Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

10 January, 2012

flu(selesema)...agaknya laa

Assalamualaikum: 0)

Hidung pedih...mata gatal...hingus tak berhenti mengalir..
dah mcm sungai la pulak...
ni bukan sodih yo...ni namo eh penyakit..
sejak seminggu den pindah Putra jaya ni....tak berhenti pulak selesema nih..
dari bangun tidur sampai la nak tidur balik..menyedut la kojo eh..
kat tempat kojo sah ckp la...dr pagi sampai blk kojo..hahhhh ni la kojo den..
bersin tak henti-henti..rimas den...
jiran sebolah buleh pulak sound..." takdo taffic linght ko"?
kojap-kojap poie toilet...mcm mano tak podih hidung..
menggesek hidung yo kojo eh...kalau tak nanti org koba mcm budak hingusan pulak..
panadol dah berpapan den tolan...tak jugak hilang
org kata mungkin punca dari alaham..resdung ataupun memang domam selesema..
nak kata alahan mcm yo jugak...sbb poie kojo naik moto...mungkin habuk jalan...lopeh tu mengemas opis satu hal habuk barang dlm stor..maso tu sah ckp laa..bersin mcm takdo break...
 nampak gayo eh kono la pakai mask mcm ni haaaa...ngeeee
RESDUNG!!!

ontah laaa...kata org kalau mata gatal dan pedih tu tanda resdung..
lagi boleh menyebabkan kanser ...jerawat batu dan yg lain tu den tak tau..huhu
tapi den takdo pulak semuo tu...licin berseri yo...putih tak la..hitam manis yooo..huhu
ontah la..bilo nak di periksa tak ado pulak..
agak eh musim angin panas kot...
apo pun kok ado doktor ko...pakar penyakit ko..buleh yo kongsi ngan den nih
bkn apo..kongsi pengetahuan..
benda ni bukann dtg selalu...ikut musim pulak..hehehehehe..
apo pun timo kasih pada yg berkongsi maklumat..untuk kito semuo jugak kan..

11 comments:

Arra Ahmad said...

ambik piriton jek..beli kat farmasi nun..mesti okeh..:)

~Nana BamBam~ said...

beli panadol solution jaa..murah pon murah mujarab jugak..

apek poyo said...

arra : den dah try dulu..takdo kosan pun

nana : ermmm..dah cubo dah

nanabyte said...

apek, nanabyte pun selsema gak nih. dok sroot srot jew. huhu. rase nak cabut je idong. huhu.

baru baik demam. X(

apek poyo said...

nanabyte: ni mesti berjangkit kan?hehehe

Nesa Wazir said...

nesa dgr sume org ade resdung, tp kuat ngan x kuat je la die ade..hehe...moge cpt smbuh ye ;)

nanabyte said...

xtahu la jangket dr spe. wuuuwuuu. X(

apek poyo said...

nesa : mungkin jugak tu...terimo kasih

nanabyte : huhuhu...musim kot...

cIk JanNah said...

alahan kot. cuaca skunk kan tak menentu. g lah farmasi bli ubat. get well coon :P

nasha sanza said...

pergi hospital kalo tak kesan nanti ckp kat doctor nak injection...tak tahan selsema yang teruk..:)

cucu tun teja said...

biasola cuao tak monontu...antibodi tak kuat tu....ops, lupe nk bgtau, tag kamu kat sinihttp://cucutunteja.blogspot.com/2012/02/segmen-cerita-kreatif-ben-ashaari.html