Aku menulis bukan kerna nama,, kerna sifat kasih, sayang sesama insan...yang menyatakan..kasih sayangmu...kita sama...semuanya sama...apa yang ada hanyalah kehidupan......

jojak hari-hari

10 January, 2011

TaMAt sudahhhhh....

salam kembali..raso cam dah lamo plak tak edit n3 baru..
pada hal sendiri yg cuti lamo..hahhaha..plak tu..tenet cam hampeh!!!
tapi takpo..hr ni den rajin sikit nak sambung n3 baru..tu pun bkn cerita seronok..
cuma lanjutan dan kebetulan isu entry yg lepas je...
ada persamaan ke ngan n3 lepas...???
gambar je kot...
setelah 4 episod..akhirnya drama SAKTI DELIMA ditamatkan oleh (LPF)..lembaga penapis filem
atas sebb cerita yang berunsur Syirik/tahyul...cerita yg mengisahkan kesaktian seutas kalung rantai yg menjadi rebutan ramai
ontah la..cerita drama melayu pun bole terpengaruh kan?
tapi kalau cerito indonesia tu buleh plak ditayangkan..lg tah apo cerito eh..
tajuk pun pelik²..katanya cerita rakyat..tak masuk akal lansung...
takpo lah...kalau bg den atas dasar cerita drama je ..takdo masalah..skadar hiburan..
tapi kenyataan kesal shiela rosly yg mengatakan  peluang pelakon yg bertudung  untuk berlakon terhenti..
ini kerana pelakon yg bertudung sering kali kecewa kerana tiada peluang dan susah untuk menerima tawaran berlakon..
bab ni pulak den yg kecewo...
apo tak eh...pelakon yg bertudung seolah dimanupulasi plak pemakain tudung mereka...adoiyaiiii
bilo den tgk je cito tu..terus den ingat pemakain tu mcm mano..tak ubah mcm paderi wanita..
tinggal lagi warna putih je baju dio...
kalau LPF hentikan sobab pemakaian..den sokng cepat..ekekek
kalau sekadar cerita atas hiburan..LPF kaji la semula
Apo pun den sokong filem malayisa nih...sbb mampu menyaingi mana² filem negara lain..

Apek kata:/ den nak buat cito buah delima plak laa...

5 comments:

HazUmA ZierAh said...

dah d tamatkn ka?? pttla xjmpa da cta ni

ibuintan said...

laaaaaaaa..iyo ko, tak tengok lae dah tamat?

tapi kalau ado yg tak botul tu eloklah ditamatkan..

MERAH said...

pttlah tetiba je cte len.beh ape cite ni.

apek poyo said...

ontah laaa..tgk je la cito br tu..ekekek

عائشة said...

dh tamat??? x perasan la pulak cz x tgok cite tu..huhu