Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

02 December, 2010

den dah tuo...

sesiapa pun tau kalau duk KL ni kos sara hidup tinggi...
jadi bagi menjimatkan kos mcm² cara perlu dilakukan..
termasuk lah kwn saya nih..
dah ada anak...jadi kena urskan penjagaan..mcm mana?
dah dua² keje..
nak kurangkan kos ...maka ngan selambanya suami isteri ni jemput la nenek diorg yg ada kat kg tu dtg ke KL.
dan disuruh jaga anak mereka ni...kesian..larat ke lg nenek diorg nih..
pulang dari kerja.......
suami isteri : nenek!!! kami dah balik..mana anak kami?
Nenek : meh duk sini dulu, kita tunggu la dia nangis ye..
Suami isteri: kenapa plak nak tunggu nangis ...sian budak tu..
Nenek : yo lah...sobab den lupo mano den lotak kan budak tu td...
suami isteri : nenekkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!

Ape kato:/ ado plak salah kan tunggul kayu yg mmg tak pernah bergerak..

8 comments:

HATI TERUSIK said...

hahahaha..

+dieabella+ said...

hahahaha..xde rase bersalah lgsg nenek tuh..

kak long said...

den dulu2 omak mo abah sorik yo...tak do pun bori kek uwan den suh jago....!

sajo yo nk nysahan ountuo tuhh...!

padan muko..!

kak Erna said...

he he..kok enpon boleh tunggu bunyi..ni budak..nak tunggu nangeh..ayo e la hai..buek lagi

apek poyo said...

ni la deh..kalau dah dua² pandai...ekeekek...kan dahkono ngan org lamo..

.::: Princess MOMOY :::. said...

tp momoy tetap rasa murah biler momoy balik KL beb
momoy keje kat kerteh yg makannyer amat2 la mahal dear

huϟna™ said...

haha..
naseb bek nenek tu takk melalak same2

sayangsayangibu said...

salam ziarah
baguslah motivasi nenek tu
kalau tak faham tak tahulah nak kato apo