Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

25 May, 2011

penindas bangso sendiri..

Assalamualaikum...
baru hari ni hati sojuk sikit sobab hujan lagi..hehhehe
apo hal nih?..
haa ni la nak cerito kecoh psl semalam..hati panas bilo cuaco pun panas...
lepas tu lagi panas bilo pegawai Majlis Perbandaran bikin den jadi panas ..
kalau kopi panas sodap jugak..leh layan sambil bersembang..
ni tak...bak kata karam singh walia..."hutan terbakar semua nampak, hati terbakar siapa tahu"
meh cerito ketidak puasan hati den sikit..
den raso bondo camni la penyobab org melayu kito mundur...
mcm biaso lah..kalau den BW ..den akan molalak..cendol..cendol
hahhaha..sobab dgn kata lain den ni bisnes sampingan menjual cendol..
sapo blogger² yg tak suko mkn cendol? angkat kaki..hhahahaha..
jadi bertapak lah den kat tepi² jalan yg sesuai dan tidak menggangu lalulintas..
serta memudahkan pembeli menyinggah..
untuk pengetahun semuo..kalau nak mohon lesen niaga mmg susah..
tapi kehendak penguatkuasa sendiri yg suruh memohon..
tapi bilo dah mohon dio tolak pulak permohonan kita..macamano?
dengan alasan kwsn tidak sesuai ..sedangkan den dah berbincang dgn JKKK dan penduduk setempat serta peniga..tak lupo tuan tanah..hehehh
tu baru  nak niago topi jln..kecil kecilan..
nak tak nak den buat surat rayuan dan terus ke pejabat bahagian perlesenan ..
punyo la takdo adab pengawai yg menyelaras..
kalau bangso lain sampai atas jln rayo pun dio buleh berniago..tak kono kacau..
den cerito yg terbaik dan dio bikin tinggi suara..
ni lah org melayu..bilo ckp marah pulak tu..bukan nak tlg bangso sendiri
patut la sampai skrg melayu masih mundur..

10 comments:

pija said...

biaso lahh tu melayu bilo ada pangkat sikit...hidung tinggi bergunung.....

betul x mr. apek?????

Liyana Zahim said...

btol.. mlyu ni sme mlyu kuangjo.. ce omputih sengeh lebo je.. langsi tol!

Srikandi Cinta said...

huh.. sabar je la :(

misSbLurRy said...

bangsa lain x kene kacau maka paham2 ler...xpe nie baru permulaan...bila niaga byk lg rintangan je...by the way selamat berniaga

Purple Butterfly said...

saba jo lah pak cik oiiiii ...
nak buek cam mano!!!
tp usoho tanggo kejayaan!!!!

majulah sukan untuk negaro..... ~

Piah Becok said...

tu la deh... nyusahkan orang tu kegemaran eh.. bikin ati panas yo..

saba yo.. dugaan tu.

terbaru--> SECEBIS DAGING DI MATA KAIL --> .download.

KakNeng said...

peberet akak tu cendol tu..
bak mai secawan..

Amoi MiyaSya said...

birokrasi + diskriminasi .

apek poyo said...

yg den geram tu dio buat muko berlagak ...seorang pegawai bosa ..cissss..
kok sogok duit mesti senyum lebar punya..cissss

$h@h_Izn@n said...

org beso memg gitu....beso pale beso perut beso segala2...dosa pon agak beso...keh3...