Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

19 April, 2011

Tiada lagi nasi lemak...

Assalamualaikum....salam pg..
terasa takut tak bilo kata nasi lomak dah tiada..ekekek
beruntung kito yg dah kojo dan terlepas zaman persekolahan..
bgn pg yo..teraso nak makan nasi lomak..
tapi beza dari zaman dahulu pada zaman sekarang..
kepada budak sekulah zaman skrg minta mahap la..sebab korang punya mak abah dah tak benarkan 
nasi lomak masuk sekulah..sebab boleh melembabkan badan dan otak korang..
den pun raso polik jugak..sedangkan menu tradisional rakyat kita telah bertapak lamo disekolah..
kalau taknak bg anak korang mkn...pesan la kat anak korang..jgn babitkan org lain
byk lagi menu lain untuk anak korang..buat bekal sendiri..yg mkn ala itali ke..prancis ke..
den tgk ramai juga yg masih maju..ensem..dan den raso ramai yg telah menjadi pemimpin.
tapi kenapa sekarang perlu di pertikaikan..
sebab nasi lemak menggunakan santan...ceh...
zaman dulu org buat nasi lemak guna santan lagi pekat..
huiii...menusuk kalbu den,,nyam..nyamm
terasa sampai menusuk kalbu..
tapi skrg santan dah mahal..rasa pun dah mcm nasi putih...itu pun nak pertikaikan ke?
sedangkan masa waktu persekolahan hanya beberapa hari dan beberapa waktu...
tidak semesti nya menu nasi lemak itu sepanjang hari..
kalau hari² mak diorg buat nasi lemak kat rumah pun...samo jugak..
ini makanan..
kalau suka ..kito mkn...kalau tak suko...elakkan.
nampak gayo eh..budak sekulah hilang satu menu tradisional ...

Nota kaki:/ menyosal kalau korang tak mkn nasi lomak...

14 comments:

faralovexx said...

hahaa,,, cam klakar jer ade isu ni kan...sebenarnyer IQ seseorg tu drp tuhan,bukan ley berubah sbb mkn nasi lemak...

kak long said...

mano ado nasi lomak yg boto2 lomak..kekadang namo yo nasi lomak..tapi nasi biaso yo...apao raaa..!

missnanabubu said...

ape kes ngan nsi lemak?? cm penah dgr jek isu nie..tp kurg jelas..:|

Nadee Nadoo said...

hahahaha..sekarang....orang jual nasi lemak semakin kedekut...

apek poyo said...

fara: tau takpo..kalau dah anak tu lombab nak buat camno
kak long: tau takpo kak long
missnana: baca paper..heheh
nadee: tu la psl..semua nak budget..

SiTi HaJaR said...

perdana menteri dulu pon makan jugak nasi lemak... pandai ja... hehehe...
tak dak kaitan... kalau takat sebb santan banyak lagi makanan laen pon guna santai..
lagi dan lagi bhan 2 persa masakan sekarng yang ada msg tu.. lagi laa bahaya... pandai2 kawal laa pemakanan... kan3??
kalau takot sangat makan nasi putih ja dengan air suam... sudaaa....

Anitafasha said...

Ontah eh.. Nasik lomak kat kantin sokaghang raso nasik puteh biaso yo. takdo la ghaso santan bona do. po bondo eh lah.

Si KuCar KaciR said...

kesian bebudak. ish3

Ila said...

nasi lemak ok apa kalau makan yg biasa2 jer..jgnlah yang penuh lauk pauk

AiEn said...

hahah....saya bru je makan nasi lemak...Maklumlah hari minggu macam2 tekak ni nak makan itu..makan ini...selera macam2...pagi ni pun menu nasi lemak je..nak wat mcmne...dah makanan free...bantai jela....

apek poyo said...

sokong nasi lomak...hahahah
jom den belanjo
siap ngan cendol sekali

Rama2Ungu said...

memang eh..polik bona la..baghu skarang baghu tehegeh2 nak sokat penjualan nc lomak kek skolah..pokobondo eh tu...

ibuintan said...

montori tu makan spagethi yo, tu sobab dia tak bori orang jual nasi lomak lae

fyna said...

x lengkap idup klu x mkn nasi lemak.
my peberet nih..
;)