Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

07 January, 2012

Aktiviti menyakitkan badan...(merempit dalam hutan)

Assalamualaikum...: )

Salam muncul kembali...setelah lamo den bertapo..
al maklumlah dah kono tukar ke Putra Jaya nih...
sibuk la sikit...kemas barangg...
lagi satu hal pulak kat pejabat baru nih nak on9..mintak hampun laaa..
kono tapis...Pejabat kerajaan la katakan...
nampak gayo ehhh hujung minggu ajo lah den dapat hapdate..tu pun kalau den rajin nak blk kampung...
hahaha..\
Apo pun sebona ehh..den nak kongsi aktiviti den dlm maso bercuti hujung tahun..
dalam kata lain ..mengabih an cuti...
org lain poie melancong...den pulak poie melencong...hahahahha

Aktiviti den kali ni ialah aktiviti menyakitkan badan...
kalau nak di ikutkan  buleh domam dibuatnya..tapi den,, alhamdulillah tahan lasak..huhu..poyo
aktiviti ni den mulakan dari waktu pagi ..biaso lah janji melayu...dari kul 10pg..jadi kul 11pg..
apo pun perjalanan tetap di mulakan...bermula dgn hanya 3 kaki lasak yg hadir awal..yg lain..tunggu tongah hutan..
moh kito layan gambar dulu...
 terbaikkk!!!!!
Setolah setongah jam menempuh segalo laluan yg berliku..sambil lompat-lompat...
kami bertigo sampai ke lokasi pertama....dimana terdapat anak air yg den dan masing-masing buleh cuci muko dah lopehkan lolah...sementara untuk meneruskan perjalanan lagi...
sambil sambil tu...cek apo yg patut agar tak berlaku masalah maso tgh syok meredah hutan...

den macam biaso lah..ambil peluang syok sendiri..ngeeeeeee!!!!
Tak lupo jugak..keindahan ciptaan tuhan...Bosa somut niiiii
Ok!!! maso untuk meneruskan perjalanan...Jom!!!!!!

Perjalanan seterusnya kami lalu denai dan bukit yang berselekoh berbahaya..sehingga ke puncak yang mano kami temui..perosak alam sekitar..
 Apo pun layan keindahan puncak bukit dulu..
ni kalau terjun ,,sampai tak agak eh kat umah den?..
sampai hentian yg seterusnya...lepak jap...sbb dah terasa mcm dalam ketuhar..
panehh woooo!!!

tengok ajo lah kemusnahan hutan kito...macam mano tak di landa bencano alam..
leka dek keuntungan aja...
alam tidak diendahkan..

Setelah sampai ke lokasi yg di janjikan..sekumpulan 6 kaki lasak lagi menyertai aktiviti merempit dlm hutan dan meneruskan perjalanan untuk menyakitkan badan..
Dalam byk -byk laluan..ini adalah merupakan yg paling menyusahkan kami semuo..
nak mendaki laluan ni sajo dah makan maso selama 1 jam..
sikap tolong menolong ketika mendaki laluan yg susah ...
ni kiro tersadai dalam longkang la nih...hahahha
tgk ajo lah jln yg terpakso kami semuo lalui...apo pun ia menyeronokkan.
Kesudahan setelah kesemua kaki lasak melalui cabaran mendaki ..
sesi melepak la pulak...
somput mak!!!!
setelah segala cabaran kami lalui...segala lurah dituruni...segala bukit kami panjat...maka...sekitar jam 6 ptg aktiviti sampai ke kemuncaknya...
kesudahan ehhh..2 harii 2 malam badah mcm kono  belasah dengan sepuluh org..
tapi seronok....
lopeh ni ado episod lain pulak...

11 comments:

cik ziqa said...

w0ooo. awesome. mencabar. :)

apek poyo said...

cik ziqa: sesekali seronok la...kalau selalu...bengkok laa..hahahaha

SyasyaHaha said...

wahhh besnya. kt mane ni? kt kedah byk gak bkit2 cmni:)

cik panadol said...

pek...pinjam la moto tu...den nk bawak poie rodah hutan dopan umah den kek tikey nun....den tgk mcm mencabar gak tu...

tu bukit mano yg apek naik tu? men koba kek den...nk den kobaan kek wakil rakyat eh sikit.....

azie said...

apek x ajak kite pu hehe

RerameUngu said...

humaaaaaanggggaaaiihhh...sonok tu..pinjam motoo!!!!!

apek poyo said...

syasha : lokasi sikit laie nak sampai gunung angsi ulu bendul..

cik pana : pinjam buleh..takut kaki tak sampai yo..hehehe..ni bukit ulu bondul...kobaan lah kek YB tu...

Azie : huhuhu..moto ego mano buleh join rempit dalm hutan..ekekek

rerama : maunn tak seronok...mencabar teh kau

NSH said...

ulu bendul?hehe dimanakah?

~Nana BamBam~ said...

wah..aktivi memang tercabar fizikal nih...

:)

Niza Romli said...

bestnya tapi......den tak sanggup nak berlasak gini.

Potrait Admirer said...

salan pekenalan bro .. sangat menarik ekpidisi bro ni .. mantap