Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

10 November, 2010

kenyataan dan kemungkinan si dia curang...huhu

menjadi pasangan cinta sejati macam romeo dan juliet merupakan idaman setiap insan yang bergelar manusia.
dalam zaman siber dan mencabar ni, banyak faktor yang mungkin berlaku kecurangan dan bole memusnahkan istana cinta yang kian lama terbina.
jadi kamu lah yang akan menentukan sejauh mana mendalamnya cita kamu terhadapnya..
OK..sebelum jadi bubur lambuk..mohhhh!!! kita tgk tanda² awal yang sidia  curang...huhu

1. Mata resah tgk jam.
padahal jam tu dah lama beli tu...anda juga yang hadiahkan masa hari jadi dia..
kejap² tgk jam dan sekelip mata tindak tanduknya berubah...
mcm ada perkara yang lebih penting dari bersama dengan anda..
dah mula dahhhhh...

2. Madah berhelah
dalam seronok ngah rancang nak dating tetiba sahaja mengadu sakit perut lah...pening lalat lah, lenguh kaki la nak jalan...pado hal baru jap tadi jumpo sihat walafiat..pastu kamu menawarkan bantuan tuk hantar ke klinik atau sbgainya, dia menolak bersungguh² dan ingin pulang bersendirian..

3. Sering tolak tawaran
ni dah mula la..asyik di pelawa je g tgk wayang ke,,g kenduri ke..mcm² alasan...nampak sangat drastik..
kalau dulu bkn main lagi..jom sana..jom sini..ckp je nak g mana..."i bawa u ke alaska pun bole"..cehh

4. Tak jawab call& sMs
Jika dulunya sering berhubung dengan kamu walau pun dah nak tido ...tetap nak  sms n calling².
tapi secara mendadak/tiba² di dia tak hubungi dan tak sms lagi..puas tunggu...
mungkin berlaku atas faktor kerja berlambak atau sebaliknya..tapi kojo apo sampai pagi buta..huhu
malah kamu cuba hubungi dia, HP sidia sentiasa Off atau talian sibuk..

5. Mungkir janji
Dah mula dah..dulu gunung kinabalu pun bole bawa depan umah....skrg tayar keta pun tak jejak depan umah..
hahhah..yang dulu mungkin tinggal kenangan.

6. Marah tidak menentu
Kalau zaman remaja..sifat marah mmg sinonim
tapi kalau bab bercinto...tetiba marah walaupun perkara kecil..ado lah tu
ni mungkin tanda awal sidia akan hye..hye bye..bye

Apek kato:/ lain kali buat bubur nasi ayam..br la sodap..hahhaha

7 comments:

+dieabella+ said...

hehe..nice tips..

ctbella said...

tanda yg ke 4 sudah cam nampak je kat diri si dia....mungkinkah ???? huish...mintak2 jauh laaa...:'(

apek poyo said...

huhuhu ctbella..jgn perasangka cepat..kemungkinan je...huhuh

ctbella said...

harap2nye lahhhh.....huhu..

kak long said...

adokah woghih den ni pun tegolong dalam kumpulan ni....!
hehehe...!

kak long said...

psstt...!
blh buang tak WV ni,,,payah lak nak taip byk kali...

apek poyo said...

camno kak long..den ni mano la tau