Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

11 January, 2012

Bangkai Highway..

Assalamualaiku:0)

Sapo bawak motor poie kojo?angkat kaki...ngeee
mesti sejuk kan kalau keluar rumah waktu subuh..
mesti ado yg lalu highway...ataupun jln bandar kan...
mcm den terpakso lalu highway lah....padahal sama je..janji sampai ke tempat kerja..
tapi highway ni risiko sikit..samaada jem,,bagi yg bawa kereta..
hujan bg yg bawa motor..takdo tempat teduh..Rosak ..jauh dr bengkel..
cerita pasal rosak di highway nih byk sangat berlaku..tak kira motor atau kereta...sama je
kalau sesiapa perasan,,jika kereta rosak...ada saja yg membantu..samaada tunda ataupun PLUS..
maka selamat lah dari tersadai di tepi highway..
tapi jika motorsikal yg rosak...tanpa bantuan kengkawan..sedara mara..maka motor tu terpaksa kena tinggal kat situ...takkan nak tumpang org lain dgn motor rosak sekali kan..heehhehehe..yg bole tumpang cuma tuan badan..
kalau korang perasan...jika motor rosak tu tinggal 2 atau 3 hari kat situ...apo agak eh akan jadi..?
hahahhaha..dah tontu jadi BANGKAI punyo...
ontah mano punya malaun yg rajin sangat baraikan..tak tau lah..
btl tak?..hr pertama..tayar kompom hilang...hari kedua...enjjin pulak...sok tu pulak habih kulit semua tanggal..dan seterusnya tinggal rangka je..lansung jadi bangkai...seminggu pastu..tukung koleksi besi buruk pulak hangkut..haha
dlam seminggu den ulang alik semenyih -Putra Jaya ni je dah 2  motosikal jadi bangkai..
risau jugak den nih...kalau takdo kwn kat sini..
pado sesapo yg bawa motor tu..kalau rusak kat highway..di nasihatkan jgn la tinggalkan..
usaha la bawa blk..kalau tak...kono buat report ajo lahh..ekekeke
 Jangan biarkan motor anda sehingga jadi begini....hehehehhe

4 comments:

c'axoera said...

agaknya siapalah punya moto tu kan hehe


http://ch000tz.blogspot.com/2012/01/kucipta-kepulauan-buatmu-hahahah.html

littledolphin said...

tinggal rangka tulang je

oh sedihnya melihatkan motor itu mati keseorangan.


konklusinya:

usahakan lah untuk tidak mengabaikan motor anda di mana-mana highway.

emy zulaiha said...

kesian kan kalau rosak kat hiway..tepon lah peronda.tak leh ke?hehe :p naif kan soalan emy nie :)

CouLeur de Chiqu3 said...

err..bnyk kli jugak jd gini tp sebaik la jln2 hiway yg agak bz..and moto plak bukan moto pilihan malauun (moskito)... klo 125z ka..mau dihangkutnye terus gamaknya...