Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

14 November, 2010

Fakta menarik antara lelaki & perempuan.....

haaaa..ni mesti best kalau korang nak banding kan antara boypren, girlpren dan suami isteri..
mungkin ado sebahagian korang dah tau..tapi takpo..
selak selak yo sementara ada idea bosan nih...huhuhu

1. Kebanyakan wanita tidur lebih lama 1 jam daripada lelaki pada waktu mlm..
Apek:/ mcm mano tu?....huhuhu
2.Penukaran jantina lebih banyak dilakukan oleh lelaki..
Apek:/yo ko?..mcm sama je..
3.Rata- rata berat otak lelaki lebih kurang 1.4kg, dan wanita kurang dari itu..
Apek:/patut la panjang akal eh...
4. Bagi wanita, masalah timbunan lemak lebih banyak berlaku pada bahagian punggung..
manakala lelaki lebih banyak timbunan lemak di bahagian perut...
Apek:/ tak di nafikan..hahahha
5. Wanita mempunyai 75% lebih banyak kelenjar peluh(yang menghasilkan Bau badan) daripada lelaki.
Apek:/ patut org pompuan suko boli myk wangi byk²..hahahaha
6. Kemampuan pancaindera lelaki untuk mengecap rasa masam, manis dan masin lebih rendah dari pada wanita..
Apek:/ patut la org pompuan bole buka kodai runcit..ekekek(segala penyakit)
7. Mata lelaki rata- rata lebih besar daripada mata wanita dan mata wanita lebih banyak bahagian berwarna putih..
Apek:/ apo tak bosa eh..pemandangan cantik skrg nih..ekekek
8. Lebih banyak wanita menggunakan kaca mata dan kanta sentuh antara usia 16 - 44 tahun
Apek:/ ptt la mata diorg lawa..cis kono tipu la nih...huhu
9. Secara umumnya hidung lelaki lebih besar daripada wanita, sedangkan wanita kebanyakanya mempunyai bibir lebih besar berbanding lelaki.
Apek:/ skrg tak lagi dah...sbb semua NABIL raja lawak dah ambil..ekekekek
10. Lebih banyak wanita dapat menyanyi tanpa suara sumbang berbanding lelaki..
Apek:/ dah nampak ...penyertaan pertandingan nyanyi ramai wanita..
11. Wanita lebih byk menggunakan kata ganti diri"saya" berbanding lelaki..
Apek:/ sopan santun.
12.Wnita kurang mampu menahan sejuk kerana permukaan kulit yang lebih besar dan lebih suka pada ruang yang lebih hangat...
Apek:/ patut la diorg ni suka manje- manje...ekekekek

4 comments:

schaa said...
This comment has been removed by a blog administrator.
L Y N said...

5. Wanita mempunyai 75% lebih banyak kelenjar peluh(yang menghasilkan Bau badan) daripada lelaki.

namun begitu, lelaki bila berpeluh, JAUH LAGI BUSUK dari wanita yea. awek lalu jer, boleh pengsan serta merta.

apek poyo said...

wahahaha..sbb tu awek beli byk perfume..takut jd mcm tu...ekekek
laki mmg muko tak malu..selamba lombu..

innanie.ariffin said...

mana sumber ko dapat ni beb?
share sket!
btw, its a nice fact girls!