
niat den poie sini semato nak boli tikar gotah yo..
byk pilihan...
tempat yg dipamerkan tak menarik minat den..dan tak cukup meter..
jadi den poie pilih yg masih belum di buka..
dapat satu kaler ala- ala mak limah balik balik kampung..
den pun panggil pekerja kat situ suh potong..
5 meter ...
dengan bangang eh dia menjawab...
"tak boleh bang,,yang kat tempat pamer tu belum habis"
what the rock is masak tul laaaa.....
takkan den nak menonggok tunggu  kat situ sampai benda tu habis?
eh...suka hati den la nak pilih yg mano ..den pembeli
takkan den nak guna ikut selera dia..
tak ponah den jumpo pasaraya yang tak jual barang yg dio ado jual..
bole lak tunggu habis dulu..addehhhhhhhh
dengan hangin siap kuar asap..den g jumpo manegee ehh...
pot..peet..pot..pettt..
haaa..bole pun...kan sonang ..dah ado tu jual yo lah.
banyak pulak simpang siul eh...
ni lagi mau kasi den sakit kepalo..tambah sikit lagi..sakit kaki
hahaha..balik umah semyang isya..doa
sobab tadi dah byk menyumpah..ekekek,,,hati panas punyo psl

9 comments:

Isteri Encek Bard said...

SABOR, APEK, SABOR

cik panadol said...

den selalu gak kono cmtu...nk boli tak cukup meter...bilo mintak yg baru, tak di bori eh dek pekojo eh....dan2 tu den blah...

Ila said...

memang benggong...mcm manalah nak kaya tu

apek poyo said...

isteri en bard: dah habih sobar la nih

cik panadol: diorg ni suko menyusahkan pembeli

ila: diorg dah mmg kayo...tu psl dio poyo

mr.curly said...

ha camno apek, mongono x sumpah ekau tu??..hikhik

blog-tips-kurus said...

rintihan seorang pembeli aka pengguna di Malaysia, negara demokrasi berparlimen..

apek poyo said...

mr.curly : tak tau la den..tah jatuh tanggo ko tak..ekekek

blog: nak buat camno...selagi buleh

MaMa AiNi said...

salam...senyum mama baca entry ni..lenkali jumpa managee je kan lebih senang cerita!!! tak pyh nak menyumpah2 !! panas hati nanti kena darah tinggi tau !!!..he2x..

apek poyo said...

mama aini: psl dah jumpo la jadi mcm ni...bertokak bagai..org melayu