Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

15 June, 2011

romantik ehhhhhhh

assalamualaikum...:-)
Dengan mood yg berjimba tak tentu halo..
nak tak nak...gerakkan kan jugak lah jari ni menaip n3 baru.
ontah apo kono bodan ..pikiran pun tunggang langgang..
byk bondo yg den buat tak menjadi..
agak eh kono mandi bungo kot...wahahahhaha..gilo percayo bondo karut marut nih..
kok mandi bunga nak kasi kulit gebu ok gak..
ni kulit mcm kulit pokok kelapo..bungo pun buleh layu kalau sentuh
hahahaha..
takpo lah..mungkin mggu ni je kot takdo mood..tgk la mggu dopan lopeh mandi mando kek tempat yang LM poie tu...tonang fikiran konon..waakakkak.
baru rancangan..kono tgk duit poket dulu..huhuhu
ni den nak kongsi ayat ayat org bercinta...semuo buleh
ayang...darling..anje...mama..daddy..hubby..bucuk-bucuk..
macam² pangilan..romantik bagai...tersepak batu,, batu kono marah..
yg mano ikhlas tu..beruntung laa..yang mano mcm tahan bas takdo brake tu..melopeh laa
" milah ...den dah lamo suko kek ekau ni...tapi tak tau mcm mano nak luah an"..
"baru sekarang den berpeluang mengumpat dopan ekau nih"....
ayat biaso mcm dlm drama..
" buat apo abg ujang pilih milah ni..milah bukan eh cun melecun,,cumo org kampung kojo sawah yo"..
" takkkk...domi milah...abg ujang sanggup buat apo ajo.."
yolah tu..maso bolum dapek ni laa....
 "apo sajo"?..." iyooo...apo sajo"
wahhh..romantik nyeee..." kalau skrg abg ujang ikut milah blk kg jumpo mak abah"?
"jom...abg set ajo".."abg akan jago milah sampai tuo"..
haaa..tu la silap ehh...jago sampai tuo...dah tuo cari lain...wakakakka..
mcm artis skrg ni..umur da 40- 50 minta cerai..dah tuo..wakakka
silap ayat dulu nih...
bagi aweks-aweks yg kena lamar tu..tgk ayat dio dulu..kalau yg koba akan jago sampai akhir hayat tu
bagus la...kalau ayat sampai tuo tu...pikir dulu laa..hahahahh..cancel...
" kalau milah ajak abang poie dating kat matahari"?..
" buleh...tapiiii"......" tapi apo abg ujang"?
" tapi..kito pegi malam la..kalau siang panas"...
" ye tak ye juga kan...tak la terbakar kita berdua nanti"..
hadoiyaiii..selagi tak kawinn...semuo buleh...
hahahha...
Apo pun..pokok pangkal kat hati kito sendiri...
dah laahh..kang byk pulak yg den mengarut lagi kang..modal takdo

11 comments:

Isteri Encek Bard said...

wahh ramai nak jado somantik cam seth tan

apek poyo said...

IEB: yo lahh..bertuah ado org mcm tu..kalau tak reti nak hargai jugak tak tau lah

aisyah ahmad said...

sebelum kawen sume romantik..dah kawen tak da maknanya..lagi da ada anak..

cik pha said...

sebelom kawen nasi y tawar pun leh raso macam cadburry bile dah kawen? HAHHAA

apek poyo said...

asiyah: biaso lah tu,,kalau tak takdo la bayi kono buang..hehhe

cik pha: huhuhu..nasi sepital pun rasa sodap..wakkakak

cik panadol said...

den tak suke lelaki romantik bona ni...mcm lombik yo den yo den tengok hahaha~

apek poyo said...

cik panadol: hahahahahhaha...suko yg lasak ko?

RerameUngu said...

hahahahahhaa...romantik nak menunjuk kat org tak payaaah!! n romantik sblum kawen yo..sok2 dah kaween lantak ekau la milah hoiiii

apek poyo said...

rerama: hidup kono pandai berlakon..ni la deh

YOUsoF said...

Hahha.. aku pun nyaris termakan karutan ko ni Pek.. ;D


Betul gak ko cakap tu, janji nak jaga sampai tua je hehhe. Tempat aku pun ada jugak kes cerai dah tua² ni.. kesian pulak aku tengok..

azie said...

dating kt matahari heheh..