Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

11 January, 2011

baju kecik ku bunga- bunga..huhuuuuuuuuu

nak cerita hal org...rasa macam mengumpat plak..tapi kalau sekadar kongsi cerita ok kot...huhuu
mmg kalau cerito psl benda tak baik ni sampai bilo pun tak sudah..
kalau dah buat benda tak betul...mmg la sampai bilo org akan cerito..
wa'ima cerita pasal kenduri kawin tak cukup lauk..mesti blk org cerita punya...
"sipolan buat kenduri lauk basi..dah la tak cukup"..dah !! tambah dosa org pulak..
itu kalau cerita lauk kenduri tak cukup...
kalau cerita artis m'sia?...mmg takdo kesudahan la kan..huhuhu
dari kisah gosip..dedah sana sini..sampai la kawin cerai
bilo dah salah..keluar  la ayat yg biasa ni.."kita manusia..tak lari dr melakukan kesilapan"..
halamak ai...kalau salah ckp ..sedap gak guna ayat tu..
tapi kalau saje cari psl..bole ke guna ayat tu..?
nahh!! cerita artis kita sorang ni...bkn mat saleh pun..bkn bangsa lain pun..bangsa melayu..
kemana pun kita berada ...patut ada la adab pemakain ...sbb ada nama dlm industri hiburan
kemana sahaja pun pergi mesti ado peminat...jadi mesti tak lari dgn kesalahan ..walaupun kecil..
tapi kalau kecil sgt bole gak tutup..habih kalau dah terang bersinar mcm ni..nak salahkkan org lain juga ko?
sepatutnya kita sedar diri kita ni melayu..
walau kek tompek org...dah bercop oleh negara asing yg org m'sia ni bersopan santun ...
berbudi bahaso..huhu...ontah lah..mungkin diorg nak kata org melayu yg duk kg je kot..
tp sbb majoriti kat m'sia org melayu...sekali sebut je laa..
tapi den apo kisah ngan artis srg ni..bkn heran pun...kalau dah kat tempat sendiri pun mcm tu..

ni kan kat negara org...apo kisah..kalau wartawan tanya..jawab je..
tup..tup...3 , 4 bln nanti syp la...
dunia artis...bila cerita tgh heboh..pakai la baik² sekejap..
nak bg tau yg sy insaf sekejap...eh? sekejap ke?..huhuhu..al maklum..
haa..ni la kalau dah bikin hal dalam dunia artis..pakai tudung jap...
pastu kalau kes cerai plak..tambah guna spec hitam...ekekekek...
huhuuhu...panjang ceritaaaa....sambung sendiri laaaa

15 comments:

kak long said...

bongap dio ni...artis yang paling den tak roma dio ni lah...nyampah tul den!

::FAIZ FARISH:: said...

apala dia ni, duit byk, tp beli kain sekerat je.... tak cukup duitkah?

lilY said...

aset dia cantik..
sebab tu lah jd camtu.....

syaEYRA said...

sangat tak minat dio nih!

apek poyo said...

hahhaha...marah bona koRANG ngan dio ni yo?

susu said...

maaf dri artis2 skg dah x relevan, mensampah jek

iris said...

perempuan ni!! dh jelak dgn kerenah dia!!!

Aswadi Jawal said...

salam perkenalan...
i follow u, u follow me :)

::nuRuLaDHar:: said...

biase lah artis kite..hmmm

fittiariri said...

suka dye dalam drama CHINTA jew

Suhami Ahmad said...

atok suko lakonan dio ni...tapi sayang eh, dunio nyato tak suko na

apek poyo said...

nak buek camno..org macam ni pun ado gak peminat eh..
den agak peminat dio pun samo mcm dio...ekekekek

AiEn said...

tak minat langsung dgn artis ni...mcmnelah blh create cta mcm ni???

Chempaka Sari said...

artis memang lah mcm ni buang masa je ckp pasal diorang...

Ringgo said...

ghoto ciput pon nak tunjuk kek orhang..