Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

12 December, 2010

terkena den ....

Setiap potang ado lah pak cik mat ni menjual kuih cucur udang di tepi jalan selekoh rumah nya untuk cari rezeki..sobab eh blajar tak tinggi..org kampung la katokan.
tapi kodai eh kiro pames gak laa..ramai yg boli..
satu potang datang la sorang pelanggan totap pak cik mat ni membeli cucur udangnya..
memandang kan dah biaso boli....walaupun sodap,, hari ni dio nak komen juga...dah terbuku dalam hati dah lamo..
dan dio pun bertanya"pak mat,,saya ni nak memberi komen membina sikit kat pak mat..
kenapo la tiap kali saya boli kuih cucur udang pak mat tak ponah ado udang dalam eh..?bengang jugak nih...nama je cucur udang...tapi takdo udang..huh!!!"
dengan rasa hairan..pak mat pun sound balik...
"buat apo encik nak marah² saya....encik dah boli cucur badak kek sebolah jalan sana?
orang lain boli kuih tu tak hairan pun takdo badak dalam cucur dia..
kalau encik nak marah²..marah la dia sekali...baru la adil.."
dengan muko yg tak hensem...pelanggan tu pun blah ..kuih dapek..malu pun dapek

Apek kata: org tak sekulah tinggi lg pandai..

11 comments:

sayangsayangibu said...

heheheh jawapan bernas tp sabar yolah yo!!!

kak long said...

den nak komen lak....:
"pak cik mat..kuih udang pacik ni sodap...tapi sayang 'sikit' yo"....

kau paham x apek..?
cubo kau jwp...

nadzirah aqilah said...

hahaha.. hebat gak pemikiran pakcik tu..

alkisah69 said...

hahha...cucur badak mana ada badak....mana nak cari badak...hahahha

ibuintan said...

hahaha...padan muko..ghaso2 e planggan tu takdo lah orang lain tu melainkan tuan tanah ni la tu...

khaiyisah husna said...

hahaha..amik dia. banyak sangat tanyer....

tomatokering :) said...

hahaha!! macam2 la..hihi,,

jom undi ceq.kalau suka jom undi 124 http://bpm-undi.blogspot.com/ heeh ;D

ShaLLeyShaLina said...

wakakakka kim salam ngan pakcik tu...rock steady hahaha

ruby zaizi said...

ahaha..pkck tu dh mkn udang tu..die wat smbal tumis udang ngn petai kot.ahahaha

apek poyo said...

sygibu: dah hagih sobar dah tu
kak long: tak pandai nak jwb tu.
nadzirah: org lamo...org skrg blajar je tinggi.
69: kalau dio ubuh badak..bilo nak habih mkn..ekekek
ibuinta: yg menjual tu esey..save budget..huhuu
husna: takkan nak jwb udang mahal..huuhu
lina: yeah..pakcik rock
ruby: pandai..ruby

kak long said...

jawapan eh..sikit laaa....

sodap tapi sikit..!
kok banyak best yo kan...?
hahahah