Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

05 June, 2011

Musim orang gatal..

assalamualaikum;;;..
salam kembali membebel..
tak ponah den ambil cuti mcm ni lamo maso kojo...
ni lah pertamo kali eh..berjimba habis..
ni semuo gara² cerito cuti sekulah..
yo lah ..maso mcm nilah ramai yang dah gatal...gatal nak menikah..
huhuhu..takpo..benda baik..seruan tuhan..
hari ni den buka blog je ramai yg bercerito pasal kenduri kawin..yg pertamo sekali CIK CAHAYA.
lopeh tu buka lain pun cerito kenduri....bak kato den tadi..musim Orang Gatal..heheh
camni den pun nak cerito gak..tapi takdo gambar sobab  kamera takdo..
seminggu den amik cuti sebab kenduri eh jauh..nun di utara tanah air(Kuala Perlis,kg Pauh)..
bole tahan...jauh ...naik bas laa..kalau bawa kereta dah tentu kematu punggung den..
kenduri kat sini den mmg senyum lebar..sebab dah lamo tak tgk kenduri mcm ni..
mano tak nya..tuan rumah duk rileks..
kerjasama org kampung sepenuhnya..dari mula sampai la mengemas..
satu kampung menolong..tapi sentiasa ada kuih dan air pns untuk mereka mnm..
kejap²..."cucok..cucok.."..nahh..diorg dah mintak mkn..
hulur berpinggan² kuih-muih..lepas kuih...pulut pulak..lepas tu jamu nasik pulak..
memang seronok den duk sana..meriah...
memang jarang dah jumpa kerja kenduri mcm tu..
Kalau kat tempat den skrg ni mudah..kateriing je...oder siap..
lopeh dah hbs kenduri..esoknye diorg dtg lagi mengemas ramai²..
tuan rumah jamu lagi daging salai ...berkilo- kilo..cecah ngan air limau
mcm pirana...kojap yo hbs..apo tak eh..mkn panas- panas..
hidup api,,panggang,,angkat..potong²..ngappppppppppppp
den tak ketinggalan..huhuhu..amik port..
haa..tu bab makan...tapi bab pengantin pulak den tgk takdo pelamin eh..
pengantin cumo pakai baju pengantin peh tu jalan masuk umah dah jamu selera..
wahh..sonang eh..mungkin mak abah eh tak bagi kot..
takpo lah janji meriah...\
lagi satu ...org yg berkunjung makan tak putus- sampai jam 6 ptg..
pehhh...gila ramai..mungkin sebab cuaca baik maso tu..panas gekgen..hehehh
buleh dikatakan den duk sana konyang dek makan yo lahhh..
tapi badan totap mcm ni yo lah..taffff..ekekke
poyo tak?
ok lahh...sampai sini yo lah cerito kenduri tempat org..
sok sambung pulak cerito den g langkawi pulak lopeh kenduri selosai..huhu

11 comments:

rara pinkmafia said...

gatal pon ada musim eh =)

apek poyo said...

rara: ado la kot...musim ni juga la org pompuan cuti masak..ekekek

Illiana Hidayah said...

musim gatal = musim badan naik (asyik makn nasik minyak jaaaa)

cik pha said...

huhu musim orang kawen mawen..takpe y penting ekau koyang tak perlu buang duit nk beli makann coz dah ad makann free hhehhe

blog-tips-kurus said...

meriah! cuti sekolah banyak agenda, hiway pon jem! (>.<)

zazaw said...

hha
cuti2 lah org nak kawenn pekk

apek poyo said...

illiana: hahaha..tau takpo..kompom naik 3..4 kilo

cik pha: of kos laa..maso untuk maleh masak

blog: yg den poning ni jem dgn warga asing..

zazaw: hahaha..yo lah..baru la ramai yg dtg..copek habis lauk

wanie said...

hahaha....ekau bilo lagi jang..asik cito pasal org lain jo kawin..huhuhu

apek poyo said...

wanie: bilo teragak yo

eclipsesweet said...

asal cuti sekolah je, kawen.. asal kawen je, cuti sekolah.. adoii....

pija said...

apek:bagus lahhh tu bilo teragak yo bru nak kawen 1 lg kan huhuhuhuhuhu