Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

07 December, 2010

meluat tul barader nih....

Sedang duduk di sebuah padang, usop terlihat kelibat seorng budak lelaki sedang berdiri keseorangan di hujung padang...
lalu dgn rasa ingin tahu dan ambil berat terhadap budak itu,,kira baik hati la nih...
usop pun pergi dekat untuk menanyakan masalah budak tersebut...
Usop : apo masalah ko nih dik...duk sorg je sini?
Amin : jangan kacau lah bang..
Usop : abang faham,,adik malu nak berkongsi masalah adik,,tapi tak kisah..abg ni pendengar setia..mano tau abg buleh tolong plak..
Amin : jangan kacau lah bang,,pergi la sana..kenapa ngan abang nih?
Usop : abang risau la adik ni..duk sorang...abg cuma nak membantu adik je..abang tak kisah
Amin : Abang!!! ni kan padang bola,,dan saya ni kan penjaga gol...agak² lah kalau nak tolong pun

dalam keadaan malu...usop pandang kiri kanan...sambil blah...(aku ni mimpi ke?)

9 comments:

kak long said...

kau memang nak kono la bro...nak nolong pun bia la betompek..!

ibuintan said...

hahaha...nak nolong konon, pandanglah kiri kanan dulu jang oii.. kan dah malu sondighi

farah da butterfly said...

hikhikhik.. lawak btol cita nih.. tp lau panjang skit agi lgi bez.. tp pe2 pon dah bez dah..

Nalisa Syahira said...

haha , ta pape ah si usop nei .

little cart00n said...

adeh.. usop oh usop!
hahha

gades ain said...

hahaha. sengal laa abg nie :P :P

deem said...

to abg usop: kotoh!hehehe...

to abg blog ni::kotoh mean padan muka!! ;)

apek poyo said...

den ingat dio tgh mengelamun kot...jadi datuk fadizalah kamsah..wakakakak

pN.rOs said...

hahhaa lawakla
nak wat camana... terlalu prihatin la tu
dah kata jangan jaga tepi kain (eh ye ke ? sesuaiker untuk crita ni haha)