Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

17 January, 2011

NOta UntuK LelAki...

Wanita akan rasa bahagia jika difahami....
Tapi lelaki ni EGO eh tinggi sampai susah nak beritahu soal ini..
jadi cuba  tunjukkan antara 5 tips kepadanya..mudah- mudahan selepas ini si suami/lelaki akan lebih meghargai anda..
1. Lahirkan pujian sekali sekala
Wanita sangat bangga jika dipuji lelaki dan tambah  terharu apabila yg memuji itu adalah suami atau org yg disayanginya..jadi kepada lelaki yg menyayangi wanita dlm hati...selalulah memuji wanita apabila dia berhak mendapatnya..tapi satu perkara yg perlu anda tahu..
wanita mudah perasan jika pujian yang diberikan ada udang di sebalik batu..hehehhehe
2. Jangan sesekali mengkritik soal potongan badan
Persoalan tentang badannya antara  perkara palaing banyak difikirkan wanita setiap hari,,,jadi tak perlulah anda yang lelaki mahu mengingatkanya...heeeeeeeeeee..syyyy
3. Apabila isteri baru melahirkan anak
Fahami bahawa wanita sedang melaluli fasa baru dalam hidup..katakan padanya dia tetap cantik dan berterima kasih kerana melahirkan buah cinta anda berdua..
4. Jangan melayan drama
kadangkala wanita berfikir terlalu berselirat hingga membayangkan sesuatu yang bukan²..(mereka sering menyalahkan hormon apabila ini berlaku).Dalam situasi bergini anda harus relak dan tidak melayan perasaannya. Terus bersikap cool dan wanita akan mula tersedar dia yang berfikir bukan²..
5. Pupuk kepercayaan
Sejauh mana keseriusan seseorang kadangkala terlihat daripada perancangan yang disuarakan. Ketika mula bertemu seorang wanita dan anda tersa jatuh hati, sebutlah soal pertemuan seterusnya...
Kemudian sesudah lama bersama, bercakaplah tentang bila anda mahu bertemu bakal mentua dan bawa hubungan ke peringkat seterusnya.
Selain itu jangan lakukan perkara menghancurkan kepercayaan wanita....*(menipu)

17 comments:

Illiana Hidayah said...

likeeee!!! hohohoho...
bab potongan badan tu memang absltly right lah! hehehhe...

neni izazi said...

sama- sama menjaga hubungan, insyaallah..bahagia la nnti...

CahayaCintaIlahi said...

yep saya sokong kelima lima
unsur ini hehe ;)

ina's said...

sokong..sokong

apek poyo said...

wahhh..kalau bab salah lelaki..bkn main sokong..ekekekek
apo pun ..semuo tuk kabaikan..ekekekek

syusye said...

mcm 2 ek pempuan?
malunya....=p

susu said...

agree wif no 2..sensitip tuh

cik sya said...

Yessss. u right. setuju sgt dgn entry pkcik ni. Hak3...

+dieabella+ said...

betol3...hehe

analia buyani said...

sy stuju!!! heheh

apek poyo said...

setuju...setuju..den setuju...wakakkakkaka

azieda razak said...

setuju saje.. ^_^

AiEn said...

saya setuju jugak

Cik Sue said...

Salam waghih..
tips utk lelaki jer ker..tuk org pompuan x buek ker??? hidup kena adil yo!!

Papa Mifz said...

entry menarik....terbaek la...

salam kenal dr papa mifz...

khamdiah khodari said...

suka2 entri ni...tp kdg2 pmpuan brfikir untuk kebaikan sesebuah hubgn tu jgk..sb org laki ni suka ambik ringan je sume bnda...lengkap melengkapi lg baik..=)

Miss Ain said...

rmai tol stuju..

den nk stuju gak la...hihikk
:)