Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

20 February, 2011

Hati kalau busuk...

salam pg ..salam ceria..!!!!
.semoga semua kwn blogger  sihat..tak sakit..ceria..
dan berblogger dgn hati yg bersih..huhuhu...jgn sakit menyakiti hati kengkawan yg lain...
biarlah kita lakukan sesuatu tu dgn niat yg baik..
apo psl lak den tetibo je cito psl baik hati nih...ni semuo psl tak puas hati lah ni..
ermmmm!!! biaso lah..org lain, hujung minggu lepak umah...pergi jalan²..shopping..berkelah...
tapi den hujung mggu cubo cari rezeki tambahan..tambah ngan minat berniaga plak..
tp mggu ni den ado hati panas sikit la meniago..org baru la katokan kat tempat tu..jadi tak byk ckp la..
dapat tapak plak yg bersebelahan tempat org berniaga mkn..den meniago pakaian..
jadi ado masalh sikit laa kalau bau asap kan..itu den tak kisah lg..sebab bole dirunding..mereka faham juga..
sobab bagi den kalau meniaga makanan ni..kalau duk corok mana pun org akan cari kalau sedap..
apo ado kisah kan...!!!
berbalik pada ketidak puashati den nih....bilo dah sesamo niago ni kono la bertolak ansur kan..dan kono faham la kedudukan serta keadaan..
yg peniago mkn sorg ni..manggggaihhh!!! punya la busuk hati...montang la org tuo dan lamo kek situ(tak lamo mano pun..br 3 bln)...hari ni tegur..esok buat bodo jo...
den tak kisah la kito samo niaga..yg den hangin nih dio buleh plak parking mejo mkn eh dopan gerai den..
camno org nak masuk n lalu kodai den...dengan muko selamba jo dio buat..
wah nii sudah bikin den panehhh hati nih..lotak mejo sesuka hati dio...nak tegur kang jadi gaduh
bak kata KARAM SINGH.."Hutan Terbakar Semua Nampak,,Hati Terbakar Siapa Tahu"
takpo..buat maso ni den sabar lg..sobab den ni mmg penyabar orgnya..wahahahaha
rezeki kek mano² pun ado...
Tapi ..ini lah sobab eh org melayu tak maju sampai skrg..
takdo kojosamo dan tolak ansur...
Semoga dilembut segala hati sesama kita..

16 comments:

Anisa Hang Tuah said...

kalau hati busuk macam mane pon...bubuh perfume mg tetap tak wangi..hikss

kak long said...

kekadang org tuo ni,mengajar kito jd kurang ajar...!

~ PIJA ~ said...

zaman skrg.......tua dan muda dah takde sempadan...kadang yang tua lagi takde otak...yang muda lak otak leh pakai...

ade gak manusia sembahyang cukup tapi takde iman...hati busuk....

walahualam....hanya DIA yang berhak menilai..

pija said...

sampai bila nak sabar??????? sabar pon ada batas nyer :( .... org byr sewa gak...bkn free....:(

apek poyo said...

PIJA~:btl tu..den tgk dio smyg tunggang tunggit..tp hati mcm tu..apo la

Farhana Sahri said...

herm...nk kte kne sabar kne gk la..tp baik ckp ngn gerai mkn tu...

ermm..wat backgroung putih,bro...xdpt nk bce ngn ok..hehehe...tq

ibuintan said...

assalamualaikum Pek,

lamo kita tak jumpo kan? Soba Jang yo, orang tuo tu... tapi kok melampau deh... leh yo saund skali..

kek mano kau niago ni, jauh ko dari Pilah?

nanapuzi said...

SABAR AJE LAA EHH. KUATKAN SEMANGAT (:

mizzapple said...

bnyk2 la sabau ye.
dh xleh sbau kunk ko sound jerk. keke

nadeyra said...

Biasala tu, org Melayu rasa hasad dy lain sikit. Klu tgk org lain lebih sikit, mula la nak cari bomoh ke ape ke. Sabar je la ye. InsyaAllah Allah permudahkan jalan :)

Ila said...

la waghih,jgn dok paneh hati..nanti copek tuo..hehhee

~ ナフィルザ ~ said...

aiyark~
hanya mampu berkata "sabo la yer cik abang oi"
adat la kan orang kiter ni,keh keh keh~

apek poyo said...

kalau niago kek Uptown ni..mmg tak buleh tahan sabar punyo...ini hr tegur..sok dio buat lagi..

azie said...

heheh sabar je apek

emieysandra said...

moge kite dijauhkan PHD (perasaan hasad dengki)..
xdok untung pun, apek kan ;D

raider150 said...

nie kiro kes berat ..sebab kalau kaki busuk leh cuci tapi kalau hati dah busuk alamak buang jer lah....x gitu